اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۲/۱۹ - ۰۰:۲۶:۳۸
کد خبر: ۱۴۴۱۵۴

پاسخ شهردار اصفهان  به انتقادات درباره چهارباغ

اصفهان|نوروزی، شهردار اصفهان در نشست مطبوعاتی در خصوص پروژه چهارباغ گفت: چهارباغ یک پروژه نیست، برنامه‌ای است که هر بخش آن در یک بازه زمانی یه بهره‌برداری می‌رسد. او در ادامه گفت: تمام ‌مجوزه‌ها برای ما در چهارباغ از سوی میراث فرهنگی صادر شده و در بایگانی میراث فرهنگی ثبت شده است. ️نوروزی تاکید کرد: چهارباغ یک فضا بود که با تغییر کاربری به مکان، توقفگاه و محور فرهنگی تبدیل شده است تا مأمن و پناهگاه مسافران و شهروندان باشد.

بارش‌ها در گنبدکاووس 98 درصد افزایش یافت

گرگان| رییس اداره هواشناسی گنبدکاووس اعلام کرد: از آغاز سال آبی جاری (اول مهر 97) تاکنون در مجموع 611.4 میلی متر بارش دراین شهرستان باریده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 98 درصد افزایش دارد.

منصور فرشاد دیروز درحاشیه جلسه شورای کشاورزی این شهرستان به خبرنگاران اظهار داشت: این میزان بارش در مقایسه با دوره بلندمدت 25 ساله در گنبدکاووس نیز 75 درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی به مقدار بارش‌ها در منطقه مرزی اینچه برون گنبدکاووس اشاره نکرد اما گفت: میزان بارش‌های این منطقه در بازه زمانی اشاره شده نسبت به سال قبل 74 درصد و در مقایسه با دوره بلندمدت نیز 35 درصد افزایش داشته است.

فرشاد اضافه کرد: براساس الگوهای پیش یابی هواشناسی و تا پایان اردیبهشت امسال در منطقه گنبدکاووس بارش‌های پراکنده بین چهار تا پنج میلی متر خواهیم داشت که وضعیتی نرمال است.

توزیع کیسه‌های پارچه‌ای در نانوایی‌های لاهیجان

رشت|یک‌هزار و ۲۰۰ کیسه پارچه‌ای به‌طور نمادین در نانوایی‌های لاهیجان در حال توزیع است.معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: توزیع کیسه‌های پارچه‌ای از ۵ روز گذشته در نانوایی‌های لاهیجان آغاز شده و تا ۵ روز دیگر ادامه دارد.

محمد عباسی افزود: در این طرح هزار و ۲۰۰ کیسه پارچه‌ای به جای کیسه‌های نایلونی در حال توزیع است. وی گفت: این طرح با هدف آگاه‌سازی شهروندان برای کاهش استفاده از کیسه‌های پلاستیکی و حفظ محیط زیست انجام می‌شود. قرار گرفتن نان گرم در کیسه‌های پلاستیکی باعث آزاد شدن مونومر‌ها و ترکیبات خطرناک می‌شود که احتمال بروز بیماری به ویژه سرطان و گوارشی را افزایش خواهد داد.

گوشت مرغ به اندازه کافی در بازار موجود است

رشت|معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان گفت: مردم نگران نباشند، گوشت مرغ به اندازه کافی در بازار موجود است.

حجت علی‌اکبرنژاد گفت: از ابتدای فروردین تاکنون بیش از 12 میلیون جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان انجام شد که با این میزان جوجه‌ریزی حدود 22 هزار تن گوشت مرغ وارد بازار می‌شود.

وی با بیان اینکه این میزان گوشت مرغ نیاز استان را در ماه مبارک رمضان تامین می‌کند افزود: علاوه بر این در صورت نیاز مرغ منجمد موجود در سردخانه‌ها هم وارد بازار خواهد شد.علی‌اکبرنژاد با اشاره به اینکه در 756 واحد مرغداری صنعتی فعال گیلان، سالانه 86 میلیون قطعه جوجه‌ریزی می‌شود، گفت: 155 هزار تن گوشت مرغ در این واحدها تولید می‌شود.معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان، تصریح کرد: 75 هزار تن مرغ تولیدی گیلان در استان مصرف و 80 هزار تن دیگر به استان‌های دیگر صادر می‌شود.

آسیب 3 هزار و 950 واحد صنفی در سیل

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: لرستان استانی در حال توسعه است که اقتصاد شکننده‌ای دارد و با جریان سیل اخیر خسارات زیادی به بخش زیرساخت‌ها و واحدهای اقتصادی وارد شده است.

محمدرضا صفی‌خانی در کارگروه اشتغال استان اظهار کرد: نیاز است براساس میزان خسارات نسخه جدیدی برای این واحدها پیچیده شود چراکه با این قوانین جاری و ساری در نظام اقتصادی کشور نمی‌توان این عقب‌ماندگی‌های استان را جبران کرد.

صفی‌خانی گفت: در این سیل 3950 واحد صنفی در استان آسیب دیدند که میزان خسارات وارد شده در این واحدها 6400 میلیارد ریال اعلام شده است.

وی ادامه داد: همچنین 114 واحد صنعتی با 301 میلیارد ریال و 17 شهرک صنعتی دچار آسیب شدند.

وی ادامه داد: در استان 104 طرح صنعتی با پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی در سال گذشته تعریف شدند که 65.98 درصد کل این طرح‌ها به بهره‌برداری رسیده و 62.2 درصد اشتغال تعیین شده برای آنها محقق شده است.

 

ارسال نظر