احتمال حذف ویزا برای زائران اربعین امسال وجود دارد

۱۳۹۸/۰۴/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۷۴۲۲
احتمال حذف ویزا برای زائران اربعین امسال وجود دارد

قزوین| مدیر اجرایی ستاد اربعین کشور گفت: با توجه به تفاهم‌نامه‌ای که بین دو کشور ایران و عراق در حال انعقاد است بحث حذف ویزا برای زائران اربعین حسینی گنجانده شده که با موافقت آن زائران بدون اخذ ویزا در این مراسم حضور پیدا می‌کنند.

به گزارش فارس، امیر مرادی در جلسه اربعین حسینی که دیروز در استانداری قزوین برگزار شد، اضافه کرد: کاروان‌های اعزامی به مراسم اربعین باید آموزش‌های لازم را ببینند به ویژه خانم‌ها باید برای حضور در این مراسم به خوبی توجیه شوند و با توجه به اینکه قوانین و مقررات کشور عراق با ما فرق دارد بنابراین ارایه آموزش به زائران حسینی اهمیت زیادی پیدا می‌کند.

مرادی ادامه داد: همراه داشتن برخی از داروها حتی اگر خیلی کم هم باشد در کشور عراق جرم محسوب می‌شود بنابراین، این موارد باید به زائران آموزش داده شده و هشدارهای لازم به آنان داده شود.

مرادی گفت: احتمال دارد اخذ ویزا برای حضور در مراسم اربعین حسینی حذف شود زیرا در تفاهم‌نامه‌ای که در حال آماده‌سازی با کشور عراق است این مباحث مطرح شده است.

وی بیان کرد: مسوولان دقت داشته باشند در مصاحبه‌های خود مطرح نکنند که جمعیت زیادی را اعزام می‌کنیم زیرا زیرساخت‌های عراق گنجایش جمعیت زیاد اعزامی از ایران را ندارد بنابراین نباید بدون برنامه‌ریزی مردم را اعزام کرده و برای آنان مشکل ایجاد کنیم.

 

ارسال نظر