اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۳/۱۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۵۶۹۳

جوان‌ترین فرماندار کشور معرفی شد

بندرعباس| با حکم رحمانی فضلی، وزیر کشور، جوان‌ترین فرماندار کشور سکان فرمانداری پارسیان را به دست گرفت. معاون امور اقتصادی استانداری هرمزگان در مراسم تودیع و معارفه فرمانداران جدید و قدیم پارسیان با اشاره به فرارسیدن روز قدس، اظهار کرد: روز قدس روزی است که امام راحل امروز را دیدند و برای همبستگی اسلام در سراسر جهان، آن را بنا نهادند. حیدری ضمن تبریک به فرماندار جوان پارسیان، تصریح کرد: فرماندار پارسیان یکی از جوان‌ترین فرمانداران کشور است که با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در جوان‌گرایی مدیران این امر تحقق پذیرفت. در پایان با حکم وزیر کشور از زحمات عباس میرزاد قدردانی شد و مجتبی رضاپور ۲۹ ساله نیز به عنوان فرماندار جدید پارسیان و جوان‌ترین فرماندار کشور منصوب شد.

آتش‌سوزی گسترده در سینما بهمن شیراز

شیراز|مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شیراز از آتش‌سوزی سنگین در سینما بهمن شیراز خبر داد. محمد هادی، قانع مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی در این باره اظهار کرد: با اعلام این خبر بلافاصله نیروهای امدادی از ۱۰ ایستگاه به همراه خودروهای اطفایی، تانکر آب‌رسان، خودروهای حامل دستگاه تنفسی و نوررسان به محل حادثه اعزام شد که متأسفانه هجوم شهروندان به محل حادثه جهت تماشای صحنه حادثه کار نیروهای امدادی را سخت‌تر می‌کرد. وی با بیان اینکه نیروهای آتش‌نشان موفق شدند یک نفر را از میان آتش به صورت معجزه‌آسایی نجات دهند، افزود: در این عملیات بیش از ۱۲ خودروی اطفایی حضور داشتند و آتش‌نشانان داوطلب دوشادوش نیروهای آتش‌نشان در این عملیات حضور موثر و مفید داشتند. قانع در پایان افزود: هم‌اکنون همکاران ما در حال اطفای حریق هستند و عملیات در حال انجام است. نیروهای امدادی در حال جلوگیری از سرایت آتش به منازل همجوار سینما هستند. خوشبختانه در این حادثه به هیچکدام از شهروندان آسیبی وارد نشد.

صدور کیفرخواست قاتل امام جمعه کازرون

شیراز| رییس کل دادگستری استان فارس گفت: تلاش می‌کنیم پس از تکمیل تحقیقات و طی شدن مراحل قانونی در هفته پیش‌رو کیفرخواست پرونده قاتل امام جمعه کازرون صادر شود. به گزارش روابط عمومی دادگستری استان فارس حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی به نمایندگی از ریاست معظم قوه قضاییه با حضور در منزل شهید حجت‌الاسلام شیخ محمد خرسند امام جمعه فقید شهرستان کازرون ضمن ابراز همدردی با خانواده و منسوبین ایشان، فقدان این عالم وارسته را تسلیت گفت.  در این دیدار که دادستان عمومی و انقلاب شیراز و جمعی از معاونین دادگستری فارس نیز حضور داشتند حجت‌الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی با بیان اینکه مکارم اخلاقی ایشان بر همگان آشکار بود اظهار داشت: نائل آمدن ایشان به درجه رفیع شهادت در شب پر فیض قدر، گویای رستگاری و جایگاه ویژه ایشان نزد پروردگار متعال است. وی درباره رسیدگی به پرونده تشکیل شده در این زمینه گفت: همان‌گونه که قاتل در کوتاه‌ترین زمان پس از ارتکاب جنایت دستگیر شد، دستگاه قضایی استان نیز رسیدگی به پرونده مذکور را در دادسرای شهرستان کازرون با سرعت پیگیری می‌کند.

مراحل نهایی فرآیند احراز صلاحیت شهردار رشت

رشت|سخنگوی شورای اسلامی شهر رشت گفت: فرآیند احراز صلاحیت ناصر حاج محمدی به عنوان چهارمین شهردار منتخب رشت در وزارت کشور در مراحل نهایی قرار دارد. فاطمه شیرزاد در این باره با اشاره به گلایه شهروندان پیرامون طولانی شدن فرآیند انتخاب شهردار رشت در یکسال اخیر اظهار کرد: شورای پنجم رشت پیش از این چندین مرحله بر اساس تکلیف قانونی خود نسبت به انتخاب شهردار اقدام کرد اما بنا به دلایلی سه منتخب شورا از سوی وزارت کشور احراز صلاحیت نشدند. او با بیان اینکه فقدان شهردار یقینا مشکلات و آسیب‌هایی برای شهر به همراه دارد، افزود: اعضای شورا در تلاشند تا موضوع احراز صلاحیت شهردار رشت تسریع شود و نگرانی‌های شهروندان پیرامون این مبحث خاتمه پیدا کند.

  اجرای آسفالت حفاظتی در آزادراه  قزوین-کرج

کرج|معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قزوین گفت: عملیات اجرای آسفالت حفاظتی (میکروسرفیسینگ) در لاین شمالی آزادراه قزوین-کرج آغاز شد.  جواد حق‌لطفی افزود: با توجه به اهمیت این آزادراه و اینکه آزادراه قزوین-کرج جزو سه جاده پرترافیک کشور نیز محسوب می‌شود لذا انجام عملیات یاد شده در جهت ارتقای سطح ایمنی جاده صورت گرفته است. وی ادامه داد: انجام عملیات روکش آسفالت حفاظتی با هدف افزایش تاب لغزشی به طول ۱۰ کیلومتر، حد فاصل آبیک تا تقاطع زیاران و با تخصیص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار از محل بودجه این اداره کل صورت می‌پذیرد.

 

ارسال نظر