اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۴/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۷۸۶۰

برخورد خودروی پلیس ایرانشهر با تله انفجاری

زاهدان|معاون امنیتی انتظامی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: خودرو پلیس راه ایرانشهر حین گشت‌زنی با برخورد به تله انفجاری دچار خسارت شد.

مرعشی گفت: یک دستگاه خودرو متعلق به پلیس راه

جنوب در محور شهر دراز ایرانشهر با تله انفجاری برخورد کرد که بر اثر این حادثه سه نفر از ماموران انتظامی مجروح شدند. وی افزود: مجروحان به بیمارستان منتقل و حال عمومی آنان مناسب اعلام شده است. او ادامه داد: شناسایی عاملان این حادثه ادامه دارد. معاون امنیتی انتظامی استانداری سیستان وبلوچستان اضافه کرد: گروهک تروریستی جیش‌الظلم با انتشار بیانیه‌ای مسوولیت این حمله تروریستی را نیز به عهده گرفت. این گزارش حاکی است، طی این حادثه ۳ سرنشین گشت پلیس راه

به صورت سطحی مجروح و به بیمارستان خاتم‌الانبیاء‌(ص) شهر ایرانشهر منتقل شدند.

انصراف از ازدواج زودهنگام دختر ۱۰ ساله

کرمان|با تأکید و پیگیری‌های مدیرکل کمیته امداد استان کرمان، مادر سیرجانی از ازدواج زودهنگام دختر ۱۰ ساله‌اش منصرف شد.

یحیی صادقی مدیرکل کمیته امداد استان کرمان گفت: به دنبال انتشار خبر ازدواج زودهنگام دختر ۱۰ ساله سیرجانی با جوانی ۲۳ ساله در فضای مجازی و رسانه‌ها، تیم مددکاری و مشاوره کمیته امداد سریعاً به شهرستان اعزام و ضمن بررسی مسائل و مشکلات این خانواده در جهت حل مشکلات اقتصادی و معیشتی آنها قول مساعد دادند.صادقی ادامه داد: در این دیدار و گفت‌وگو مقرر شد که کمیته امداد در اسرع وقت نسبت به حل مشکل مسکن این خانواده از طریق پرداخت ودیعه و اجاره مسکن اقدام کند و همچنین مقرر شد درصورتی‌که دختر این خانواده در سن مناسب ازدواج کند کالای جهیزیه وی به‌صورت کامل از سوی این نهاد تهیه و به وی اهدا شود.

حضور فعال در نمایشگاه بین‌المللی صنعت ساختمان

 اصفهان|بیست و یکمین نمایشگاه بین‎المللی صنعت ساختمان فارس، به عنوان بزرگ‌ترین نمایشگاهِ تامین‌کنند‌گان جنوب کشور آغاز

به کار کرد. در این نمایشگاه ۱۵۰شرکت داخلی و خارجی آخرین توانمندی‌ها و دستاوردهای خود در حوزه صنعت ساختمان و شهرسازی را به نمایش گذاشته‌اند. ذوب‌آهن اصفهان به عنوان تولیدکننده انواع فرآورده‌های فولادی، با عرضه محصولات تولیدی خود به بازدیدکنندگان در این نمایشگاه حضوری فعال دارد. در این نمایشگاه مجموعه کاملی از نمونه محصولات این شرکت به‌ویژه انواع میلگرد، تیرآهن‌های I، ریل، تیرآهن‌های H، آرک، ناودانی و... در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است. این نمایشگاه تا تاریخ ۱۴تیرماه در محل دایمی نمایشگاه بین‎المللی شیراز، از ساعت ۱۷ الی ۲۲ برای بازدید عموم دایر است.

فولاد مبارکه واحد برتر همایش سازگاری با کم‌آبی

اصفهان|در نشست و نمایشگاه تخصصی «سازگاری با کم‌آبی» که طی سه روز در تهران برگزار شد، بر اساس ارزیابی‌های کمیته تخصصی معدن و صنایع معدنی کشور، شرکت فولاد مبارکه شایسته دریافت عنوان «واحد برتر در زمینه سازگاری با کم‌آبی» شناخته شد و لوح تقدیر این آیین را به خود اختصاص داد.

طی این مراسم اردکانیان وزیر نیرو با بیان اینکه کارگروه ملی سازگاری با کم‌آبی با مصوبه هیات‌وزیران از سال ۹۶ و با عضویت وزارتخانه‌های نیرو، صمت، جهاد کشاورزی و همچنین سازمان‌های مرتبط در این زمینه و با اهداف متقاعدسازی اذهان عمومی و سیاست‌گذاران

بر مبنای واقعیت‌های اقلیمی، تولید دانش درباره ضرورت‌ها و راهکارها و ابزارهای گفتمان در زمینه کم‌آبی، هماهنگ‌سازی تمامی ذی‌نفعان مرتبط با حوزه آب، نشان دادن ظرفیت‌ها و خلق شیوه‌های متناسب زیستی و ارائه مشاوره‌های سازگاری با کم‌آبی و سازمان‌دهی ملی ارزش‌ها و تجربیات ایجاد شده است، از تمامی سازمان‌ها و کارخانه‌هایی که در این عرصه تلاش کردند قدردانی کرد.

اجرای طرح «نشاط معنوی» در استان مرکزی

اراک|مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در آستانه فرارسیدن روز تکریم امامزادگان و بقاع متبرکه در نشست خبری با اصحاب رسانه از اجرای طرح نشاط معنوی در ۴۹ بقعه شاخص سطح استان خبر داد. حسین دلاوری، در نشست خبری با اصحاب رسانه به منظور اجرای طرح نشاط معنوی و بزرگداشت امامزادگان که در سالن جلسات اداره کل اوقاف برگزار شد گفت: تمامی هزینه‌های نگهداری، ساخت و سازها، تعمیرات، برق، گاز و آب و برنامه‌های فرهنگی امامزادگان از محل نذورات مردمی با اختیار هیات‌امنای امامزادگان تأمین می‌شود و اداره کل اوقاف و امور خیریه در این خصوص نقش نظارتی دارد.وی بر لزوم تبیین جایگاه امامزادگان برای نسل نوجوان و جوان امروزی تأکید کرد و افزود: امروز در تمامی ادیان شاهد این هستیم که بزرگداشت و تکریم بزرگان علم و فرهنگ و کسانی که در پیشرفت جامعه نقش داشتند در حال انجام است.

 

ارسال نظر