اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۱/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۱۹۲۲

دولت برای همکاری با آستان قدس   آمادگی کامل دارد

مشهد| معاون اول رییس‌جمهوری در گفت‌وگوی تلفنی با تولیت جدید آستان قدس رضوی ضمن تبریک انتصاب وی گفت: دولت برای همکاری گسترده در زمینه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی آمادگی کامل دارد. اسحاق جهانگیری با اشاره به نقش مهم این مجموعه در پیشبرد برنامه‌های توسعه کشور، اظهار امیدواری کرد، آستان قدس رضوی در ماموریت‌های محوله بیش از پیش موفق باشد.

آغاز ضیافت گل‌ها در پایتخت لاله ایران

کرج| مردم استان البرز از دیروز مهمان هزاران گل در هفتمین جشنواره لاله‌ها شده‌اند تا سال 98 را با آرامش مضاعف بهاری پشت سر بگذارند.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرج گفت: هفتمین جشنواره لاله‌ها از هفدهم فروردین کار خود را در نمایشگاه دایمی گل کرج واقع در پارک چمران آغاز کرد  تا 15اردیبهشت نیز ادامه دارد. بضاعتی افزود: این جشنواره همه ساله در روزهای آرامش بخش بهاری دوستداران گل را به سمت خود جلب می‌کند. وی در ادامه اضافه کرد: 300 هزار گل لاله و بیش از 150 هزار انواع گل دیگر با طیف‌های رنگی مختلف در این مجموعه 6 هکتاری کاشته شده است. این جشنواره تا 15 اردیبهشت همه روزه از ساعت 9 صبح الی 21 میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

پرداخت بیش از ۳هزار میلیارد ریال تسهیلات به  کشاورزان

قزوین| معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی گفت: سال گذشته ۳هزار و ۶۴۷میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان و بهره‌برداران بخش کشاورزی استان پرداخت شد.

حمیدرضا تبسمی بیان کرد: در سال۹۷ تعداد ۴۰هزار و ۳۴۸واحد تولیدی به مبلغ ۷هزار وپرداخت بیش از ۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات به بهره‌برداران بخش کشاورزی ۵۱۵میلیارد ریال به بانک‌ها جهت دریافت تسهیلات معرفی شدند. وی اعلام کرد: از این میزان تعداد ۳۸هزار و ۴۶۸نفر با اعتبار ۳هزار و ۶۴۷میلیارد ریال موفق به جذب تسهیلات شدند. معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی؛ هدف از پرداخت این نوع تسهیلات را؛ حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال روستایی ذکرکرد. به گفته تبسمی؛ این میزان تسهیلات از منابع مختلف اعتباری شامل؛ آبیاری تحت فشار، محصولات زراعی، بذور گواهی شده، اشتغال پایدار روستایی، اشتغال فراگیر، صندوق توسعه ملی، رونق تولید، مشاغل خانگی، مکانیزاسیون و صندوق کارآفرینی امید پرداخت شده است.

راه‌اندازی کارگاه تولید و عرضه محصولات شتر مرغ

یزد| نخستین کارگاه تولید و عرضه انواع محصولات شتر مرغ دراستان یزد راه‌اندازی شد.

مسوول کارگاه گفت: دراین کارگاه انواع محصولات و دست ساخته‌های حاصل از پوست و پر شتر مرغ از جمله تولید کیف و کفش، گردگیر، محصولات آرایشی، و تزیینات روی پوکه تخم شترمرغ انجام می‌شود فتوحی افزود: با راه‌اندازی این مرکز برای 12 نفر به‌صورت مستقیم و 50نفر بصورت غیر مستقیم شغل ایجاد شده است. وی اظهار داشت: تا قبل از این بخشی از این تولیدات به‌صورت پراکنده در دیگر استان‌ها انجام می‌شد. فتوحی گفت: هم‌اکنون هزار نفر در استان مشغول فعالیت در صنعت شتر مرغ هستند.  تولید گوشت شتر مرغ در استان هم امسال از مرز 9هزار تن خواهد گذشت.

تالاب میقان اراک  100 درصد آبگیری شد

اراک| مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: به واسطه بارش‌های اخیر در کشور و استان مرکزی تالاب میقان اراک به صورت 100درصدی آبگیری شده است. رضا میرزایی با اشاره به‌شدت و حجم بارش‌های نوروزی در کشور و استان مرکزی افزود: این‌بارش‌ها منجر به آبگیری 100 درصدی تالاب میقان اراک شد به‌طوری که طی 40سال اخیر این حجم آبگیری مسبوق به سابقه نبوده است. وی با تاکید بر اینکه حجم آبگیری کنونی تالاب در وضعیت عالی قرار دارد و حتی در صورت ادامه بارندگی‌ها مشکلی برای تالاب ایجاد نخواهد شد، گفت: این حجم آبگیری تاثیر مثبتی بر سفره‌های آب زیرزمینی خواهد داشت و این میزان ترسالی تالاب باعث می‌شود که در تابستان مشکلی در خصوص گردوغبار نداشته باشیم.

رودخانه‌های آبیک 15 سال است که لایه‌روبی نشده است

آبیک| مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین گفت: با تمامی اقدامات صورت گرفته در سیل چند روز گذشته استان، به یکهزار و 456 واحد مسکونی روستایی و یکهزار و 734 واحد دامداری و انبار روستایی خسارت وارد شد و سه نفر بر اثر ریزش کوه فوت کردند. قدرت‌الله مهدیخانی در نشست شورای اداری استان با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های مدیریت بحران استان شهر آبیک مساله لایروبی رودخانه‌های شهر است، اضافه کرد: بیش از 15 سال پل‌های رودخانه‌های این شهر لایروبی نشده و از 17 دهنه پل تنها 6 دهنه باز بود که خوشبختانه با تجهیز امکانات جلوی هر گونه حادثه گرفته شد.

 

 

ارسال نظر