اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۳/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۵۷۸۳

سمپاشی ۴۷۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی رودبار

رشت|رییس سازمان جهادکشاورزی گیلان در بازدید از مرکز عملیات اجرایی و کانون‌های مبارزه با ملخ مراکشی گفت: ۱۷ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان رودبار مورد پایش قرار گرفته و حدود ۴۷۰۰ هکتار آن سمپاشی و این آفت به صورت کامل کنترل شده است.علی درجانی در جلسه هماهنگی و رفع مشکلات کشاورزی این شهرستان با اشاره به افزایش سطح زیر کشت کلزا در استان گیلان اظهار داشت: در سال زراعی آینده سطح زیر کشت کلزا در استان گیلان به صورت کلی توسعه می‌یابد.وی با بیان اینکه دانه کلزا ۴۰ تا ۴۵ درصد محتوی روغن قابل استحصال است، افزود: پیش بینی می‌شود امسال ۱۳۰۰ تن دانه روغنی کلزا در سطح ۸۵۰ هکتار از مزارع استان گیلان استحصال شود.

جلسه کمیته بحران با حضور مدیر منطقه 9 انتقال گاز

گرگان|جلسه کمیته بحران در خصوص رودخانه فاضل آباد با حضور رسول داودی‌نژاد مدیر منطقه، عرب، معاون خط لوله منطقه، استاندار گلستان، مدیرعامل شرکت گاز استان و دیگر مسوولان استانی و شهرستانی در استانداری گلستان برگزار شد. رسول داودی‌نژاد در این جلسه اظهار کرد: شمع کوبی برای خط در تقاطع رودخانه و همچنین تغییر مسیر آب رودخانه به یک طرف برای جلوگیری از ریزش دو طرف رودخانه و خطرات ناشی از سیلاب و انفجار در خط انجام شده است.

رسول داودی‌نژاد همچنین با حضور در خط سرخس- نکا در رودخانه فاضل آباد در گلستان از اقدامات منطقه در شمع‌کوبی و تغییر مسیر آب به یک طرف رودخانه برای جلوگیری از ریزش دو طرف آن، بازدید به عمل آورد. همچنین اخیرا غروی، سرپرست استانداری گلستان، رحیمی مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان با همراهی عرب معاون خطوط لوله منطقه 9 و موسوی رییس یارد گرگان از خط سرخس- نکا در تقاطع با رودخانه فاضل آباد در استان گلستان، بازدید و در جریان اقدامات منطقه برای پیشگیری از حادثه نیز قرار گرفتند.

ساخت اولین ضخامت‌سنج گامای خاورمیانه

اصفهان|اولین ضخامت‌سنج گامای محصولات گرم فولادی کشور با تکیه بر دانش فنی متخصصان داخلی شرکت فولاد مبارکه با موفقیت بومی‌سازی شد. حسن اصغری‌پور کارشناس تعمیرات سیستم‌های اندازه‌گیری نورد گرم ضمن اعلام این خبر افزود: تولید محصول مطابق با استانداردهای بین‌المللی و تأمین درخواست مشتری، به خطوط تولید مدرن و تجهیزات دقیق اندازه‌گیری نیاز دارد؛ به همین منظور در خطوط نورد گرم، دستگاه‌های ضخامت‌سنج از جایگاه ویژهای برخوردارند.وی با بیان اینکه در خروجی نورد نهایی یک ضخامت‌سنج گامای ساخت شرکت توشیبای ژاپن قرار داشت افزود: پس از تهیه نقشه  C-Frame، ساخت آن در دستور کار تعمیرگاه مرکزی قرار گرفت. در ادامه قطعات موردنیاز از داخل کشور تهیه و مونتاژ شد. پس از آن تابلوی کنترل تهیه و در سالن برق نصب و کابل‌های موقت تا C-Frame کشیده شد. در همین راستا با توجه به استراتژیک بودن PC-Base کامپیوتر سرور و نرم‌افزارهای مورد نیاز تهیه شد.

انتصاب سرپرست  دانشکده دندانپزشکی مازندران

ساری|طی حکمی از سوی رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، دکتر مسگرانی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران به عنوان سرپرست دانشکده دندانپزشکی ساری منصوب شد. عباس مسگرانی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران که پیش از این به عنوان معاون دانشکده دندانپزشکی مشغول به‌کار بوده است؛ از سوی دکتر سیدعباس موسوی رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران به عنوان سرپرست دانشکده دندانپزشکی ساری منصوب شد.شایان ذکر است پیش از این دکتر علی زمانیان این مسوولیت را بر عهده داشت.

 

ارسال نظر