اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۱۲/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۰۸۴۲

کاهش 7.44 درصدی آب شرب در سطح استان اصفهان

اصفهان| معاون خدمات امور مشترکین شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 116 کارگاه آموزشی تغییر سبک زندگی با محوریت سازگاری با کم‌آبی برای 9 هزار و 785 نفر از مدیران، کارکنان سازمان‌ها، اصناف، نهادها، مراکز درمانی، بهداشتی، آموزشی، ورزشی ودرمانی، اماکن مذهبی و بقاع متبرکه در سطح استان برگزارشد. این در حالی است که از این رقم حدود 4 هزار نفر آنها مشترک پر مصرف بودند.

رضا رضایی اعلام کرد: در سال 97 بیش از 20 هزار نفر به تعداد مشترکین افزوده شد.اما با توجه به برگزاری دوره‌های توجیهی برای مشترکین میزان مصرف آب شرب در بخش خانگی نسبت به مدت مشابه سال قبل 7.44 درصد کاهش یافته است.

وی اعلام کرد: در سال جاری بیش از 538 هزارو 157 ترام اخطار پرمصرف به مشترکینی که آب بیش از الگو مصرف می‌کنند ارسال شد و نیز در بیش از146 هزار و 622 قبوض آب بهاء مشترکین پرمصرف نمودار میزان مصرف آب آنها ترسیم و سپس در اختیارشان قرار گرفت.

کشف 60 تن چای غیربهداشتی در لنگرود

رشت| فرمانده انتظامی شهرستان لنگرود از کشف 60 تن چای غیربهداشتی طی 11 ماهه سال جاری در این شهرستان خبر داد. سرهنگ مجید نیکویی با اشاره به عملکرد پلیس در 11 ماهه سال جاری در شهرستان لنگرود، اظهار کرد: شهرستان لنگرود یکی از توریستی‌ترین شهرهای استان گیلان است و سالانه جمع کثیری از هموطنان و توریست‌های خارجی از این شهر و زیبایی‌هایش دیدن می‌کنند که همین مساله باعت افزایش برخی جرایم از قبیل تخلفات رانندگی، موادمخدر و سرقت شده است و برای پیشگیری از این معضل چندین مرحله طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی و پیشگیرانه در سطح شهرستان به اجرا درآمده است. نیکویی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون پلیس لنگرود 60 تن چای غیربهداشتی، 83 هزار و 880 نخ سیگار و 28 هزار و 871 لیتر سوخت که همگی قاچاق بودند را در این شهرستان کشف کرده است .

پیشرفت 35 درصدی ساماندهی آب بندان‌ها

ماسال| فرماندار ماسال از پیشرفت 35 درصدی پروژه ساماندهی آب بندان‌های شهرستان خبر داد. محمد جواد عامر در جلسه کار گروه ساماندهی آب بندان‌های شهرستان ماسال با بیان اینکه در سال‌های گذشته تامین آب مزارع از رودخانه‌ها، چاه‌ها و چشمه‌ها به صورت سنتی آبخور انجام می‌شد که به‌دلیل کمبود منابع آب و سفره‌های زیر زمینی در مقاطع مختلف، موجبات نارضایتی کشاورزان را فراهم می‌کرد. وی با اشاره به پیگیری‌ها و دستورالعمل ابلاغی استاندار محترم که با تصویب شورای اقتصاد مقاومتی صورت پذیرفت، افزود: با توجه به نیاز مبرم شهرستان در بحث ساماندهی آب بندان‌ها و رودخانه‌ها جلسات متعددی در سطح شهرستان برگزار شده است و با توجه به اینکه شهرستان ماسال فاقد زیرساخت و ماشین‌آلات مناسب است با برگزاری فراخوان از سوی اداره آبیاری و حضور شرکت‌های پیمانکاری مرتبط، شرکت ذی‌صلاح جهت اجرای پروژه‌های لایروبی انتخاب شد که امیدواریم با استفاده ازظرفیت‌های دهیاران و کمک شوراهای روستاهای مربوطه بتوانیم تا پایان هفته ساماندهی آب بندان‌های روستاهای کیشه خانی و لیپا به اتمام برسد.

 

ارسال نظر