خدمات و اقدامات اجرایی در حوزه پناهندگان

۱۳۹۸/۰۳/۱۸ - ۰۰:۱۱:۰۳
کد خبر: ۱۴۵۹۵۷
خدمات و اقدامات اجرایی
در حوزه پناهندگان

خراسان رضوی|مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی گفت: برای اولین‌بار صدور کارت کار با عنوان خود اظهاری در حال رخ دادن است و بخشی از آن متأثر از طرح سرشماری شاغلین اتباع بوده است.به گزارش ایسنا، سید علی قاسمی دیروز در نشست خبری با موضوع خدمات و اقدامات اجرایی در حوزه پناهندگان در خصوص آغاز طرح آمایش پناهندگان استان، اظهار کرد: چندین اتفاق خوش‌یمن در سطح کشور رخ داده است. اولین اتفاق به صورت کشوری بحث غربال‌گری ارتقای سطح بهداشت و سلامت پناهندگان و مهاجران است.

قاسمی با بیان اینکه در کشور همزمان بحث کنترل فشار خون اتباع خارجی و شهروندان اتباع خراسانی انجام می‌شود، عنوان کرد: ما نیز به صورت همزمان با توافقات انجام شده، ارتقای سطح بهداشت پناهندگان را در اولویت کار قرار داده‌ایم. این فرآیند را به صورت اجباری برگزار کرده‌ایم که به جامعه پناهندگان کمک خواهد کرد.

وی اضافه کرد: نکته بعدی سامانه «سیام» است که توسط معاون وزیر کشور در سطح کشوری رونمایی شده است. این موضوع قطعاً خدمات را تسریع خواهد کرد؛ این جامعه به دلیل فراگیری و دخیل بودن دستگاه‌های مرتبط با حوزه خدمات اتباع خارجی، سبب ارتقای سطح خدمات خواهد شد. قاسمی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۳۲۰ هزار پناهنده و مهاجر در استان خراسان رضوی وجود دارند که دومین استان از حیث پذیرش و سکونت پناهندگان و مهاجران بوده و این مساله حائز اهمیت است.

 

ارسال نظر