اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۱/۲۸ - ۰۰:۴۷:۴۶
کد خبر: ۱۴۲۷۱۳

نگاه‌های سیاسی مانع از ثبت خانه ابتهاج شد

رشت|نایب رئیس شورای شهر رشت حادثه روز جمعه و تخریب خانه ابتهاج را روز تلخی توصیف کرد و بیان داشت: به نظر می رسد نگاه های سیاسی مانع ثبت این خانه شد. رضا رسولی حادثه روز جمعه و تخریب خانه ابتهاج را روز تلخی توصیف و بیان کرد: به نظر می رسد نگاه های سیاسی مانع ثبت این خانه شد. شورا دو سال پیاپی مانع تخریب این خانه شد و دو سال اعتبار برای خرید خانه گذاشته شد. مالک هم نمی خواست خانه را بفروشد و حق مالکانه افراد محفوظ است. رسولی ادامه داد: یا خانه باید در محور پروژه های شهرداری باشد یا میراث آن را ثبت می‌کرد تا تخریب نشود. دو سال شورا مانع از تخریب خانه ابتهاج شده بود.  وی تاکید کرد: آیندگان از مسببان این اتفاق ناگوار به نیکی یاد نخواهند کرد. بسیاری از آسیب ها از همین نگاه های تنگ نظرانه رخ می دهد و از شهروندان بابت این حادثه تلخ عذر‌خواهی می کنم.

33.5تن سنگ غیرمجاز سرب در خراسان شمالی کشف شد

اسفراین|فرمانده انتظامی خراسان شمالی گفت: ماموران انتظامی استان موفق به کشف 33 هزار و 550 کیلوگرم سنگ معدنی غیرمجاز سرب در شهرستان اسفراین شدند. سردار علیرضا مظاهری افزود: این محموله معدنی که به صورت غیرمجاز برداشت و در یکی از روستاهای اطراف اسفراین انبار شده بود، با دریافت گزارشی مردمی، کشف شد. وی افزود: ماموران پس از هماهنگی قضایی اقدام به بازرسی از محل کردند که در نتیجه آن این میزان سنگ سرب به ارزش سه میلیارد و 355 میلیون ریال به دست آمد. سردار مظاهری گفت: تحقیقات برای دستگیری متهمان این پرونده ادامه دارد.

۱۶ فقره حکم تخریب بنای غیر مجاز در چالوس

چالوس|مدیر جهاد کشاورزی چالوس: سال گذشته ۱۶ فقره حکم قلع و قمع ساخت و ساز غیر مجاز در زمین‌های کشاورزی این شهرستان اجرا شد .مدیر جهاد کشاورزی چالوس با اشاره به اهمیت حفظ کاربری زمین‌های کشاورزی برای تأمین امنیت غذایی جامعه گفت: برای حفظ و صیانت از عرصه‌های کشاورزی ۱۶ فقره حکم قلع و قمع ساخت و ساز غیر مجاز سال گذشته در این شهرستان اجرا شد. خزایی پول با بیان اینکه تغییر کاربری و تبدیل زمین‌های زراعی و باغی دارای سابقه کشت و کار ممنوع است افزود: مالکان این زمین‌ها قبل از هرگونه اقدام، برای مشاوره و گرفتن مجوز، به مدیریت جهاد کشاورزی مراجعه کنند.

خرید 9500 تن گندم از کشاورزان بوشهری

بوشهر|معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: از آغاز فصل برداشت گندم تاکنون 9هزار و 500 تن گندم  از کشاورزان خریداری و تحویل سیلوها شده است. خسرو عمرانی بیان کرد: امسال در 95هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان گندم کشت شده که با توجه به بارش‌های مناسب، پیش‌بینی می‌شود 140هزار تن گندم از مزارع برداشت شود. وی افزود: از این میزان 120هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان است که دولت به صورت تضمینی از آنها خریداری می‌کند. معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه برداشت گندم از نیمه فروردین 98 در استان بوشهر آغاز شده خاطرنشان کرد: تاکنون 9هزار و 500 تن گندم به قیمت هر کیلو 1700 تومان از کشاورزان خریداری و تحویل 5 سیلوی ذخیره‌سازی شده است.وی همچنین از خرید بذر گندم برای کشت سال آینده خبر داد و افزود: پیش‌بینی می‌شود 12هزار تن بذر گندم امسال خریداری و ذخیره‌سازی شود که این میزان، نیاز بذری سال آینده را مرتفع می‌کند.

 

ارسال نظر