پرداخت خسارت به خانه‌های روستایی سیل‌زده خوزستان

۱۳۹۸/۰۱/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۱۸۳۶
پرداخت خسارت به خانه‌های روستایی سیل‌زده خوزستان

گروه بنگاه‌ها|

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: به خانه‌های آسیب‌دیده روستایی استان خوزستان تا سقف ۳۵ میلیون تومان از طرف بیمه طرف قرارداد بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) خسارت پرداخت خواهد شد.

محمد مخبر پس از بازدید از نقاط سیل‌زده استان خوزستان و گفت‌وگو با مردم این مناطق، اظهار کرد: ۱۴۰ هزار خانه روستایی استان خوزستان توسط بیمه طرف قرارداد بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) قبلا  بیمه شده  و تا سقف ۳۵ میلیون تومان نیز به خانه‌های آسیب‌دیده از طرف بیمه خسارت پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه سه قرارگاه «خدمت‌رسانی به مردم در شرایط بحران» در شمال و جنوب خوزستان توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) راه‌اندازی شده است، اظهار کرد: این قرارگاه‌ها تاکنون اقدام به توزیع اقلام ضروری مورد نیاز مردم سیل‌زده کرده‌اند.

رییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با بیان اینکه دستور تهیه علوفه به میزان یک هزار تن برای دام‌های مردم مناطق سیل‌زده در الهایی، شعیبیه و کارون را صادر کرده است، تصریح کرد: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) تاکنون از ۱۱۴ دستگاه ماشین‌آلات از قبیل کمپرسی، لودر، بیل مکانیکی و قایق نیز برای کمک به مردم سیل‌زده استفاده کرده است.

مخبر افزود: بنیاد اجتماعی احسانِ برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) هم اقدام به ارسال دو واحد درمانی سیار در قالب کاروان‌های سلامت احسان به مناطق سیل‌زده کرده است که تاکنون ۷ هزار نفر از مردم شریف خوزستان را مورد درمان و ده‌ها قلم دارو را به‌صورت رایگان در اختیار مردم قرار داده است. وی درباره کمک‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در مناطق سیل‌زده لرستان گفت: در زمینه تأمین اقلام ضروری ۳۵ هزار آب معدنی، ۶۵ هزار کنسرو، ۵۰ هزار بسته نان لواش، یک تن خرما، ۶۰ هزار عدد گونی، ۲هزار پتو، ۲ تن شیرخشک، روزانه ۴ هزار غذای گرم، ۴ هزار بسته لوازم بهداشتی و تعداد مورد نیاز چادر، بیل، بادگیر و چکمه بین مردم سیل‌زده توزیع شد؛ همچنین فردا یک هزار تن خوراک دام توزیع می‌شود.

   اعزام ۸۰۰ جهادگر برای امدادرسانی

 به مناطق سیل‌زده

ستاد اجرایی فرمان امام برای امدادرسانی به مردم سیل‌زده به سازماندهی ۸۰۰ جهادگر همکار با این نهاد و اعزام ۵ درمانگاه سیار سلامت احسان به این مناطق پرداخت.

بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، در پی بروز وضعیت بحرانی در مناطق سیل‌زده ایلام، لرستان و خوزستان، ۶ پایگاه امدادرسانی در مناطق سیل‌زده راه‌اندازی کرد.

امیرحسین مدنی مدیرعامل بنیاد اجتماعی احسان در همین زمینه با بیان اینکه «ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با پشتیبانی این قرارگاه‌های مردمی فقط در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱۵۰ هزار کنسرو، ۱۰۰هزار بطری آب معدنی، ۵۰۰۰ تخته پتو، ۳۰۰۰ کیلو خرما، چادر، انواع چکمه و بادگیر و انواع لوازم بهداشتی به مناطق سیل زده خوزستان، ایلام و لرستان ارسال کرده است»، گفت: از امروز علاوه بر درمانگاه فعال در گمیشان استان گلستان، دو درمانگاه سیار سلامت احسان در استان خوزستان و دو درمانگاه سیار دیگر در استان لرستان پزشکان جهادی به بیماران این مناطق سیل‌زده خدمات دارویی و درمانی برای بیش از ۵۰ هزار بیمار ارایه می‌دهند.

وی افزود: بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) هم‌اکنون بیش از ۵۰ گروه فعال جهادی در مناطق سیل‌زده خوزستان، لرستان، ایلام و گلستان را با حضور بیش از ۸۰۰ جهادگر سازماندهی کرده و مشغول خدمت‌رسانی به مردم است.

وی در پایان تاکید کرد: سازماندهی و پشتیبانی گروه‌های جهادی از روز ۲۸ اسفند علاوه بر استان‌های مذکور در خراسان شمالی، مازندران، فارس و خراسان جنوبی نیز با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال به مناطق سیل زده خدمت‌رسانی کرده است و این خدمت‌رسانی تا عبور از شرایط بحرانی در استان‌های سیل‌زده ادامه خواهد داشت.

 

ارسال نظر