طرح‌های اصفهان در مسیر توسعه گردشگری اجرا می‌شود

۱۳۹۸/۰۴/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۷۱۴۰
طرح‌های اصفهان در مسیر توسعه گردشگری اجرا می‌شود

اصفهان|شهردار اصفهان گفت: طرح‌ها و رخدادهای شهر اصفهان در مسیر توسعه گردشگری اجرا می‌شود.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، قدرت‌الله نوروزی در نشست تخصصی «اصفهان 2020 شهر هنر، گردشگری و میراث فرهنگی» در حاشیه یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری اصفهان، با اشاره به اینکه به یک حرکت واحد برای ایجاد تحول در عرصه گردشگری نیاز داریم، اظهار کرد: طرح «اصفهان 2020» بدون همراهی و همدلی همه بخش‌های مرتبط شدنی نیست. وی ادامه داد: شهرداری نباید تنها نهاد برای اجرای این طرح باشد و باید از توان و مشارکت بخش خصوصی برای به ثمر رسیدن این طرح استفاده کنیم. شهردار اصفهان با اشاره به اینکه طرح «اصفهان 2020» پنجره‌ای رو به دنیا است که از طریق آن جهانیان می‌توانند ایران را ببینند، افزود: 10 درصد از تولید ناخالص جهانی با توسعه صنعت گردشگری به دست می‌آید که با توجه به این واقعیت می‌توانیم در داخل کشور با قرار دادن گردشگری به عنوان مبنای توسعه، بنگاه‌های کوچک به بزرگ تبدیل شوند.

وی تصریح کرد: نگاه ما به گردشگری در عرصه مدیریت شهری همه‌جانبه است و تمام رخدادها و طرح‌های شهر از توسعه مترو تا ساخت ترمینال را ما در جهت توسعه گردشگری اجرا می‌کنیم.

نوروزی بیان کرد: شهرداری از امکانات خود همچون پروانه ساخت و ساز هم در راستای توسعه گردشگری استفاده کرده است و در این راستا پروانه ساخت 26 مرکز اقامتی در شهر اصفهان را صادر کرده تا به ظرفیت تخت‌های اقامتی شهر که اکنون بیش از 5 هزار تخت است، افزوده شود.

 

 

ارسال نظر