ستاد دیه کشور ۸۰۰۰ زندانی را آزاد کرد

۱۳۹۸/۰۲/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۴۵۸۰
ستاد دیه کشور ۸۰۰۰ زندانی را آزاد کرد

سمنان|قائم مقام ستاد دیه با بیان اینکه این ستاد در سال گذشته باهمت مردم 7 هزار و ۹۳۲ زندانی غیر عمد را آزاد کرد، گفت: این زندانیان از جرایم غیر عمد مانند دیات، نفقه، مهریه و ... بودند.به گزارش مهر، علی مهربان دیروز در جشن گلریزان آزادسازی جرایم غیرعمد استان سمنان که در سمنان برگزار شد با بیان اینکه در سال گذشته ستاد دیه مردمی کشور، توانست به کمک مردم نیک اندیش و خیر ایران اسلامی 7 هزار و ۹۳۲ نفر زندانی جرایم غیر عمد را آزاد کند، ابراز کرد: امسال نیز به برکت ماه مبارک رمضان امیدواریم بتوانیم به آزادی هزاران زندانی امیدوار باشیم. ۱۵ هزار و ۹۷۷ میلیارد ریال میزان بدهی زندانیان جرایم غیر عمد سال گذشته بود که توسط مردم پرداخت شد.

قائم مقام مدیرعامل و معاون مالی و اداری ستاد دیه کشور با بیان اینکه ۶۶۹ نفر از مجموع تقریباً 8 هزار زندانی آزاد شده به دلیل بدهکار دیه و مابقی محکوم مالی بودند، بیان کرد: ۴۸ درصد این مبالغ توسط خود شکات به رضایت منجر شد که کمک بسیار خوبی برای آزادی زندانیان جرایم مالی بود.

مهربان با بیان اینکه هم‌اکنون 8 هزار و ۴۰۹ زندانی در کشور وجود دارد که مشمول قوانین و مقررات ستاد دیه کشور قرار می‌گیرند، ابراز داشت: از این تعداد ۱۳۱ نفر زندانی جرایم حوادث رانندگی، ۵۶ نفر حوادث کارگاهی و  ۵۶ نفر محکومیت‌های شبه عمد هستند.

 

ارسال نظر