اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۴/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۸۲۶۲

25 درصد قیمت گوشت قرمز حباب است

تهران|معاون اقتصادی استاندار تهران گفت: وجود واسطه‌ها و دلال‌ها مهم‌ترین دلایل افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار است، قیمت فعلی گوشت قرمز حدود 25 درصد حباب دارد.

محمد امامی امین در جمع خبرنگاران با اشاره به حباب 25 درصدی قیمت گوشت قرمز در بازار اظهار کرد: با توجه به فروش 75 هزار تومانی قیمت گوشت در بازار می‌توان گفت قیمت فعلی گوشت قرمز حدود 25 درصد حباب دارد.معاون اقتصادی استاندار تهران همچنین با اشاره به افزایش قیمت مرغ در بازار افزود: در روزهای اخیر شاهد افزایش دوباره قیمت مرغ در بازار بودیم که امید است با توجه به سطح و میزان عرضه دام قیمت‌ها نیز کاهش پیدا کند.امامی امین خاطرنشان کرد: هر آنچه در تهران اتفاق می‌افتد پس لرزه‌هایش در سایر استان‌ها نیز احساس می‌شود بنابراین باید درباره موضوعات مختلف در تهران به گونه‌ای تصمیم‌گیری شود که برای استان و کل کشور راهگشا باشد.

تکمیل فاضلاب چادگان ۲۰ میلیارد تومان می‌خواهد

اصفهان|مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: اجرای تصفیه خانه فاضلاب شهر چادگان که از سال ۹۲ آغاز شده، تاکنون هزینه‌ای حدود ۴ میلیارد تومان در بر داشته است اما برای تکمیل آن به 20میلیارد تومان نیاز است

هاشم امینی در جلسه بررسی مشکلات آب و فاضلاب غرب استان که در فرمانداری چادگان برگزار شد به ضرورت تکمیل تصفیه خانه فاضلاب در شهر چادگان پرداخت و گفت: با توجه به حساسیت موجود در چادگان و مجاورت آن با سد زاینده رود به منظور دفع بهداشتی فاضلاب و ارتقای سطح بهداشت عمومی مردم نیاز به احداث تصفیه خانه فاضلاب در این شهر وجود داشت.

وی افزود: هم‌اکنون اجرای سازه تصفیه‌خانه فاضلاب چادگان به 80 درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است و برای اجرای سازه‌ای پیشرفته به سیستم UF و تجهیزات الکترومکانیکال، اداوات پمپ و سایر ملزومات به حدود 20 میلیارد تومان اعتبار نیاز است. مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان اصفهان گفت: اگر بودجه مورد نیاز به تکمیل تصفیه خانه فاضلاب چادگان تخصیص یابد احتمالا تا دو سال آینده شاهد بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب چادگان خواهیم بود.

تزریق درآمدهای نفتی بوشهر به سختی انجام می‌شود

بوشهر|رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بوشهر با اشاره به اینکه منابع اعتباری به سختی در اختیار ما قرار می‌گیرد، اظهار کرد: در استان بوشهر بخشی از ردیف‌های اعتباری از منابع فروش نفت و گاز است که تزریق درآمدهای حاصل از آن به سختی انجام می‌شود.علی درویشی در آیین تکریم و معارفه روسای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بوشهر با اشاره به بهره‌برداری از پروژه‌های متعدد در سال‌های گذشته، تاکید کرد: البته تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در اولویت قرار دارد و در این مسیر برنامه‌های استانی پیش خواهند رفت.

نجات حدود ۵۰۰۰ قطعه ماهی و انتقال به رودخانه سیمره

خرم آباد|رییس اداره محیط زیست شهرستان رومشکان از نجات حدود ۵۰۰۰ قطعه ماهی و انتقال آنها به رودخانه سیمره خبر داد.محمد احمدی گفت: با عنایت به سیل سال جاری و طغیان رودخانه سیمره در شهرستان رومشکان و به دلیل بالا آمدن آب و جابه‌جا شدن مسیر رودخانه بیش از ۵۰۰۰ قطعه ماهی در یک آبگیر مانده بودند.وی ادامه داد: احتمال تلف شدن این ماهی‌ها با توجه به گرمای هوا و تبخیر آب این آبگیر بسیار بالا بود. رییس اداره محیط زیست شهرستان رو مشکان اضافه کرد: با حضور پرسنل اداره حفاظت محیط زیست و همکاری اعضا انجمن‌های زیست محیطی حامیان طبیعت و مثلث زندگی، جمع‌آوری و در رودخانه سیمره رهاسازی شدند. احمدی بیان کرد: با توجه به احتمال وجود موارد مشابه در حاشیه رود سیمره گشت و کنترل در حاشیه این رودخانه به صورت متناوب انجام می‌شود.

تجهیز آزادراه قزوین- زنجان به سامانه توزین هوشمند

قزوین|آزادراه قزوین- زنجان به سامانه هوشمند توزین بار حین حرکت مجهز شده که این سامانه به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قزوین گفت: این سامانه هوشمند توزین بار با نام اختصاری WIM برای وسایل نقلیه حمل بار در محور آزادراه قزوین- زنجان به کارگیری می‌شود.

علی برجعلی‌زاده افزود: کنترل وزن وسایل نقلیه در حال حرکت و بدون نیاز به توقف آنها به عنوان مهم‌ترین شاخصه این سامانه است که مزایایی مانند کاهش اتلاف زمان، صرفه جویی در مصرف سوخت و حذف نیروی انسانی را به همراه دارد.

وی در خصوص نحوه کار این سامانه توضیح داد: با استفاده از سنسورهای نصب شده در سطح جاده، وسایل نقلیه متخلف دارای اضافه تناژ شناسایی شده و پس از ثبت پلاک مراتب را به‌طور هوشمند به اطلاع پلیس راه گزارش می‌شود تا در مرحله بعد نسبت به اعمال مقررات اقدام شود.

 

ارسال نظر