اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۲/۲۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۴۷۵۱

کیفرخواست پیمانکار آزادراه تهران- شمال صادر شد

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز گفت: کیفرخواست یکی از پیمانکاران آزادراه تهران-شمال که فروردین ماه سال جاری بازداشت شده بود صادر شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از البرز، حاجی رضا شاکرمی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز از صدور کیفرخواست برای یکی از پیمانکاران آزاد راه تهران - شمال خبر داد و گفت: کیفرخواست این پیمانکار که به اتهام تصرف اراضی ملی موضوع ماده ۶۹۰ قانون مجازات اسلامی بازداشت شده بود صادر شد.

شایان ذکر است 17 فروردین ماه سال جاری دادستان کرج از صدور دستور جلب برای یکی از پیمانکاران آزادراه تهران-شمال در خصوص حادثه سیلاب اخیر خبر داده و گفته بود: اقدامات برخی از پیمانکاران این آزاد راه سبب شده بود تا سیل به سمت یکی از روستا‌ها برود و روستا را با خطر زیر آب رفتن مواجه کند، اما با اقدام به موقع از این اتفاق جلوگیری شد.

پرداخت  جزای  نقدی برای  قصاب  متخلف

 بوئین زهرا| رییس اداره دامپزشکی شهرستان بوئین زهرا گفت: متصدی یک واحد قصابی در بوئین زهرا به‌علت کشتار غیرمجاز دام به پرداخت 36 میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.

عباس یوسفی افزود: متصدی این واحد قصابی به اتهام تهدید علیه بهداشت عمومی از طریق کشتار غیرمجاز دام به محاکم قضایی معرفی شد. عرضه گوشت قرمز بدون مهر و برچسب دامپزشکی از مهم‌ترین تخلفات این واحد صنفی بود که توسط کارشناسان این اداره مورد بررسی قرار گرفت.

به گفته یوسفی سلامت فرآورده‌های خام دامی در مرحله تولید و عرضه از مهم‌ترین شاخص‌های سلامت در زنجیره غذایی است که همواره باید مورد توجه قرار گیرد.

رییس اداره دامپزشکی شهرستان بوئین زهرا از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک به متولیان امر اطلاع‌رسانی کنند..

جمجمه کشف شده   انسان هوشمند   رونمایی شد

خرم آباد| بخشی از جمجمه کشف شده انسان هوشمند در غار «کلدر» خرم آباد روز جمعه با حضور موسی خادمی استاندارلرستان رونمایی شد. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان در حاشیه رونمایی از جمجمه کشف شده گفت: کشف این جمجمه که یکی از نادرترین کشفیات در غرب قاره آسیا محسوب می‌شود، می‌تواند بخشی از حلقه مفقوده زنجیره تکامل بشر و مسیر‌های مهاجرتی انسان‌های هوشمند را تکمیل کند.

سید امین قاسمی با اشاره به اینکه این اداره کل در حال انجام پیگیری‌های لازم جهت ادامه انجام کاوش و ثبت جهانی غار‌های تاریخی استان است، بیان کرد: جذب سرمایه‌گذار به منظور تبدیل این غار و منطقه کلدر به سایت موزه از دیگر برنامه‌های این اداره کل به منظور توسعه گردشگری استان است.

باند جاعلان صفحات بانکی در 4  شهر کشور دستگیر شدند

مشهد| سرپرست دادسرای ویژه فضای مجازی خراسان رضوی گفت: باند جاعلان صفحات بانکی که ۴۶ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند در چهار شهر شناسایی و دستگیر شدند.

قاضی مهدی حقدادی گفت: از ابتدای اردیبهشت ماه جاری ۱۰۰ فقره شکایت مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب شهروندان مطرح شد که با اقدام فوری معاونت فضای مجازی دادستانی و عملیات ضربتی پلیس فتا در مجموع ۱۴ متهم ردیف اول این پرونده دستگیر شدند. وی ادامه داد: هشت نفر از متهمان در مشهد، دو متهم در ساری، دو متهم در مینودشت و دو متهم از این تعداد در تهران ساکن و اکثر آنها زیر ۱۸ سال بودند که ضمن توقیف ادله دیجیتال دستگیر شدند. وی افزود: متهمان بازداشت شده این پرونده تاکنون به ۴۶ میلیارد ریال برداشت غیرمجاز اعتراف کرده‌اند و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

نگرانی   از افزایش جمعیت‌ حشرات پرنده در سطح شهر

یزد|مدیرکل حفظ نباتات جهادکشاورزی استان یزد با تاکید بر اینکه آنچه برخی شهروندان یزدی به صورت جمعیتی از حشرات در حال پرواز مشاهده می‌کنند از گونه پروانه‌های مرتعی هستند، گفت: جمعیت مشاهده شده ملخ‌های مهاجر نیستند.

مرتضی فتاحی اردکانی به دنبال ابراز نگرانی برخی از شهروندان یزدی در مورد مشاهده جمعیت‌هایی از حشرات پرنده در سطح شهر یزد ضمن اعلام مطلب فوق، افزود: این پروانه‌های قهوه‌ای‌رنگ، مردم و گیاهان را تهدید نمی‌کنند و به نوعی تأمین‌کننده زنجیره غذایی پرندگان به ویژه گنجشک‌ها و پرندگان مهاجر هستند.

مدیرکل حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان از آماده‌باش کامل این ارگان در مقابله با خطر احتمالی هجوم ملخ‌های مهاجر خبر داد و اظهار کرد: خوشبختانه دیدبان‌ها همچنان در مراتع و سایر بخش‌های استان در حالت آماده‌باش هستند و تاکنون نیز خبری مبنی بر هجوم ملخ‌های مهاجر دریافت نشده است.

 

 

ارسال نظر