اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۴/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۸۳۴۶

شهادت یک پاسدار در درگیری مسلحانه با ضدانقلاب

کرمانشاه| بامداد دیروز طی درگیری گروهک‌های ضد انقلاب با نیروهای سپاه پاسداران در جوانرود، یک پاسدار به درجه رفیع شهادت نائل آمد. یک منبع آگاه در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: طی درگیری گروهک‌های ضد‌انقلاب با نیروهای سپاه در کوهستان‌های بیوله شهرستان جوانرود، یک پاسدار بازنشسته به نام محمدخان سلیمانی‌نسب (اهل تایجوز) جوانرود به درجه رفیع شهادت نائل شد. شهید سلیمانی‌نسب، از نیروهای با‌تجربه و پشتیبان یگان ضربت تیپ انصارالرسول‌(ص) بود که در این عملیات به شهادت رسید.

شورای فرهنگی و دینی شرکت آب و فاضلاب مرکزی

اراک|  شورای فرهنگی و دینی شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی در ارزیابی عملکرد شوراهای فرهنگی و دینی شرکت‌های آب وفاضلاب سراسر کشوردرسال 97 موفق به کسب رتبه شایسته تقدیر ویژه شد.  به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی رضا گیاهی معاون منابع انسانی و پشتیبانی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با ارسال نامه‌ای به مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی اعلام کرد: پیرو ارزشیابی فعالیت‌های فرهنگی و دینی شرکت‌های آب و فاضلاب سراسر کشور در سال 97 توسط دفتر امور فرهنگی و دینی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور آن شرکت با هدایت و تدابیر جنابعالی موفق به کسب رتبه شایسته تقدیر ویژه در بین کلیه شرکت‌های آب و فاضلاب سراسر کشور شده است.

معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد استعفا داد

مشهد|  شهردار مشهد با استعفای معاون اجتماعی فرهنگی خود موافقت کرد. محمدرضا کلایی صبح امروز در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: مسوولان باید هزینه اقدامات خود را بدهند و با اتفاقی که روز گذشته افتاد و به خبرنگاران توهین شد زارعی معاون فرهنگی استعفای خود را تقدیم کرد که بنده با استعفای ایشان موافقت کردم. صبح دیروز در جریان نشست خبری شهردار مشهد، خبرنگاران از عدم پاسخگویی معاون فرهنگی شهردار گلایه می‌کنند؛ شهردار پس از اینکه یک خبرنگار با معاون فرهنگی تماس می‌گیرد و وی پاسخگو نیست؛ خود مبادرت به تماس می‌کند و وقتی علت عدم پاسخگویی معاون فرهنگی به خبرنگاران را جویا می‌شود وی لفظی ناشایست را خطاب به خبرنگاران به‌کار می‌برد.

صادرات ۳۵ میلیون دلاری محصولات گلخانه‌ای

شیراز|  مدیرکل دفتر امور گلخانه، گیاهان دارویی و قارچ خوراکی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به صادرات بیش از ۳۵ میلیون دلاری محصولات گلخانه‌ای در سال گذشته گفت: پیش‌بینی ما این بوده که در حوزه گل و گیاه زینتی، در کل کشور بتوانیم بیش از ۲ برابر افزایش صادرات داشته باشیم. غلامرضا تقوی در یک نشست خبری اظهار کرد: در سال ۹۸ برنامه توسعه گلخانه‌ها بیش از پنج هزار و ۸۰۰ هکتار بوده که ما مکلف به انتقال کشت از این مقدار هستیم. وی عنوان کرد: در برنامه ششم تکلیف بر ذخیره و توسعه ۱۱ میلیارد مترمکعب است، که در حوزه انتقال کشت ضروری است آن را جدی بگیریم. وی گفت: در این برنامه تأکید بر کمک و اطلاع‌رسانی این موضوع بوده زیرا این موضوع، ریشه در باور و تغییر فرهنگ دارد.

خسارت داشتیم اما آبرسانی به هیچ روستایی متوقف نشد

اهواز| سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان با اشاره به زلزله 5.7 ریشتری مسجدسلیمان می‌گوید: میزان خسارات واردشده به تأسیسات آبرسانی روستایی قابل توجه است اما با وجود این خسارات هیچ‌گونه قطعی آب در روستاها نداشتیم. عادل حرباوی با اشاره به وقوع زلزله پیش‌آمده در شهرستان مسجدسلیمان اظهار کرد: خسارات وارده به تأسیسات آبرسانی روستایی شهرستان‌های مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و گلگیر قابل توجه است اما هنوز جمع‌بندی در خصوص میزان خسارت‌های واردشده انجام نگرفته است. سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان با اشاره به پیش‌بینی‌های لازم برای جلوگیری از قطعی آب شرب روستاها تصریح کرد: بلافاصله پس از وقوع زلزله بیش از ۱۰ هزار بطری آب معدنی در سطح روستاها در راستای پیشگیری از وقوع کم‌آبی توسط مجموعه آبفا روستایی خوزستان توزیع شد.

خصوصی‌سازی تنها راه نجات صنعت کشور است

اراک| نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس دهم معتقد است: خصوصی‌سازی تنها راه نجات صنعت کشور است. منطقه مرکزی، محمدرضا منصوری در نشست دادستان کل کشور با صاحبان صنایع و سرمایه‌گذاران شهرستان ساوه اظهار کرد: هیچ راهی جز خصوصی‌سازی نداریم و باید بخش دولتی با سازوکار مناسب و نظارت دقیق به خصوصی‌سازی روی آورد. وی با تاکید بر اینکه اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی باید تحت نظارت کمیته‌ای و بر اساس مشخص کردن اهلیت صورت گیرد،  افزود: برای تحقق این اصل سازوکار نظارتی نیاز است تا منجر به رانت‌خواری نشود. منصوری افزود: متأسفانه عده‌ای به دنبال رانت خواری هستند و این عمل ضربه مهلکی را به اقتصاد کشور وارد خواهد کرد. وی   افزود: عدم واگذاری براساس اهلیت، منجر به ورشکستگی و بدهی‌های میلیاردی شده است.

 

 

ارسال نظر