افزایش 45 سانتی‌متری تراز آب دریاچه ارومیه

۱۳۹۸/۰۱/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۱۹۱۸
افزایش 45 سانتی‌متری 
تراز آب دریاچه ارومیه

آذربایجان غربی| تراز آب دریاچه ارومیه هم‌اکنون 45 سانتی‌متر نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش یافته است. به گزارش ایلنا، خلیل ساعی رییس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌شرقی با اعلام این خبر گفت: به برکت بارندگی، امیدها برای احیای نگین آبی آذربایجان افزایش یافته است.به گفته خلیل ساعی، تراز دریاچه هم‌اکنون یک هزار و 271 متر و 19 سانتی‌متر است. ساعی افزود: هم‌اکنون 3 میلیون و 130 هزار مترمکعب آب در دریاچه ارومیه وجود دارد، در حالی که پارسال، همین موقع مجموع آب دریاچه حدود یک میلیون و 990 هزار مترمکعب بود، از این رو افزایش یک میلیون و 140 مترمکعبی آب را شاهدیم.

وی مساحت کنونی دریاچه ارومیه را هم 2 میلیون و 741 کیلومترمربع اعلام کرد و گفت: مساحت دریاچه 465 هزار کیلومتر مربع افزایش یافته چرا که پارسال در زمان مشابه، مساحت آن 2 میلیون و 276 کیلومتر مربع بود.

رییس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان شرقی افزایش چشم گیر بارندگی‌ها و رهاسازی آب سدهای پیرامونی را از عوامل مهم و اصلی احیای تدریجی این دریاچه عنوان کرد و افزود: 10 میلیون متر مکعب از آب سد قلعه چای و همچنین 800 میلیون مترمکعب آب از ذخایر سدهایی همانند مهاباد و بوکان در آذربایجان غربی، روانه بستر دریاچه شده که به نوبه خود در پرآب شدن دریاچه سهیم بوده است.

 

ارسال نظر