اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۴/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۸۰۹۴

ورود دادستانی شیراز به موضوع قطعی مکرر آب

شیراز| معاون دادستانی شیراز از ورود دادستانی این شهر به موضوع قطعی‌های مکرر آب در شیراز خبر داد.جمشید فرهادی افزود: به دلیل قطعی مکرر آب و با توجه به پیگیری حقوق عامه، دادستانی شیراز به این موضوع در این شهر ورود کرده است. وی بیان کرد: از آبفا در خصوص قطعی‌های مکرر آب توضیح خواسته شده است. معاون دادستان شیراز در ادامه عنوان کرد: از آبفا خواسته شده که مشترکان پر مصرف را به دادستانی معرف کنند.قطعی‌های مکرر آب در نواحی مختلف شهر شیراز باعث گلایه شهروندان شیرازی نسبت به تامین آب این کلان‌شهر شده است.بعضی از نواحی شیراز قطعی ۳۰ ساعته آب را تحمل می‌کنند.

لزوم پیگیری مشکلات و  مسائل  بازنشستگان

اصفهان |با توجه به مشکلات عدیده صندوق بازنشستگی فولاد کشور و دغدغه‌های زیاد اعضا در این زمینه، نشستی با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرعامل فولاد مبارکه، نماینده مردم مبارکه در مجلس، مدیرعامل ذوب‌آهن و نماینده اعضای صندوق برگزار شد. در این نشست موضوعات گوناگونی ازجمله بیمه و درمان مورد بحث و بررسی اعضای حاضر قرار گرفت و برای رفع برخی موانع تصمیم‌گیری شد. عظیمیان در این نشست بر لزوم پیگیری مشکلات و مسائل بازنشستگان تا دستیابی به راهحل قطعی تأکید کرد و گفت: فولاد مبارکه از هیچ تلاشی برای حل مشکلات بازنشستگان، که سرمایه‌های اجتماعی و ماندگار این صنعت به شمار می‌آیند، دریغ نخواهد کرد و در این زمینه خود را موظف به رعایت حقوق کامل این عزیزان می‌داند.همچنین به دستور وزیر تعاون، با اعمال بیشترین میزان مساعدت در زمینه رعایت حقوق بازنشستگان، تصمیم بر آن شد که مدیران ذی‌ربط با برگزاری جلساتی به تفاهم کامل برسند و صورتجلسه این جلسات به وزیر اعلام گردد. در سایر موارد نیز تصمیم‌گیری‌ها و صورت‌جلسات جهت رفع مشکلات، به ایشان اعلام شود.

رشد 334 درصدی سودآوری شرکت فولاد هرمزگان

بندرعباس| مجمع عمومی عادی سالانه شرکت فولاد هرمزگان جنوب روز چهارشنبه 12 تیرماه در محل هتل هرمز بندرعباس برگزار شد. در این مجمع، فرزاد ارزانـــی مدیرعامل فولاد هرمزگان از طرف هیات‌مدیره گزارش اقدامات و دستاوردهای این شرکت را به سهامداران ارایه کرد. مدیرعامل فولاد هرمزگان در این گزارش با اعلام افزایش 58 درصدی فروش تختال به بازار داخل در سال 97 گفت: شاهد افزایش 35.5 درصدی درآمد شرکت در سال 97 بودیم و این مهم با همکاری و همدلی کارکنان شرکت فولاد هرمزگان و حمایت سهامداران ازجمله شرکت فولاد مبارکه، و با درک متقابل و اقدامات استراتژیک در راستای اهداف تعریف‌شده صورت پذیرفت.وی راه‌اندازی کمیته‌های تحول را یکی از اقدامات استراتژیک در این شرکت دانست و گفت: اقداماتی از این دست باعث شده مصرف الکترود و نسوز در شرکت فولاد هرمزگان کاهش یابد و همچنین متوسط تولید تختال خارج از رنج آنالیزی در سال 97 به 0.55 درصد رسیده که جالب توجه است.

افزایش ۱۷ درصدی مصرف آب در کرمانشاه

کرمانشاه|  معاون بهره‌برداری شرکت آبفا شهری استان کرمانشاه از افزایش ۱۷ درصدی مصرف آب طی ۳ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد. رضا داوودی درخصوص میزان مصرف آب در استان کرمانشاه طی مدت سپری شده از امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته اظهار داشت: میزان مصرف آب در استان طی ۳ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد افزایش داشته است. وی پرمصرف‌ترین نقاط استان را به ترتیب کرمانشاه، سرپل‌ذهاب، قصرشیرین، جوانرود، تازه‌آباد و گیلانغرب اعلام کرد و در خصوص دلایل پر مصرفی نقاط مذکور نیز گفت: بخشی از این پرمصرفی به دلیل شرایط آب و هوایی این نقاط است و اکثر نقاط پرمصرف استان در مناطق گرمسیری واقع شده‌اند و گرمای هوا علت پر مصرفی آنها است.

۵۰۴ تن عسل در سقز تولید شد

سنندج| رییس جهاد کشاورزی سقز گفت: این شهرستان با تولید 504 تن عسل رتبه اول این محصول در استان را دارد.

محمد نافع علایی نیا دیروز اظهار داشت: سقز از لحاظ تعداد کندوی زنبور عسل با داشتن حدود ۶۰ هزار کلونی و با تولید ۵۰۴ تن عسل رتبه اول را در کردستان دارد و پتانسیل برای تولید بیشتر نیز فراهم است.وی با بیان اینکه وجود شرایط آب و هوایی و مراتع مناسب از عوامل تولید بسیار خوب این مقدار عسل بوده است، افزود: علاوه بر وجود زنبورداران فنی و خبره در شهرستان، یکی از ظرفیت‌های اشتغال و تولید در بخش کشاورزی حرکت در مسیر توسعه زنبورداران است.

وی اضافه کرد: در راستای افزایش تولید عسل با انجام آموزش‌های عملی و موثر، در سال ۹۷، مبلغی بیش از هشت میلیارد و ۴۴۰ میلیون ریال تسهیلات برای ایجاد ۳۸ زنبورستان جدید به تعداد ۲ هزار و ۲۸۰ کلونی پرداخت شده است.

 

ارسال نظر