با گفتاردرمانی نمی‌توان به جنگ لشکر فقر رفت

۱۳۹۸/۰۳/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۶۲۹۳

رییس کمیته ملی المپیک، پیشگیری از هرگونه بحران را نیازمند سامان اجتماعی دانست و گفت: نمی‌توان بدون توجه به نهادهای مدنی از بروز وقایع جلوگیری کرد.

به گزارش ایلنا ، سیدرضا صالحی امیری دیروز در افتتاحیه دوره‌های تخصصی راهبردی و مساله محور از طریق وبینار (سمینار برخط) در مرکز آموزش و پژوهش‌های توسعه و آینده نگری استان قزوین افزود: همانطور که گسل‌های جغرافیایی در دنیا به تکانه‌های شدید و زمین لرزه منجر می‌شود، وجود برخی گسل‌های اجتماعی و فرهنگی در جامعه نیز به تکانه‌ها و بحران‌های متعددی دامن می‌زند.

وی با بیان اینکه جامعه ایران در بسیاری از مواقع به جای سیاست اعلامی، سیاست اعمالی را انجام می‌دهد، اظهار داشت: رفتارهای موجود در دوران انتخابات و پدیده‌های اجتماعی جامعه ایران بیان می‌کنند که ایران جامعه‌ای قابل پیش بینی نیست و همواره امکان اعلام برنامه و سیاست‌ها وجود ندارد.

صالحی امیری همچنین گفت: فقدان برنامه‌ریزی‌های زیربنایی در حوزه جامعه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون سبب شده تا بحران‌های اجتماعی فراوانی را تا سال ۱۴۰۰ تجربه کنیم.

رییس کمیته ملی المپیک تاکید کرد: جامعه ایران برای پیشگیری از هرگونه بحران نیازمند سامان اجتماعی است و بدون توجه به نهادهای مدنی نمی‌توان از بروز وقایع جلوگیری کرد.

وی در ادامه سخنان خود ناامیدی را کانون بحران در جامعه عنوان کرد و گفت: نهادهای مدنی، صدا و سیما، احزاب و رسانه‌ها وظیفه خودشان را در انعکاس صدای مردم به درستی ایفا نمی‌کنند و همین موضوع سبب می‌شود که جامعه با ناامیدی فراوانی

مواجه شود.این مسوول به آموزش هرچه بیشتر برای صدا و سیما تاکید کرد و گفت: شبکه‌های اجتماعی امروز مرز بین بحران‌ها و اعتراضات در یک استان و شهر را شکسته‌اند و در سریع‌ترین زمان ممکن اتفاقات مخابره می‌شود که لازم است در این حوزه یک برنامه‌ریزی مدون صورت پذیرد.

وی خاطرنشان کرد: تحلیل‌های جامعه ایران نشان می‌دهد که اولویت مطالبات مردم در چهار سطح به ترتیب اقتصادی و معیشتی، عدالت اجتماعی و امید به زندگی، آزادی سیاسی و دسترسی آزاد به اطلاعات و ساختارشکنی است.

 

ارسال نظر