اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۸/۰۱/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۱۸۳۹

بهره بالای بانکی سد محکمی در برابر رونق تولید در کشور

اصفهان| امام جمعه اصفهان معتقد است: بهره‌های بالای بانکی سد محکمی در برابر رونق اقتصادی کشور است.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان گفت: بانک‌های خصوصی فرمان فعالیت‌های اقتصادی را از دست دولت خارج کرده‌اند و باید برای رسیدن به رونق اقتصادی نظام بانکی کشور را تغییر داد .

آیت‌الله یوسف طباطبایی‌نژاد همچنین با اشاره به سیل اخیر در کشور و حجم بالای خسارات وارده به منازل و زیر ساخت‌های مناطق سیل زده افزود: دولت به تنهایی قادر به جبران خسارات حاصل از سیل‌های اخیر در کشور نیست و مردم و خیران باید به یاری شهرها و روستاهای سیل زده بشتابند.

کشف ۵۵۰ هزار لیتر گازوییل قاچاق در مرزهای آبی جاسک

بندرعباس|جانشین دریابانی هرمزگان از انهدام یک باند قاچاقچیان خارجی سوخت در استان خبر داد. سرهنگ سهراب سجادی با اشاره به اینکه یک باند قاچاقچی خارجی سوخت در مرزهای آبی استان منهدم شد، تصریح کرد: از این باند ۵۵۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در مرزهای آبی جاسک کشف شد. وی با اشاره به اینکه این باند قاچاق خارجی، سوخت قاچاق را از لنج‌های داخلی خریداری و قاچاق می‌کردند، گفت در این خصوص ۹ تبعه خارجی دستگیر شدند و یک فروند شناور یدک‌کش نیز توقیف شد.

خسارت بیش از ۷۶۰ میلیارد ریالی به کشاورزی اصفهان

اصفهان|باران‌های سیل‌آسا به کشاورزان استان اصفهان بیش از ۷۶۰ میلیارد ریال خسارت وارد کرده است

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، در پی بارش‌های سیل‌آسای اخیر و جاری شدن سیلاب در استان، این میزان خسارت به برخی از کانال‌های آبرسانی، جاده‌های بین مزارع، شبکه‌های آبیاری، تولیدات دام، طیور و شیلات، باغات و مزارع زراعی وارد شده است.

در این مدت بیشترین خسارت‌ها در شهرستان‌های سمیرم، بویین میاندشت، فریدون‌شهر، شهرضا و دهاقان گزارش شده است.

مسوولان سازمان کشاورزی استان اعلام کردند؛ خسارت کشاورزان استان در روزهای آینده پس از بررسی برآورد، پرداخت خواهد شد .

کنترل بیماری تب برفکی در شاهرود

سمنان|رییس اداره دامپزشکی شاهرود از کنترل بیماری تب برفکی در این شهرستان خبر داد. مجتبی گلی گفت: با اقدامات بهداشتی در قالب واکسیناسیون دام‌ها، آهک پاشی و اطلاع‌رسانی از شیوع تب برفکی پیشگیری شده است. به گفته گلی، این بیماری به علت جابه‌جایی غیرمجاز دام آلوده به یکی از دامداری‌های روستای گلستان بخش بسطام شیوع یافته است. تب برفکی یک بیماری ویروسی است و مشترک بین انسان و دام است.

معدوم‌سازی ۶۵ تن موادغذایی غیربهداشتی

بوشهر|رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: بازرسان بهداشت محیط شهرستان دیر طی سال گذشته بیش از ۶۵ تن موادغذایی فاسد، تاریخ‌ مصرف گذشته و فاقد مجوزهای لازم از وزارت بهداشت را توقیف و معدوم‌ کردند. احمد آخوندی با اشاره به اهمیت نقش کارشناسان بهداشت محیط در حفظ و ارتقاء سطح سلامت جامعه، اظهار داشت: اقدامات به‌ موقع کارشناسان بهداشت محیط شهرستان دیر طی بازدیدهای روزانه در سطح عرضه و کشف این حجم از مواد غذایی فاسد و جلوگیری از توزیع آن، نقش بسزایی در حفظ سلامت عموم مردم داشته است. وی افزود: در سال ۹۷ بیش از ۱۰هزار و ۵۰۰بازرسی توسط کارشناسان بهداشت محیط از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی صورت پذیرفت که در نتیجه این بازرسی‌ها ۶۵هزار و ۵۵۰کیلوگرم مواد غذایی اعم از مواد غذایی فاسد، تاریخ ‌مصرف گذشته و فاقد مجوزهای لازم از وزارت بهداشت کشف و معدوم شد.

لاشه ۲ قطعه دلفین در سواحل دیلم کشف شد

بوشهر|مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اشاره به کشف دو لاشه دلفین در سواحل شهرستان دیلم گفت: روز ۱۱ فروردین ماه دو دلفین در ساحل دیلم و نزد یک ماهی فروش مشاهده شد که پس از حضور ماموران یگان حفاظت محیط زیست بوشهر و بررسی موضوع مشخص گردید دلفین‌های مذکور در تور ماهیگیری گرفتار و تلف شده‌اند. فرهاد قلی‌نژاد اظهار داشت: همچنین روز ۱۵ فروردین یک دلفین تلف شده در ساحل دیلم مشاهده شد. وی با تشکر از اطلاع‌رسانی همیاران و علاقه‌مندان به طبیعت در این خصوص عنوان کرد: مرگ و میر دلفین‌ها می‌تواند علل مختلفی داشته باشد و این اتفاقات در سواحل خلیج فارس سابقه داشته است. مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با طرح احتمال گرفتاری دلفین‌ها در تورهای ماهیگیری صیادان، افزود: علت تلفات اخیر دلفین‌ها، توسط کارشناسان محیط زیست با تحقیق روی لاشه‌ها و منطقه در حال بررسی است.

 

 

ارسال نظر