اخبار

۱۳۹۷/۱۲/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۱۲۸۷

توضیح وزیر بهداشت درباره تعرفه‌های پزشکی ۹۸

وزیر بهداشت درباره زمان اعلام تعرفه‌های پزشکی ۹۸، گفت‌: با یک مکانیزم معقول و منطقی کار تعیین تعرفه‌ها را پیش می‌بریم و امیدواریم که تا پایان هفته‌ آینده به جمع‌بندی مثبتی در این زمینه برسیم.

سعید نمکی در پاسخ به سوالی درباره زمان اعلام تعرفه‌های پزشکی سال ۱۳۹۸، گفت‌: در این زمینه یک تیم کارشناسی از وزارت بهداشت، انجمن‌های پزشکی، نظام پزشکی و ... کار می‌کنند و امیدواریم که در اسرع وقت عدد و ارقام تعرفه در‌آید.

وی اضافه کرد: در ‌عین ‌حال با توجه به اینکه سال ۹۸ از نظر اقتصادی سال نسبتا سختی است، همکاران‌مان در بخش خصوصی هم این را می‌دانند که نباید به دنبال سودهای کلان باشند. از طرفی ما نیز باید انصاف را رعایت کنیم و تعرفه‌ها به گونه‌ای نباشند که همکاران مان با زیان انباشته مواجه شده و دچار خسارت شوند. بر این اساس با مکانیزمی معقول و منطقی کار را جلو می‌بریم و امیدواریم که تا پایان هفته‌ آینده به یک جمع‌بندی مثبت در زمینه تعرفه‌های پزشکی سال آینده برسیم.

ذوق و شوق برای مدرسه رفتن، شرط یادگیری

وزیرآموزش‌وپرورش بابیان اینکه برنامه‌های درسی و پرورشی گاهی باعث موانعی شده‌اند، گفت: محیط آموزش رسمی تبدیل به محیطی شده است که دانش‌آموزان به‌زور به مدرسه وارد می‌شوند و برای همین یادگیری اتفاق نمی‌افتد مگر اینکه دانش‌آموزان باذوق و اشتیاق به مدرسه بیایند. به گزارش ایسنا، سیدمحمد بطحایی در نشست فصلی مدیران کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ضمن تسلیت شهادت حضرت امام هادی علیه‌السلام و قدردانی از زحمات و تلاش مدیران کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور اظهار کرد: با تلاش شما همکاران و فعالیت‌ها و برنامه‌هایی که در کانون‌ها انجام می‌شود، روزبه‌روز شاهد پرفروغ‌تر شدن چراغ کانون هستیم و امیدوارم به‌زودی کانون به دوران اوج خودش برسد.

او در مقدمه‌ای بابیان اینکه یادآوری می‌کنم که سمت‌وسوی تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان است و اگر به آن دقت نکنیم همه کارهای ما به بیهودگی سپری‌شده است، اظهار کرد: زمانی که از تربیت صحبت می‌کنیم منظور این است که متربی در مسیر تربیتی متصف به ویژگی‌هایی شود که خداوند آنها را حایز است و کسی باتربیت‌تر است که این ویژگی‌ها را داشته باشد. بطحایی افزود: این صفات فقط برای دین اسلام نیست و برای همه نظام‌های تعلیم و تربیت و ادیان، این ویژگی‌ها تعریف‌شده است. او تأکید کرد: در گام اول در مسیر تربیت، این مسیر باید برای کودکان و نوجوانان فراهم و سازگارتر شود و این مقصد همه فعالیت‌ها در آموزش‌وپرورش است و اگر در فعالیت‌ها از این بحث غافل شویم پیامد مطلوب موردنظر را نخواهیم داشت و کودکان ما با همه سختی‌هایی که کشور در مسیر تعلیم و تربیت آنان طی می‌کند، به هدف اصلی آموزش‌وپرورش که تعلیم و تربیت است دست نمی‌یابند. وزیر آموزش‌وپرورش تصریح کرد: بچه‌ها وارد گردونه یادگیری رسمی و غیررسمی می‌شوند تا به تربیت دست پیدا کنند لذا در صورت عدم رسیدن به این هدف، تمام تلاش‌های ما بیهوده و بی‌اثر است. بطحایی در تعریف یادگیری گفت: منظور از یادگیری تغییر نسبتاً پایدار در نگرش، دانش و رفتار دانش‌آموزان است و اگر دانش‌آموزان را به برنامه‌های تربیتی کانون‌ها بیاوریم اما رفتار آنان تغییر نکند یا پایدار نباشد در حقیقت یادگیری رخ نداده است. او تأکید کرد: گاهی فکر می‌کنیم یادگیری صورت گرفته است اما زمانی که تربیت اتفاق نیفتد، یادگیری صورت نمی‌گیرد، به همین علت ویژگی‌هایی که مدنظرمان بوده است در فارغ‌التحصیلان مدارس مشاهده نمی‌کنیم و متأسفانه ما معلمان گاهی مانع را برنمی‌داریم و حتی باعث موانعی هم می‌شویم.

تغییرات مدیریتی در مرکز پرحاشیه نگهداری معلولان

مدیرکل بهزیستی استان تهران از تغییرات مدیریتی مرکز نگهداری دختران معلول ذهنی «فدک رضوان» در وردآورد خبر داد. داریوش بیات‌نژاد با بیان اینکه از طریق دادستانی تهران به دنبال این بودیم تا منافع به حق جامعه هدف به ویژه معلولان حاضر در مرکز شبانه روزی «فدک رضوان» تأمین شود گفت: با توجه به اینکه ضوابط و دستورالعمل‌های سازمان بهزیستی از سوی مدیریت این مرکز رعایت نمی‌شد، مدیریت مرکز باغ رضوان فدک (مرکز نگهداری دختران معلول ذهنی)، پس از مهلت دو ماهه از سوی سازمان بهزیستی و به دلیل عدم توان مدیریت این مرکز و تمام شدن مدت قرارداد، تغییر کرد. او با اشاره به عدم اجرای تعهدات این مرکز در ارتباط با پرداخت حقوق و مزایای پرسنل و ادامه فعالیت آنها، به ایسنا گفت: به دنبال موافقت ریاست سازمان و با استفاده از حکم قضایی، مدیریت این مرکز خلع ید شده و مدیریت آن به تعدادی از پرسنل بهزیستی استان تهران تا تعیین تکلیف و انتخاب مدیرعامل جدید مرکز، سپرده خواهد شد. بیات‌نژاد با بیان اینکه طی یک فراخوان عمومی و اجرای اقدامات قانونی، مدیریت موسسه به فردی صاحب صلاحیت از لحاظ علمی و عمومی واگذار خواهد شد اظهار کرد: مدیریت بعدی موسسته که باید اجازه فعالیت از سوی سازمان بهزیستی را داشته و مورد تأیید این سازمان باشد، طی قراردادی این مسوولیت را به عهده خواهد گرفت. به گفته بیات‌نژاد، مشکل عدم پرداخت حقوق و مزایا و حق بیمه شاغلان مرکز و همچنین عدم رعایت پروتکل‌های تخصصی سازمان بهزیستی در ارتباط با نگهداری معلولان از جمله مهم‌ترین مشکلات این مرکز برای ادامه فعالیت بوده است.

 

ارسال نظر