اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۳/۱۸ - ۰۰:۱۴:۰۳
کد خبر: ۱۴۵۹۵۹

انتقاد به شیوه آسفالت کوچه‌ها در خوزستان

اهواز|نماینده ولی فقیه در خوزستان نسبت به اقدام شهرداری در آسفالت کردن کوچه محل زندگی خود انتقاد کرد. در پی آسفالت کوچه محل سکونت نماینده ولی فقیه در خوزستان در منطقه آخر آسفالت، حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی فرد به شهرداری اهواز اعلام کرد در کنار آسفالت این کوچه، باید خیابانهای اطراف نیز آسفالت شود یا آسفالت کوچه‌ای که منزل ایشان در آن است را نیز جمع‌آوری کنند. وی ادامه داد: اولویت اول ما در خدمت رسانی باید منطقه ملاشیه، عین دو، شلنگ آباد و مناطق محروم دیگر مثل کوی سیاحی باشد.

آغاز اجرای طرح سالم‌سازی در سواحل گیلان

رشت|دبیر ستاد ساماندهی سواحل گیلان از آغاز اجرای طرح سالم‌سازی سواحل در این استان در هفته جاری خبر داد و گفت: ۳۵ طرح سالم‌سازی در گیلان اجرا می‌شود. مونا ابروفراخ با اشاره به آغاز اجرای طرح سالم‌سازی سواحل در استان گیلان همزمان با ۹ استان ساحلی کشور، اظهار کرد: این طرح از هفته جاری آغاز و تا پنجم مهر ماه امسال ادامه دارد.وی افزود: به منظور کاهش غرق شدگی از شنا در مناطق خارج از طرح‌ها ی سالم‌سازی خودداری می‌شود.دبیر ستاد ساماندهی سواحل گیلان در ادامه با بیان اینکه بر اساس جلسات برگزار شده این ستاد ساماندهی سواحل وظیفه دستگاه‌های عضو کمیته‌های

۹ گانه مشخص شده است، گفت: در این ستاد عوامل امنیتی، امداد و نجات، هلال احمر و اورژانس و سایر دستگاه‌های متولی، خدماتی رفاهی، بهداشتی و گردشگری به مسافران ورود به طرح‌های سالم‌سازی مشخص شده است.

زمان ترمیم سیل بندها در حال از دست رفتن است

اهواز|سرپرست فرمانداری اهواز گفت: زمان برای ترمیم سیل بندها به سرعت در حال گذشتن است.

جمال عالمی نیسی در جلسه قرارگاه بازسازی مناطق سیل زده خوزستان با اشاره به اختلاف وزارت نیرو و وزارت کشور درباره سیل بندها، اظهار کرد: اختلافی که بین وزارت نیرو و وزارت کشور درباره سیل بندها وجود دارد به قوت خود باقی است و کاری هم به اینکه حق با کدام وزارت خانه است نداریم.وی بیان کرد: زمان به سرعت در حال سپری شدن است و

سیل‌بندها باید تعمیر و مرمت شوند زمان به سرعت در حال گذشتن است و دوباره فصل باران فرا خواهد رسید و این مشکلات را مجدد خواهیم داشت.سرپرست فرمانداری اهواز تصریح کرد: آب شرب روستاهای اهواز و ایستگاه‌های پمپاژ آسیب دیده و روند بازسازی آنها شروع شده اما مشکلات اعتباری دارند.

برخورد قضایی با برداشت‌کنندگان غیرمجاز شن و ماسه

گرگان|بر اساس اعلام مسوولان گلستان، سودجویانی که از رودخانه خرمارود آزادشهر غیرمجاز شن و ماسه برداشت کرده‌اند منتظر برخورد قضایی باشند. رییس اداره منابع آب آزادشهر و رامیان خبر داد: مستنداتی در این باره تهیه و برای دستگاه قضایی شهرستان ارسال کرده‌ایم و به زودی با این متجاوزان حریم طبیعیت برخورد می‌شود. جواد تیموری افزود: برداشت غیرمجاز شن و ماسه از بستر این رودخانه علاوه بر ایجاد مشکلات زیست محیطی سبب آسیب به ساختمان رودخانه شده است.

کشف۶۰ سکه قدیمی در فریمان

مشهد|۶۰سکه قدیمی هنگام شخم زدن زمین کشاورزی در فریمان کشف شد.فرمانده انتظامی شهرستان فریمان گفت: در پی تماس تلفنی یکی از شهروندان کشف۶۰ سکه قدیمی در فریمانفریمانی مبنی بر پیدا شدن یک شیء قدیمی حین شخم زدن زمین، پیگیری موضوع در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی شهرستان فریمان قرار گرفت.سرهنگ جواد خرسند افزود: ماموران با حضور در محل و پس از بررسی‌های به‌عمل‌آمده یک عدد دیگ مسی قدیمی به شکل صندوقچه به همراه ۶۰عدد سکه قدیمی را کشف کردند.وی قدمت اشیای تاریخی کشف شده را طبق ارزیابی کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی مربوط به دوره قاجاریه دانست گفت: اشیا تاریخی پیدا شده بدون هیچ‌گونه آسیبی به میراث فرهنگی شهرستان فریمان انتقال داده شد.

رتبه سوم استان مرکزی در تعاونی‌های فعال معدن

اراک| استان مرکزی در حوزه تعاونی‌های معدن در حال بهره‌برداری رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داد.مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: 5 هزار و ۳۵۳ معدن فعال در کشور وجود دارد که ۳۴۷ معدن مربوط به بخش تعاون است و سهم استان مرکزی از آن ۲۳ معدن معادل ۶ و پنج دهم درصد تعاونی‌هاست. آبایی، با بیان اینکه استان مرکزی در حوزه تعاونی‌های معدنی شاخص است، افزود: استان مرکزی با فعال بودن این میزان تعاونی‌های معدن، پس از استان‌های خراسان رضوی و فارس این رتبه را به دست آورده است.وی تصریح کرد: ۱۷ و ۶ دهم درصد تعاونی‌های معدن در زمینه استخراج نمک، ۸۵ و سه دهم درصد تعاونی‌ها در حوزه استخراج سنگ، شن و ماسه، هشت درصد در زمینه استخراج زغال سنگ و چهار و چهار دهم درصد در استخراج سنگ آهن فعالیت می‌کنند.

 

ارسال نظر