چهره‌های استانی

۱۳۹۸/۰۱/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۱۸۳۸

آغاز پرداخت غرامت کشاورزان سیل‌زده

Taadol-11-3خوزستان| قائم‌مقام صندوق بیمه کشاورزی گفت: نخستین مرحله پرداخت غرامت کشاورزان خسارت‌دیده سیل در گلستان از روز پنجشنبه آغاز شد. به گزارش ایلنا، محمدابراهیم حسن‌نژاد با بیان اینکه به بهره‌برداران بخش کشاورزی که محصولات شان را بیمه کرده بوده‌اند خسارت پرداخت می‌شود، گفت: طبق قولی که داده بودیم اولین فقره پرداخت از مرحله اول به کشاورزان پرداخت شد. وی افزود: بیش از ۷۱ هزار مورد غرامت خسارت‌دیدگان در ۱۶ استان کشور تاکنون توسط کارشناسان، ارزیابی شده و تلاش می‌کنیم در کوتاه‌ترین زمان خسارت مابقی اراضی و واحدهای تولیدی را نیز ارزیابی کنیم. حسن‌نژاد تاکید کرد: میزان خسارات پرداختی به سیل‌زدگان مطابق با تعهدات بیمه نامه‌هایی که از ما خریداری کرده‌اند محاسبه و پرداخت می‌شود.

قائم‌مقام صندوق بیمه کشاورزی با بیان اینکه حجم خسارات بالا است، گفت: تا امروز بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان از خسارت جمع‌بندی شده   و این ارزیابی همچنان ادامه دارد.

 

خسارت 2 میلیاردی «سیل» به تاسیسات مخابراتی کرمانشاه

Taadol-11-4کرمانشاه| مدیرعامل مخابرات استان کرمانشاه برآورد اولیه خسارت سیل به تاسیسات مخابراتی استان را بیش از دو میلیارد تومان اعلام کرد.

مسیب قبادیان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به خسارت تاسیسات مخابراتی استان در سیل اخیر، گفت: به دنبال سیل و رانش زمین در برخی نقاط استان، مسیر فیبر نوری در 8  نقطه دچار آسیب شد. وی با بیان اینکه ساخت راه دسترسی به سایت‌‎های مخابراتی با شرکت مخابرات است، گفت: در برخی مناطق نیز راه‌های دسترسی به سایت‌ها که عمدتا شوسه هستند دچار آسیب شدند. مدیرعامل مخابرات استان کرمانشاه افزود: با احتساب آسیب‌هایی که به دکل‌های مخابراتی و مسیرهای فیبرنوری استان وارد شده، در مجموع برآورد اولیه حاکی از خسارت دو میلیارد تومانی تاسیسات و تجهیزات مخابراتی استان در سیل اخیر است. قبادیان با بیان اینکه ارزیابی‌های دقیق‌تر همچنان ادامه دارد گفت: خوشبختانه آسیب‌هایی که به خطوط فیبرنوری و بر مسیرهای ارتباطات رادیویی وارد شد، مشکل جدی در شبکه ارتباطی استان ایجاد نکرد.

خوزستان معین ایلام در سوخت‌رسانی شد

Taadol-11-5 خوزستان| مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خوزستان (اهواز) گفت: خوزستان به عنوان استان معین ایلام در سوخت رسانی به مناطق سیل‌زده این استان تعیین شده است. نعمت‌الله نجفی دیروز در گفت‌وگو با ایرنا افزود: برای تامین سوخت مورد نیاز شهرهای سیل زده ایلام در 2روز اخیر یک میلیون و 250هزار لیتر بنزین و 100هزار لیتر نفت سفید از انبار سوخت نظامیه اهواز ارسال شده است. او گفت: با توجه به اینکه بخش مهمی از سوخت مورد نیاز مناطق سیل زده ایلام در شرق این استان از لرستان تامین می‌شد و هم‌اکنون امکان رساندن سوخت از مسیرهای زمینی به مناطق سیل زده ایلام وجود ندارد تا خروج از مرحله بحران، سوخت مورد نیاز از اهواز ارسال خواهد شد.  مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خوزستان (اهواز) در ادامه افزود: مرحله جدید ارسال سوخت مورد نیاز به مناطق سیل زده شرق استان ایلام از روز جمعه با محموله 600هزار لیتری بنزین شتاب گرفت.

 معرفی مقصران  بروز سیل شیراز

Taadol-11-6فارس| سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس با بیان اینکه مماشاتی در معرفی مقصران و عاملان بروز سیل شیراز نخواهیم داشت، گفت: دست‌کاری و دخالت‌های انسانی در مسیر سیل از عوامل بروز حادثه سیل شیراز محسوب می‌شود و عوامل طبیعی مانند بارندگی باعث بروز چنین حادثه‌ای نشده است. بهرام پارسایی در گفت‌وگو با ایلنا با بیان اینکه بی‌شک مقصرانی در حادثه سیل شیراز وجود دارند ، گفت: با توجه به اینکه شیراز در طول سال‌های گذشته و پرباران سابقه چنین اتفاق ناگواری را نداشته است بنابراین عواملی مانند سوء مدیریت و عوامل انسانى و.... باعث بروز حادثه تاسفبار سیل شد. سخنگوی کمیسیون اصل 90 با اشاره به اینکه تمام مسوولان در روزهای اول درگیر موضوع سیل بودند، ادامه داد: با توجه به اینکه بنده بازدیدهای میدانی از مناطق سیل زده داشتم بنابر این طبق هماهنگی که رییس و اعضا هیات رییسه کمیسیون اصل 90 مجلس داشتند مقرر شد به عنوان نماینده کمیسیون اطلاعات اولیه حادثه را جمع‌آوری و گزارش اولیه حاصل از آن را به کمیسیون ارایه دهم.

فعالیت ۳۸۵ دستگاه ماشین‌آلات قرارگاه خاتم

Taadol-11-7 لرستان| فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء‌(ص) گفت: با ظرفیت ۳۸۵دستگاه ماشین آلات و ۷۰۰نیروی انسانی در خدمت مردم مناطق سیل زده کشور هستیم. به گزارش باشگاه خبرنگاران، سعید محمد دیروز در بدو ورود به لرستان اظهار داشت: اولین واحد‌های مهندسی که به محل وقوع حادثه رسیدند مجموعه قرارگاه خاتم بودند. محمد با اشاره به اینکه البته احداث سد‌هایی که‬ سپاه و قرارگاه انجام داد و خیلی هم توسط افراد ناآگاه و مغرض مورد حمله قرار گرفت، مثل کرخه، گتوند، کارون ۴ و کارون ۳، این‌هاست که خوزستان را حفظ کرده اگرنه حدود ۱۸ هزار مترمکعب در ثانیه آب روی خوزستان آمده بود، گفت: امروز با حداقل خسارت از سیلاب عبور می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در لرستان هم از ساعات اولیه درخواست شد در بحث جاده‌سازی کمک کنیم، هم آقای اسلامی وزیر راه تماس گرفتند درخواست کردند امکانات گسیل شود، تصریح کرد: قبلاً منطقه بروجرد و خرم آباد را به ما داده بودند و تقسیم‌بندی شده بود.

 

ارسال نظر