اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۲/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۴۵۸۲

آمادگی ورزشگاه تختی جم برای جشن قهرمانی پرسپولیس

بوشهر|رییس هیات فوتبال جم با بیان اینکه ورزشگاه تختی جم آماده برگزاری دیدار پارس جنوبی جم و پرسپولیس تهران است گفت : تعداد دوربین‌های تصویربرداری صدا و سیما در این بازی افزایش یافت.محمد اسدی در خصوص برگزاری دیدار پارس جنوبی جم و پرسپولیس تهران اظهار داشت: این دیدار به سبب تعیین تیم قهرمان از حساسیت‌هایی بالایی برخوردار است و با توجه به شرایط جدول تیم پرسپولیس تهران در صورت کسب تساوی در این بازی می‌تواند قهرمان هجدهمین دوره جام خلیج فارس شود. رییس هیات فوتبال شهرستان جم افزود: از مدت‌ها قبل جلسات متعددی برای برگزاری دیدار پارس جم و پرسپولیس برگزار شده و عصر دیروز نیز نشستی با حضور مسوولان امینتی استان بوشهر و سعید فتاحی مسوول برگزاری مسابقات لیگ برتر در جم برگزار و درباره چگونگی برگزاری این دیدار مهم تصمیماتی اخذ شد.

جزئیات انهدام باند مرتبط با قاتل طلبه همدانی

ساری|باند شرارت که ارتباط نزدیکی با قاتل طلبه همدانی داشتند و در فضای مجازی با لقب پاشاخان هندی خط و نشان می‌کشیدند، توسط وزارت اطلاعات منهدم شد.

جولان باند شرارت معروف به پاشاخان هندی در غرب مازندران دیگر تاب و تحمل مردم منطقه را به تنگ آورده بود که ورود به‌موقع سربازان گمنام امام زمان (عج) وزارت اطلاعات منجر به متلاشی شدن این باند مخوف شد.ابراهیم محمدیان سرکرده این باند به همراه تعدادی از اعضا قصد داشتند در یکی از ویلا‌های منطقه وازیوار در شرق نوشهر محفل دورهمی و بزمی شبانه تدارک ببینند، که مورد شناسایی قرار گرفته و به درگیری مسلحانه با سربازان گمنام پرداختند که طی تعقیب و گریز در محدوده ساحلی زیر پل وازیوار در مسیر جاده مواصلاتی نوشهر ـ رویان، ابراهیم محمدیان کشته و ۱۰ نفر دیگر از اعضای باند دستگیر و ۲ نفر دیگر نیز متواری شدند.

در بازرسی از منزل و محل جاسازی خودروی گران‌قیمت سرکرده باند، ۵۰۰ گرم شیشه کشف و ضبط شد؛ در پرونده این باند درگیری مسلحانه، سرقت، آدم‌ربایی، تجاوز به عنف، خرید و فروش اسلحه و مواد مخدر نیز مشاهده می‌شود.

کولر از فهرست اقلام ممنوعه وارداتی حذف شود

اهواز|مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان با بیان اینکه کولر در خوزستان کالای لوکس نیست، گفت: از ظرفیت وارداتی تعاونی‌های مرزنشین برای تأمین کولر استان استفاده شود.

امید بن عباس اظهار کرد: فصل گرما از راه رسیده و شرایط زندگی در این آب و هوای گرم دشوار است بنابراین باید فضایی فراهم شود تا مردم بتوانند در این وضعیت در آرامش بهتری زندگی کنند.

وی افزود: در خوزستان کولر یک کالای لوکس نیست بلکه کالای اساسی محسوب می‌شود و در این زمینه باید تلاش کرد تا با توجه به وضعیت اقتصادی مردم برای تأمین این کالای اساسی مشکلی نداشته باشند.

بن عباس ادامه داد: در این زمینه ظرفیت استان‌های مرزنشین در خصوص واردات کولر ابلاغ شده است و فقط باید مستندات تولیدی‌ها که به دلیل جابه‌جایی ارز و تحریم در حال حاضر تعطیل هستند، مشخص و در نامه‌ای به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارسال شود، تا نسبت به آزادسازی کولر از فهرست اقلام ممنوعه وارداتی اقدام شود.

آغاز ساخت ۲۰۰ مسکن ویژه ایتام در مازندران

ساری|مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران از آغاز برنامه خانه دار کردن ۲۰۰ خانواده از ایتام زیر پوشش این نهاد در استان خبر داد.

رضا نوروزی در حاشیه جشن گلریزان نیکوکاران آملی اظهار داشت: ساخت این تعداد منزل مسکونی که در قالب طرح «لذت لبخند» در ۱۶ شهرستان مازندران آغاز شده و حداقل تا پایان سال جاری به مددجویان زیرپوشش تحویل داده می‌شود.

وی افزود: تمامی هزینه ساخت منزل خانواده ایتام از محل کمک خیران و نیک اندیشان استان تأمین می‌شود تا شرایط و فضا برای خانه دار شدن این اقشار فراهم شود.مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران به وجود حدود ۴ هزار یتیم در استان اشاره کرد و اینکه از ۳۵۰ یتیم بدون مسکن ومستاجر هستند، گفت: کمبود نداشتن زمین به عنوان مشکل اصلی در خانه دار شدن ایتام استان است که کمیته امداد برای اجرای این طرح بیشتر از هر زمان دیگر به حمایت خیران نیاز دارد.

ثبت جهانی هگمتانه متوقف شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان از توقف پرونده ثبت جهانی هگمتانه به دلیل آسفالت و تردد خودروها از داخل سایت هگمتانه خبر داد.علی مالمیر در کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان که در رابطه با مشکلات

پیاده‌راه اکباتان برگزار شد با بیان اینکه ما هم اعتقاد داریم پروژه پیاده راه هنوز تکمیل نشده و باید دو موضوع دیده شود که یکی تکمیل جداره سازی برای کشاندن افراد به پیاده راه است، گفت: این اقدام از اولویت‌های اجرایی است.وی  با بیان اینکه به زودی جداره سازی آن هم از خیابان اکباتان آغاز می‌شود اضافه کرد: مشکلات را باید مرحله به مرحله حل کرد.

 

ارسال نظر