اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۳/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۶۲۱۴

راه‌اندازی نخستین سینما دانش‌آموز در فارس

شیراز|رییس سازمان دانش‌آموزی فارس از راه‌اندازی سینما دانش‌آموز به عنوان یکی از طرح‌های ویژه غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان برای تابستان امسال در استان فارس خبر داد و یادآور شد که این اقدام در شیراز انجام می‌شود.

محسن کلاری گفت: بیش از 100 فیلم کودک و نوجوان ایرانی و خارجی با محتوای تربیتی برای دانش‌آموزان شیرازی مهیا شده است که می‌توانند این فیلم‌ها را با اولیای خود تماشا کنند.

وی افزود: سینما قابلیت و ظرفیت آموزش و تربیت را دارد از این رو باتوجه به رسالت سازمان دانش‌آموزی در زمینه تربیت اجتماعی دانش‌آموزان و با کمک بخش خصوصی بیش از 100 فیلم کودک و نوجوان از دنیای سینما برای این طرح انتخاب شده است.

عبور تخلیه و بارگیری کالا از مرز یک میلیون تن در بندرامیرآباد

ساری|بندرامیرآباد از آغاز سال جاری تاکنون با ثبت یک میلیون و ۱۲ هزار و ۶۳۵ تن کالا، رکورد دیگری را در تخلیه و بارگیری ثبت کرده است.

مدیر بنادرودریانوردی ومنطقه ویژه اقتصادی امیرآباد با اعلام این خبر گفت میزان تخلیه و بارگیری کالا در بندرامیرآباد در سال جاری از مرز یک میلیون تن گذشت که در مقایسه با بیشینه آن در سال ۹۱ که به میزان ۸۱۷ هزار و ۵۰۱ تن بوده، رشد بیش از ۱۹ در صدی را نشان می‌دهد.

سیاوش رضوانی با بیان اینکه در همین مدت میزان تخلیه کالا ۸۰۰ هزار و ۱۳۶ تن و میزان بارگیری ۲۱۲ هزار و ۴۹۹ تن بوده است گفت: جو، ذرت، روغن و مصالح ساختمانی از عمده کالاهایی است که در بندرامیرآباد تخلیه و بارگیری شده است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با روند رو به رشد تخلیه و بارگیری کالا در سال جاری شاهد رکورد بی‌سابقه‌ای در این زمینه در سال ۹۸ باشیم.

پایان نصب پل موقت گاومیشان در شهرستان دره شهر

ایلام|مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام از برقراری راه دسترسی دره‌شهر به پلدختر خبر داد.نوراله دلخواه اظهار داشت: در جریان سیل فروردین ماه امسال پل ارتباطی دره شهر با پلدختر از مناطق سیل‌زده استان ایلام بطور کامل تخریب شده بود که با تلاش شبانه روزی نیروهای راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و مهندسین پل‌سازی، نصب سازه فلزی پل موقت گاومیشان به پایان رسید. وی گفت: پل گاومیشان روی رودخانه سیمره شهرستان دره شهر با بیش از ۵۰ سال قدمت به عنوان نقطه اتصال استان ایلام به لرستان است.وی افزود: کار ساخت پل موقت گاومیشان بلافاصله آغاز شد و با تلاش کارکنان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان و مهندسین پل‌سازی، نصب سازه پل موقت گاومیشان به پایان رسید و تردد در این پل صرفا با خودرو سواری و محدودیت تناژ برقرار است.

کشف سوخت غیرمجاز از کامیون مخزن‌دار در مازندران

ساری|مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری گفت: از مخزن کامیون تانکر‌دار درشهرستان نکا مقدار ۶۲۰۰ لیتر سوخت نفتگاز کشف و در انبار نفت شهید اسماعیلی ساری تخلیه شد . سبحان رجب‌پور مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری، بیان کرد: در تاریخ ۱۳ خرداد ۹۸ پرسنل انتظامی طی گشت زنی به یک دستگاه کامیون ده چرخ مخزن‌دار مشکوک شدند و با بازرسی آن مقدار قابل توجهی فرآورده نفتگاز کشف و

با همکاری بازرسان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری ضبط شد .سبحان رجب‌پور توضیح داد: ماموران انتظامی پس از دستگیری راننده متخلف و هماهنگی با مسوولان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری اقدام به تخلیه مقدار ۶۲۰۰ لیتر نفتگاز در انبار نفت ساری کرده و راننده خاطی به مراجع قضایی معرفی شد.

 

ارسال نظر