اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۱۲/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۱۶۹۳

پرواز تاریخی اولین زن خلبان هلی‌کوپتر در ایران

کرج| پرواز سولویی اولین زن خلبان هلی‌کوپتر در ایران در شرکت هلکوپاری ایران در کرج انجام شد. سمیرا شبانی اولین بانوی دانشجو خلبانی هلی‌کوپتر در ایران است که پس از ۶ ماه آموزش موفق به انجام اولین پرواز مستقل خود شد. کاپیتان رجبی مدیر آموزش خلبانی شرکت هلی‌کوپتری ایران نیز در این باره گفت: پرواز این بانو به عنوان اولین خلبان هلی‌کوپتر زن ایران برگ زرینی در تاریخ پرواز ایران است. وی در ادامه افزود: خلبانی هلی‌کوپتر به هوش، زکاوت و شجاعت بالایی نیاز دارد و سمیرا شبانی اولین بانویی بود که در این دوره‌های آموزشی شرکت کرد و به دلیل توانمندی بالا دوره‌های آموزشی را به خوبی و سرعت سپری کرد.

انفجار مواد محترقه در مشهد جان یک نفر را گرفت

مشهد| معاون عملیات سازمان آتش نشانی مشهد گفت: جوانی در حادثه انفجار مواد محترقه در منزل مسکونی این شهر جان سپرد. مهدی رضایی گفت: حادثه انفجار در طبقه دوم یک منزل مسکونی واقع در بلوار کلاهدوز مشهد جان جوان ۱۸ ساله را گرفت.

معاون عملیات سازمان آتش نشانی مشهد با بیان اینکه شدت انفجار موجب شکسته شدن شیشه‌ها و تخریب بخشی از دیوار منزل شده گفت: در بررسی‌های اولیه آتش‌نشانان در محل حادثه، انفجار مواد محترقه و نارنجک دستی گزارش شد، اما علت دقیق پس از بررسی کارشناسان سازمان اعلام می‌شود.

3 میلیون راس دام ایمن‌سازی می‌شوند

ارومیه| مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی از اجرای طرح ضربتی مقابله با بیماری تب برفکی و ppr در دام سبک در سطح دامداری‌های استان خبر داد.

دکتر داهیم در جمع خبرنگاران گفت: طرح ضربتی مقابله با بیماری تب برفکی و ppr از 25 اسفند ماه سال جاری آغاز وبه مدت 45 روز کاری ادامه خواهد داشت.  وی گفت: پیش‌بینی می‌شود با همکاری دامداران نزدیک به سه میلیون راس دام سبک در 3000 واحد اپیدمیولوژیک در مدت 45 روز با همکاری تعداد 90 مرکز مایه‌کوبی بخش خصوصی و نظارت و تعداد 20 اکیپ نظارتی بخش دولتی در این طرح ایمن‌سازی گردد.

داهیم اظهار کرد: این دو بیماری از جمله بیماری‌هایی با خسارات اقتصادی بالا و تلفات است که مایه کوبی به موقع موجب پیشگیری از رخداد بیماری و حفظ جمعیت دامی و کاهش شدید خسارات اقتصادی می‌گردد.

کشف بیش از 200 هزار قلم انواع دارو در گمرک دوغارون

مشهد|مدیرکل گمرک دوغارون گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 202 هزار و 342 قلم انواع دارو به ارزش یک میلیارد و 114 میلیون و 188 هزار و 617 ریال در این معبر رسمی کشف و ضبط شده است.

محمد کوه‌گرد در این باره گفت: داروهای کشف شده از نوع داروهای کمیاب، بدنسازی و دندانپزشکی بوده که در این ارتباط 56 متهم از دو کشور ایران و افغانستان دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

وی افزود: سال گذشته 250 هزار و 527 قلم دارو به ارزش بیش از 103 میلیون و 130 هزار و 434 ریال ارزش در این معبر رسمی کشف و ضبط شد.

مدیرکل گمرک دوغارون تایباد همچنین از افزایش 16 برابری کشفیات مواد مخدر در این گمرک خبر داد و گفت: امسال 176 کیلوگرم انواع مواد مخدر صنعتی و سنتی در این معبر رسمی کشف و ضبط شد و در همین ارتباط 15 متهم ایرانی و افغانستانی دستگیر شدند.

چین؛ مشتری مهم پودر صفرای گاوی انزلی

انزلی|رییس اداره دامپزشکی بندر انزلی گفت: امسال بالغ بر چهار هزار تن پودر صفرای خشک گاوی که درانزلی تولید شد به کشور چین صادر شده است.

علی رسولی در جلسه دامپزشکی انزلی با بیان اینکه پودر صفرا در صنایع دارویی و آرایشی کاربرد دارد، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون مقدار چهار هزار و 778 کیلوگرم پودر صفرای خشک گاوی که در یکی از شرکت‌های موجود در منطقه آزاد انزلی تولید شد، به کشور چین صادر شده است. وی با اشاره به نظارت دامپزشکی در این خصوص افزود: این مقدار پودر تولید شده از حدود 95 هزار لیتر مایع صفرای گاوی که از کشتارگاه‌های تحت نظارت دامپزشکی از نقاط مختلف ایران جمع‌آوری و پس از صدور گواهی حمل قرنطینه‌ای- بهداشتی دامپزشکی مبداء با خودروهای ویژه به شهرستان انزلی حمل و در تنها کارخانه تولید پودر صفرای کشور، واقع در منطقه آزاد انزلی، تحت نظارت کارشناس دامپزشکی ابتدا تغلیظ و سپس تبدیل به پودر شد. رسولی با اشاره به ارزآوری این محصول صادراتی خاطرنشان کرد: این مقدار پودر صفرای تولید شده پس از بسته‌بندی و اخذ مدارک لازم جهت صادرات از طریق فرودگاه امام به کشور چین صادر و حدود 73 هزار دلار ارزآوری داشته است.

 

 

ارسال نظر