اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۱۲/۱۲ - ۰۰:۱۷:۲۰
کد خبر: ۱۴۰۶۸۸

همه اهداف تولیدی فولاد مبارکه محقق خواهد شد

اصفهان|مختار بخشیان با اشاره به اینکه تولید گندله در سال جاری با ۲.۷ درصد افزایش نسبت‌به برنامه، به ۷ میلیون و ۵۰۰هزار تن خواهد رسید، ادامه داد: تولید کلاف گرم از مرز ۶ میلیون و ۴۰۰هزار تن خواهد گذشت که این میزان تولید از برنامه هدف‌گذاری شده بیشتر است.وی پیش‌بینی تولید محصولات سرد و پوشش‌دار تا پایان سال جاری را ۱‌میلیون و ۵۵۵هزار تن و ۴درصد فراتر از برنامه اعلام و اضافه کرد: شرکت فولاد مبارکه این قابلیت را دارد تا نسبت‌به ظرفیت و نیاز بازار در سال آینده نیز رشد تولید داشته باشد. معاون بهره‌برداری فولاد مبارکه یکی از برنامه‌های اصلی فولاد مبارکه در سال آتی را تمرکز بر تولید محصولات ویژه موردنیاز صنایع نفت و گاز و محیط گاز ترش، افزایش تولید محصولات گرم با ضخامت کمتر از ۲ میلی‌متر و محصولات موردنیاز صنایع خودروسازی اعلام کرد.

3 سال حبس ‌در انتظار فروشندگان حیوانات تزئینی‌

همدان|‌رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت از محیط زیست استان همدان خرید، فروش و حمل حیواناتی مانند مار، سمندر و لاک پشت را جرم دانست. ‌رضا دانش‌پژوه ‌با بیان اینکه در روزهای پایانی سال مردم اقدام به خرید حیواناتی مانند لاک‌پشت، سمندر و مار در کنار ماهی‌های قرمز می‌کنند، عنوان کرد: طبق قانون شکار و صید، حمل، خرید و فروش این دسته از حیوانات جرم بوده و پیگرد قانونی دارد؛ عمدتا حیوانات تزئینی که در روزهای پایانی سال بازار گرمی دارند، مهاجر و کمیاب هستند. وی با اشاره به بازار گرم فروش سمندر لرستانی در روزهای نزدیک به سال نو، بیان کرد: خرید و فروش این نوع از حیوانات تزئینی جرم بوده و ‌مجازات آن 3 سال حبس تعزیری است.

شعله گاز در زابل روشن شد

زاهدان|افتتاح و بهره‌برداری از پروژه گاز رسانی به شهرستان زابل در خانه شهید عظیم پنجه کوبی با حضور استاندار، فرماندار زابل و دهمرده نماینده مردم سیستان و دیگر مسوولان کشور انجام شد. استاندار سیستان و بلوچستان در این مراسم گفت: آنچه مهم است وظیفه دولت ارایه یک خدمت بی‌منت برای مردم است. احمدعلی موهبتی افزود: گازرسانی ضمن اینکه آسایش و رفاه را برای مردم به ارمغان می‌آورد، باید بتواند زمینه حضور صنعت را که تولید کشور را تضمین می‌کند نیز در منطقه فراهم کند.

 

ارسال نظر