تشکیل کارگروه آب در کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون

۱۳۹۷/۱۲/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۱۱۸۸
تشکیل کارگروه آب در کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون

رییس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون ایران ضمن اشاره به ۵ چالش بزرگ صنعت کشاورزی، بحران آب را مهم‌ترین چالش صنعت کشاورزی در شرایط کنونی توصیف کرد.

به گزارش «تعادل» از پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق تعاون ایران، ارسلان قاسمی با اشاره به چالش‌های صنعت کشاورزی، بحران آب، فرسایش خاک، کوچک مقیاس بودن اراضی کشاورزی، به روز نبودن تکنولوژی‌های صنعت کشاورزی و مشکلات بازارهای داخلی و خارجی را از عمده‌ترین چالش‌های صنعت کشاورزی عنوان کرد.

به گفته این فعال اقتصادی، بحران آب در شرایط کنونی با اهمیت‌تر از سایرین است. وی گفت: بیش از ۹۰درصد منابع آبی کشور در بخش کشاورزی استفاده می‌شود و از راندمان پایینی برخوردار است. قاسمی ادامه داد: باید توجه داشت که کشور ما در منطقه خشک و نیمه خشک قرار دارد و آب موضوع حیاتی محسوب می‌شود.از وی درخصوص به‌روز نبودن تکنولوژی‌های صنعت کشاورزی سوال شد، وی پاسخ داد: براساس آمار وزارت جهاد کشاورزی، حدود ۳۵درصد محصولات غذایی و صنایع کشاورزی به صورت ضایعات دورریز می‌شوند که از به روز نبودن تکنولوژی ناشی می‌شود.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو مهم‌ترین برنامه کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون را پرداختن و رسیدگی به این چالش‌ها عنوان کرد و گفت: در سال ۹۸برای یافتن راهکار، کارگروه‌های مختلف با تکیه بر توانمندی بخش تعاون، مراکز دانشگاهی و سایر گروه‌ها تشکیل خواهد شد. رییس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون ابراز داشت: در این راستا و در اولین قدم، کارگروه بازار تشکیل شده است و تشکیل کارگروه آب نیز در دستور کار این کمیسیون قرار دارد.قاسمی تصریح کرد: از تمام متخصصان و فعالان این حوزه و مراکز پژوهشی که به هر نحوی در حوزه آب تجربیات و دانش دارند، برای حضور در کارگروه آب کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون ایران، دعوت می‌کنیم.

 

ارسال نظر