اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۲/۱۶ - ۰۰:۱۹:۵۶
کد خبر: ۱۴۳۹۰۱

تاکید بر گسترش روابط اقتصادی با یون نان چین

رشت| در دیدار معاون اقتصادی استاندار گیلان با معاون مشورتی استان یون نان چین بر همکاری‌های مشترک و گسترش روابط اقتصادی و تجاری دو استان تاکید شد.

سیدمحمد احمدی در دیدار با معاون کنفرانس مشورتی سیاسی استان یون‌نان چین و هیات همراه با معرفی ظرفیت‌های مختلف گیلان در بخش‌های کشاورزی، گردشگری، صنعتی و تجاری افزود: گیلان در تولید چای، فندق و بادام زمینی رتبه اول و در تولید برنج رتبه دوم کشوری را داراست.

وی بخش کشاورزی را اولین محور توسعه گیلان عنوان کرد و اظهار کرد: حدود ۲.۵ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی که ۳ درصد تولید کل کشور را در بر می‌گیرد توسط استان گیلان تولید می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گیلان به فعالیت حدود ۳ هزار واحد تولیدی در استان گیلان اشاره و خاطرنشان کرد: استان گیلان در بخش تولید مواد سلولزی در سطح کشور پیشرو است.

معاون کنفرانس مشورتی سیاسی استان یون‌نان چین نیز هدف از این سفر را شناخت ظرفیت‌های موجود در گیلان در مسیر گسترش مناسبات مشترک عنوان کرد و گفت: پیگیری اجرای تفاهم‌نامه همکاری سال ۲۰۰۳ و جلسات مشترک در توسعه روابط و مبادلات تجاری از دیگر اهداف این سفر است.

وسعت دریاچه ارومیه  ۸۱۳ کیلومترمربع افزایش یافت

ارومیه| مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی گفت: وسعت نگین فیروزه‌ای آذربایجان بیش از ۸۱۳ کیلومتر مربع افزایش یافت.

فرهاد سرخوش با اشاره به اینکه در حال حاضر تراز آب دریاچه ارومیه به یک هزار و ۲۷۱ متر و ۷۳ سانتی‌متر رسیده است، گفت: تراز آبی نگین فیروزه‌ای شمال غرب کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۹۷ سانتی‌متر و نسبت به ابتدای سال آبی جاری بیش از یک متر و ۴۶ سانتی‌متر افزایش دارد.

او با اشاره به اینکه وسعت دریاچه ارومیه نسبت به سال گذشته ۸۱۳ کیلومترمربع افزایش یافته است، بیان کرد: وسعت نگین آبی آذربایجان به بیش از ۳ هزار و ۱۱۲ کیلومترمربع رسیده است و یک هزار و ۲۲۰ کیلومترمربع با وسعت نرمال این دریاچه فاصله دارد.

وی ادامه داد: حجم آب نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۲ میلیارد و ۶۸۰ میلیون مترمکعب افزایش دارد.

شرکت برتر در رعایت حقوق  مصرف‌کنندگان

ذوب آهن اصفهان برای ششمین سال پیاپی به عنوان شرکت برتر در رعایت حقوق مصرف‌کنندگان تندیس طلایی را کسب نمود.

در این آیین توسط رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت تندیس طلایی و لوح سپاس حمایت از حقوق مصرف کنندگان به دکتر نعمت‌الله محسنی معاون بازرگانی ذوب آهن اصفهان اهدا گردید.

آیین گرامیداشت روز ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، مسوولان حوزه صنعت کشور و مدیران صنایع و سازمان‌های مختلف 15 اردیبهشت ماه در سالن کنفرانس نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد .

نعمت‌الله محسنی در این خصوص گفت: نوآوری وتوجه به حقوق مصرف کننده ازدیدگاه کیفیت محصولات تولیدی، ایجاد شرایط دسترسی آسان و سریع به محصولات تولیدی شرکت، توزیع گسترده محصولات در تمامی بخش‌ها، توجه به نیازهای صنعتی از جمله تولید ریل ملی و آرک معدنی و انواع فولادهای آلیاژی، محصولات ساختمانی متناسب با تغییرات معماری و طراحی ساختمان‌های مسکونی از جمله تیرآهن‌های بال پهن و تولید مطابق استانداردهای روز جهانی از جمله استانداردBS از عمده دلایل موفقیت شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان است.

نیاز شهرک صنعتی قرچک به آب، برق و راه دسترسی

تهران| مدیر شهرک صنعتی قرچک گفت: با وجود اینکه شهرک صنعتی قرچک در حال‌ توسعه و پیشرفت است ولی مشکل برق، آب و راه دسترسی آن هنوز پابرجاست.

حامد افشار نادری اظهار کرد: شهرک صنعتی قرچک به کاهش نرخ بیکاری در شهرستان کمک شایانی کرده است، چنانکه در ۲ سال اخیر قریب به ۲۰۰۰ نفر در شهرک صنعتی شروع به کار کردند.

مدیر شهرک صنعتی قرچک تأکید کرد: هم‌اکنون در شهرک صنعتی قرچک ۲۰ مگاوات به‌صورت پست سیار وجود دارد که نیاز به توسعه آن وجود دارد. اگر بخواهیم مشکلات شهرک‌های صنعتی شرق استان تهران را نداشته باشیم قطعاً نیازمند احداث پست قوی‌تری هستیم چون تعداد واحدهای شهرک در حال افزایش است.

 

 

ارسال نظر