اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۲/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۴۴۰۷

ممنوعیت خروج شکر از خوزستان لغو شد

اهواز| معاون هماهنگی اموراقتصادی استانداری خوزستان گفت: ممنوعیت خروج شکر از خوزستان که چند روز پیش صادر شده بود، به دلیل شرایط نامناسبی که در این بخش وجود دارد لغو شد.

سیدنوراله حسن‌زاده بیان کرد: با توجه به تامین شکر از سوی شرکت غله ممنوعیت خروج شکر از خوزستان لغو شده است. وی گفت: هم‌اکنون 2 هزارتن شکر در خوزستان در حال توزیع است و 680 تن شکر نیز تامین شده است.

پیش از این معاونت هماهنگی اموراقتصادی استانداری خوزستان به دلیل آنچه شرایط نامناسب وضعیت شکر در خوزستان بیان شده بود، خروج شکر از این استان را منع کرده بود.

526   واحد  مسکونی خراسان‌جنوبی  در سیل آسیب دید

بیرجند| مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: 526 واحد مسکونی این استان در سیل اخیر دچار آسیب شد که از این تعداد 245 واحد احداثی است.علی اصغر آسمانی مقدم دیروزدر نشست کارگروه استانی بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده خراسان جنوبی که به ریاست معاون عمرانی استاندار برگزار شد افزود: از کل آمار واحدهای تخریبی 13 واحد شهری و 232 واحد روستایی است.وی گفت: در مجموع 501 واحد در بخش روستایی و 25 واحد در محدوده شهری بر اثر سیل فروردین ماه امسال دچار آسیب شدند.

تقدیر معاون وزیر نفت از مدیرعامل شرکت گاز مازندران

ساری| معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران از مدیرعامل و کارکنان شرکت گاز مازندران در راستای مدیریت بحران سیل اخیر تقدیر و تشکر کرد. در متن تقدیرنامه «حسن منتظر تربتی» مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران به «جعفر احمدپور» مدیرعامل شرکت گاز مازندران آمده است:   بدینوسیله مراتب تقدیر و سپاس اینجانب از تلاش‌ها و کوشش‌های خستگی ناپذیر و در خور تحسین جنابعالی و همکاران خدوم و ساعی آن شرکت در جهت مقابله با سیل در آن استان ابراز می‌دارد. امید است همواره و در تمامی عرصه‌های خدمت و فعالیت، توفیق تغییرات مثبت و تاثیرگذار را کسب نموده و در پناه الطاف الهی پیروز و سربلند باشید.

کشاورزان به قیمت انتخابی گندم معترض هستند

همدان|‌رییس خانه کشاورز استان همدان گفت: دولت شرایطی را ایجاد کند که کشاورزان خرید تضمینی دولت را به قاچاق گندم ترجیح دهند.

ابولقاسم سوزنچی در کارگروه امور اقتصادی و تولیدی بخش کشاورزی شهرستان همدان، اظهار کرد: کشاورزان به قیمت انتخابی گندم معترض هستند و از این رو قاچاق آرد زیاد است.

وی افزود: واردات گندم به قیمت ۲,۲۰۰ تومان انجام می‌شود اما در کشور بسیار کمتر از این مبلغ خریداری می‌شود و این مساله باعث نارضایتی کشاورزان می‌شود.رییس خانه کشاورزان همدان ادامه داد: در سال گذشته قیمت هر کیلو گندم ۹۲۵ تومان در نظر گرفته شده بود و این در حالی است که همان گندم را به قیمت هر کیلو ۲,۲۰۰ تومان وارد کردند، علاوه بر این کشاورزان برای مسافت‌های کوتاه مجبور به کسب بارنامه هستند.

شیراز سومین شهر جهانی صنایع دستی در دنیا می‌شود

شیراز|معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی از تهیه و تکمیل پرونده شیراز به عنوان سومین شهر جهانی صنایع دستی در دنیا خبر داد. پویا محمودیان در حاشیه سفر خود به شیراز در جمع هنرمندان و سرمایه‌گذاران حوزه صنایع دستی با بیان خبر فوق گفت: در سال ۹۷ منبت آباده به ثبت جهانی رسید و در حال حاضر ایران با ثبت ۸ شهر و ۱۰ روستا در قله صنایع دستی دنیا جای گرفت و اینک نگاه جهانیان به صنایع دستی کشور جلب شده است.وی ادامه داد: با برپایی جشن جهانی شدن منبت در آباده، غدا هیجاوی گزارشی از این مراسم در شورای جهانی آسیا و اقیانوسیه با عنوان یک جشن باشکوه ارایه داد که این افتخار مرهون زحمات بسیار زیاد مدیرکل میراث فرهنگی فارس و مجموعه همکاران ایشان است.

با سیل، حجم پسماندهای پلدختر بالا رفته است

خرم آباد|رییس اداره حفاظت محیط زیست پلدختر گفت: حجم زباله‌های شهرستان بالا رفته است.علی الشتری‌نژاد با بیان اینکه در شهر شهرداری و روستاها و بخش ‎‌ها، دهیاری و بخشداری مسوول ساماندهی پسماندها هستند، افزود: در این خصوص اخطارهای لازم داده شده و مکاتباتی نیز داشته‌ایم.الشتری‌نژاد با اشاره به اینکه عمده این زباله‌ها ظروف یک‌بار مصرف و پلاستیکی هستند، ادامه داد: متاسفانه در این حادثه بعضی از امکانات آسیب دیدند و ممکن است حتی خودروی جمع‌آوری پسماند را سیل برده باشد.رییس اداره حفاظت محیط زیست پلدختر اضافه کرد: برای همین نیاز به یک همکاری وسیع جهت جمع‌آوری زباله‌های عادی منطقه داریم و البته شرایط پسماندهای ویژه متفاوت است و باید به صورت اصولی دفع شوند.

 

ارسال نظر