اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۱/۲۲ - ۰۰:۳۳:۴۱
کد خبر: ۱۴۲۲۶۴

توقیف بزرگ‌ترین محموله سوخت قاچاق

بندرعباس| بیش از ۱۲ میلیون لیتر سوخت قاچاق از یک کشتی 10 هزار تنی در تنگه هرمز کشف و توقیف شد

دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری گفت: در عملیاتی غافلگیرانه و موفق که با اطلاعات دقیق و هوشمندانه صورت گرفت، از یک کشتی ۱۰ هزار تنی، بیش از ۱۲ میلیون و پانصد هزار لیتر سوخت قاچاق کشف و توقیف شد.

وی افزود: در همین رابطه ۲۱ نفر از ملیت‌های گوناگون منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای دستگیر شدند که پس از بازجویی‌های اولیه، این محموله به همراه قاچاقچیان برای طی مراحل قانونی و قضایی به مقامات مسوول تحویل داده شد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه این کشتی بزرگ‌ترین محموله سوخت قاچاقی است که تاکنون در خلیج فارس و تنگه هرمز شناسایی و توقیف شده است، گفت: این کشتی ۱۳۱ متری قاچاق سوخت، از کلاس شناور‌های سنگین نفتکش به شمار می‌آید و با توقیف این محموله یکی از باند‌های اصلی و سرشبکه‌های قاچاق سوخت در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز متلاشی و ضربه سنگینی به شبکه اصلی قاچاق سوخت در استان هرمزگان وارد شد.

رشد قارچ نیم کیلویی در خانه یک شهروند اردکانی

یزد|  یک شهروند اردکانی در اتفاقی جالب و نادر هنگام سرکشی از سبزیجات باغچه‌اش، متوجه رویش یک قارچ بزرگ و عجیب در میان کاشته‌هایش می‌شود.

این شهروند اردکانی می‌گوید: قارچ مذکور خودرو بوده و بالغ بر ۴٣۶ گرم یعنی قریب نیم کیلو وزن دارد.

«سیدعلی حسینی‌پور» معاون جهادکشاورزی اردکان نیز در مورد این اتفاق نادر به خبرنگار ایسنا می‌گوید: طی یک دهه گذشته تاکنون رشد قارچ‌های خودرو در این شکل و اندازه در شهرستان و حتی استان گزارش نشده است.

وی تصریح می‌کند: رشد چنین گیاه خودرویی در رطوبت بالای 50 درصد امکانپذیر است لذا این احتمال وجود دارد که این شهروند به صورت دوره‌ای و مناسب اقدام به آبیاری باغچه خود کرده و منجر به ایجاد شرایط رشد چنین قارچی شده است.

پیش‌بینی برداشت 130هزار تن گندم از مزارع

بوشهر| معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی استان بوشهر از پیش‌بینی برداشت 130هزار تن گندم از مزارع این استان خبر داد.

محمد جعفر رشیدی بیان کرد: برداشت گندم از 15 فروردین در مزارع استان بوشهر آغاز شده و تا 40 روز ادامه می‌یابد.

وی با اشاره به سطح زیرکشت گندم افزود: امسال 15هزار هکتار از مزارع زیر کشت آبی و 85 هزار هکتار زیر کشت دیم رفته است که پیش‌بینی می‌شود به‌دلیل بارش‌های مناسب، برداشت این محصول با افزایش بیش از 400 درصدی نسبت به پارسال به 130 هزار تن برسد.

وی یادآور شد: همزمان با برداشت گندم خرید تضمینی این محصول نیز آغاز شده که قیمت آن برای گندم معمولی 17هزار ریال و گندم دوروم 17هزار و 700 ریال تعیین شده و بسته به کیفیت گندم 20 درصد کمتر یا بیشتر می‌شود.

ساخت 15 هزار منزل جدید و مقاوم در روستاهای کرمان

کرمان|در ادامه سیاست مقاوم‌سازی منازل روستایی، امسال 15 هزار خانه مقاوم در روستاهای استان کرمان ساخته خواهد شد .

سلطانی نژاد مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان در دیدارهای جداگانه مدیران و کارشناسان این بنیاد با نماینده ولی فقیه در استان و استاندار کرمان افزود: برای ساخت هر واحد روستایی مقاوم ۴۰ میلیون تومان تسهیلات کم بهره پرداخت می‌شود و اولویت ساخت با مناطق محروم در جنوب و شرق استان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان رتبه نخست کشور در نوسازی و مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی را دارد افزود: پس از زلزله‌های سال ۹۶ در استان کرمان تاکنون بیش از ۱۶ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی در این استان ساخته شد که برای ساخت آنها ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت و ۱۷۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض پرداخت شد.

تشکیل قرارگاه عملیاتی امداد و نجات در خوزستان

اهواز| مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان از تشکیل قرارگاه عملیاتی امداد و نجات در استان خبر داد. علی خدادادی اظهار کرد: جهت ارزیابی و پایش وضعیت موجود در مناطق سیل‌زده خوزستان و اتخاذ تصمیم‌ها و تدابیر لازم برای امدادرسانی موثر، قرارگاه عملیاتی امداد و نجات در خوزستان تشکیل شده است. وی افزود: پس از نشست مشترک وزیر کشور با استاندار خوزستان و مسوولان سایر دستگاه‌های درگیر، دستور تشکیل دو قرارگاه عملیاتی امداد و نجات با هدایت جمعیت هلال احمر و قرارگاه امنیتی امام علی (ع) صادر شد.

 

ارسال نظر