اعلام آمادگی سفیر بنگلادش برای گسترش روابط اقتصادی

۱۳۹۸/۰۱/۲۵ - ۰۰:۱۸:۴۶
کد خبر: ۱۴۲۴۳۵
اعلام آمادگی سفیر بنگلادش برای گسترش روابط اقتصادی

 زنجان| سفیر بنگلادش در ایران گفت: ایران یکی از اقتصادهای بزرگ دنیا است و بنگلادش آماده گسترش روابط به ویژه در زمینه اقتصادی است. به گزارش ایسنا مجیب الرحمان بویان در دیدار با اعضای اتاق بازرگانی زنجان با اشاره به ظرفیت‌های بالای زنجان در بخش‌های مختلف و تاریخ و سنت‌های استان و اشتراکات فرهنگی و تاریخی بین دو کشور، اظهار کرد: آماده انجام اقدامات موثر برای کار با استان زنجان هستیم. وی با بیان اینکه اقتصاد کشور بنگلادش هر ساله رشدی ۸ درصدی را تجریه کرده است، تصریح کرد: کشور بنگلادش به انرژی، مواد اولیه و موارد زیاد دیگری نیاز دارد، ایران یکی از اقتصادهای بزرگ است که برای پیشرفت باید با اقتصادهای بزرگ کار کرد.

سفیر بنگلادش در ایران با اشاره به اینکه این کشور نیاز به سرمایه‌گذاری اقتصادی داشته اما در عین حال به سرمایه‌گذاری در دیگر کشورها نیز فکر می‌کند، گفت: بیکاری و تورم در کشور ما از نرخ پایینی برخوردار بوده و پایه‌های اقتصاد بنگلادش مستحکم است.

مجیب الرحمان بویان با بیان اینکه میزان همکاری‌های بین دو کشور باید افزایش یابد، تصریح کرد: به دنبال فراهم کردن زمینه حضور فعالان اقتصادی بنگلادشی در ایران هستیم. وی با تاکید بر اینکه تجار بنگلادش تنها با ال‌سی مبادلات مالی خود را انجام می‌دهند، ابراز کرد: به همین دلیل تحریم‌ها مانع ادامه همکاری شد اما فعالان اقتصادی دو طرف برای کار با یکدیگر نیازمند شناخت خوب از همدیگر هستند.

 

ارسال نظر