اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۱/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۲۰۰۶

سلفی گرفتن منجر به غرق شدن3  نفر شد

شیراز| معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس اعلام کرد علاقه بیش از حد 3 نفر به سلفی گرفتن در رودخانه، منجر به از دست رفتن جانشان شد. سرهنگ کاووس محمدی در این باره گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی110 مبنی بر وقوع غرق‌شدگی در رودخانه، ماموران با حضور در محل حادثه در بررسی‌های اولیه مشاهده کردند اعضای چند خانواده برای تفریح به روستای «کره» رفته‌اند که سه نفر از آنان هنگام گرفتن سلفی در رودخانه غرق و به علت آشنا نبودن با فنون شنا فوت کرده‌اند. محمدی به خانواده‌ها توصیه کرد: حتی‌الامکان از توقف در کنار رودخانه‌ها، آبشارها و استخرها که باعث می‌شود فرزندان برای گرفتن عکس وارد حریم آب شوند بپرهیزند تا شاهد چنین حوادث دلخراشی نباشیم.

معدوم‌سازی 29  تن مواد غذایی و آشامیدنی غیر‌قابل مصرف

قم| رییس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در ایام نوروز کارشناسان نظارتی دانشگاه علوم پزشکی قم موفق شدند 29 تن مواد غذایی و آشامیدنی غیر قابل مصرف را کشف و معدوم کنند. ابوالفضل ایرانی‌خواه با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط این دانشگاه در ایام نوروز گفت: از 15 اسفند ماه سال گذشته تا 16 فروردین سال جاری، در بخش درمان 4 هزار و 118نفر در بیمارستان‌های قم بستری شدند و 939 عمل جراحی در اتاق‌های عمل و هزار و 205 عمل جراحی سرپایی توسط جراحان و متخصصان انجام شد. وی افزود: در این مدت 948 زایمان در بیمارستان‌های قم انجام و 21 هزار و 723 ویزیت در درمانگاه‌ها انجام و 224 بازرسی از مراکز تشخیصی و درمانی سطح استان انجام شده است.

استفاده از ظرفیت‌های شهر برای وصول مطالبات

رشت| شهردار منطقه 1 رشت گفت: از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات موجود برای وصول مطالبات استفاده کردیم که توانستیم ۳۰میلیاردتومان به صورت نقدی و ۲۰ میلیارد تومان غیرنقدی وصول داشته باشیم. ناصر عطایی مدیر منطقه 1 شهرداری رشت در دیدار با رییس شورای شهر رشت با اشاره به پتانسیل‌های درآمدزایی در منطقه در جهت تحقق بودجه پیش بینی شده وصولی ۱۲ میلیارد تومانی نقدی جلسه کمیته درآمد در اسفند ماه سال ۹۷ گفت: تمامی واحد‌ها همکاری و تلاش لازم را به منظور وصول مطالبات داشتند و در جهت تحقق آن از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات موجود استفاده نمودیم که توانستیم ۳۰میلیاردتومان وصول مطالبات به صورت نقدی و ۲۰ میلیارد تومان غیرنقدی داشته باشیم.

وجود بیش از 2000 گونه گیاهی در کردستان

سنندج| مسوول روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان، گفت: تنوع اقلیمی و آب و هوای معتدل کوهستانی زاگرس موجب شده که این منطقه زادگاهی برای رویش بیش از 2000 گونه گیاهی باشد و اکثر مردم این دیار نیازهای غذایی خود را از گیاهان بهاری تامین می‌کنند. پیمان فتاحی اظهار کرد: مطابق سیاست حفاظت، احیاء و بهره‌برداری سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور بهره‌برداری تجاری و برداشت پیاز گیاهان مرتعی ممنوعیت داشته و ناآگاهی در چگونگی برداشت گیاهان بهاری زوال تدریجی گیاهان و تخریب مراتع را در پی دارد.

9 هزار تن گوشت مرغ در خراسان رضوی تولید  شد

مشهد| مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: در پی اجرای طرح نوروزی دامپزشکی در خراسان رضوی با نظارت دامپزشکی استان بر کشتارگاه‌های طیور، بیش از 9000 تن گوشت مرغ از ذبح بیش از 4 میلیون و 760 هزار قطعه طیور استحصال شد. احمد شریعتی با بیان این مطلب، اظهار کرد: طی مدت اجرای این طرح و تا پایان آن در کشتارگاه‌های طیور استان، بیش از 24 هزار لاشه طیور ذبح شده به وزن 33 تن ضبط و از ورود این میزان به بازار مصرف جلوگیری شده است.  وی ادامه داد: میزان کشتار دام در کشتارگاه‌های استان نیز طی مدت اجرای طرح یاد شده 54 هزار راس دام سبک و سنگین بوده و از این میزان دام کشتارشده، بیش از 2430 تن گوشت قرمز روانه بازار مصرف شده است.

 

 

ارسال نظر