اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۱۲/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۱۶۰۷

خبرهای جدید و مثبت تهاتر بدهی‌های ذوب آهن

ذوب آهن اصفهان در کدال نگر اعلام نمود: پیرو اطلاعیه مورخ 18/10/1397 مبنی بر اخذ تاییدیه تهاتر مبلغ 2400 میلیارد تومان از بدهی‌های بانکی شرکت ذوب آهن اصفهان با مطالبات سازمان تامین اجتماعی از دولت، با عنایت به اقدامات انجام شده و سقف اعتباری بانک‌ها مبلغ 1102 میلیارد تومان از بدهی‌های بانکی شرکت به صورت قطعی در سال 1397 تهاتر گردید. با عنایت به جزو 2 بند و تبصره 5 لایحه بودجه سال 1398 کل کشور که به دولت اجازه داده شده است مطالبات نهادهای عمومی غیردولتی و شرکت‌های تابعه و وابسته به آنها با بدهی‌های آنها به بانک مرکزی یا بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی که تا پایان سال 1396 ایجاد شده، تهاتر گردد، شرکت ذوب آهن اصفهان در حال پیگیری است که سایر بدهی‌های بانکی خود را نیز با عنایت به ظرفیت بند و تبصره 5 لایحه بودجه سال 1398 تهاتر نماید که این امر نیز پس از اقدام نهایی در سال آتی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

سازوکار توزیع کالاهای اساسی باید تغییر کند

 خرم‌آباد|نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس گفت: توزیع کالاهای اساسی ابهام دارد، سازوکار باید تغییر کند تا بتوانیم این کالاها را به عدالت در اختیار اقشار مختلف قرار دهیم.به گزارش ایسنا، مجید کیانپور در جلسه شورای اداری استان لرستان، اظهار کرد: وقتی در بین مردم حضور پیدا می‎کنیم نگرانی‎ها و مشکلات و گرفتاری‎هایی را عنوان می‎کنند و آمار موجود با آنچه در جامعه می‎بینیم یکسان نیست.وی تصریح کرد: آمار نرخ بیکاری و مهاجرت استان لرستان نشان‌دهنده این است که در شرایط موجود باید به استان لرستان توجه ویژه‌ای شود.نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس خاطرنشان کرد: در حوزه تامین اجتماعی در زمینه دستورالعمل‎ها و بخشنامه‎ها مشکلات زیادی وجود دارد و رویه فعلی نمی‎تواند برای بخش خصوصی راهگشا باشد که در این راستا باید فکری به حال سهم بیمه ۴ درصد سختی و زیان‌آور شود.

پرداخت «عیدی» به مددجویان و زندانیان

کرمانشاه|مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه از پرداخت عیدی ویژه به مددجویان کمیته امداد و خانواده‌‎های زندانیان مناطق زلزله زده استان خبر داد.

جلیل بالایی با اشاره به ضرورت حمایت از خانواده‌های نیازمند در مناطق زلزله‌زده استان، گفت: در همین راستا با پیگیری‌های استاندار، از محل هدفمندی یارانه‌ها پنج میلیارد تومان اعتبار به استان جهت کمک به نیازمندان مناطق زلزله زده تخصیص شد.

وی افزود: تاکنون از محل این اعتبار، بدهی یازده زندانی در مناطق زلزله زده استان که با بدهی کمتر از 20 میلیون تومان در زندان به سر می‌بردند، پرداخت شده تا این افراد بتوانند عید نوروز پیش رو در کنار خانواده‌هایشان باشند.

تشکیل 6 هزار پرونده قاچاق سوخت در سیستان و بلوچستان

 زاهدان|فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: 6 هزار پرونده در رابطه با قاچاق سوخت در سیستان و بلوچستان تشکیل شده است.

سردار قنبری در جمع خبرنگاران بیان کرد: امسال بیش از ۱۲ میلیون ۵۱۷ هزار میلیون لیتر سوخت قاچاق کشف شده که رشد 61 درصدی دارد.

سردار قنبری با اشاره به کشفیات نیروی انتظامی از ابتدای امسال تاکنون در سیستان و بلوچستان گفت: کشف 10 هزار سرقت، کاهش پنج درصدی سرقت‌های مسلحانه، سرقت به عنف 14 درصد کاهش، سرقت مغازه 11 درصد کاهش، سرقت موتورسیکلت 2 درصد کاهش، کشف سرقت اتومبیل 33درصد افزایش، وقوع آدم ربایی چهار درصد کاهش، وقوع قتل 10 درصد کاهش، کشف جرایم رایانه‌ای 86 درصد افزایش و کشف مواد مخدر 10 درصد افزایش یافته است.

 

ارسال نظر