زنجان به عنوان شهر جهانی ملیله ثبت می‌شود

۱۳۹۸/۰۲/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۴۵۷۷
زنجان به عنوان شهر جهانی ملیله ثبت می‌شود

زنجان|مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: تا اوسط تابستان زنجان به عنوان شهر جهانی ملیله ثبت می‌شود که وقوع این امر دستاورد بزرگی برای شهر زنجان است. به گزارش تسنیم، یحیی رحمتی دیروز در کارگروه میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی اظهار داشت: دغدغه‌ای که در ارتباط با ثبت ملیله زنجان به نام شهرهای دیگر بود، رفع شد و تا ابد، ملیله به عنوان دستاورد فرهنگی و تمدنی شهر زنجان ثبت و گواهی ثبت آن دریافت شد.

وی با بیان اینکه مذاکرات پیرامون موضوع ثبت جهانی زنجان، به عنوان شهر جهانی ملیله صورت گرفته است، افزود: ثبت زنجان به عنوان شهر جهانی ملیله نیز در مرحله اقدام و اجرا است.مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان بیان کرد: تا اوسط تابستان زنجان به عنوان شهر جهانی ملیله ثبت می‌شود که وقوع این امر دستاورد بزرگی برای شهر زنجان است.رحمتی افزود: جهت نهایی کردن ثبت لازم است که مدیریت‌های شهری و مدیریت‌های سیاسی منطقه درگیر موضوع شوند.

وی به میزان اشتغال صنعت ملیله در زنجان اشاره و عنوان کرد: 232 نفر در 50 کارگاه ملیله در حال کار هستند.رحمتی افزود: به همین علت، ظرفیت ملیله زنجان بسیار زیاد است و این امر منجر به فروش ملیله‌های شهرهای دیگر تحت عنوان ملیله زنجان شده است.

 

ارسال نظر