اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۱۱/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۹۵۶۶

دستور وزیرکشور برای رفع مشکل واحدها دراستان ها

 معاون اقتصادی وزیر کشور از دستور ویژه عبدالرضا رحمانی فضلی برای شناسایی دقیق واحدهای تولیدی مشکل‌دار سطح کشور و اقدام لازم برای احصاء و رفع مشکلات آنها با هدف حفظ و صیانت از اشتغال موجود و تولید فعلی و ارتقای آنها خبر داد. بابک دین پرست دیروز با اعلام این خبر گفت: این اقدام در استمرار فعالیت‌های حوزه اقتصادی وزارت کشور، به منظور رصد مستمر مشکلات بنگاه‌های اقتصادی و واحدهای صنعتی استان‌ها، رفع مهم‌ترین تنگناهای موجود و تقویت توان تولیدی آنها صورت می‌پذیرد. وی افزود: در همین راستا، لیست واحدهای مشکل‌دار 16 استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، بوشهر، تهران، چهارمحال وبختیاری، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، خوزستان، زنجان، قم، کرمان، مازندران، مرکزی، هرمزگان و یزد، جمع‌بندی و برای وزارت صنعت، معدن و تجارت که طبق قانون مسوولیت ستاد تسهیل و رفع موانع تولید را بر عهده دارد، ارسال شد. معاون اقتصادی وزیر کشور اضافه کرد: پیگیری لازم در جهت شناسایی واحدهای مشکل‌دار 15 استان دیگر نیز، در دستور کار مشترک استانداری‌های باقیمانده و معاونت اقتصادی وزارت کشور قرار دارد. دین پرست همچنین تصریح کرد: این اقدام بسیار مهم، با برگزاری جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در سطح ملی و همچنین کارگروه‌های متناظر آن درسطح استان‌های کشور، با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی عضو، محقق خواهد شد.

فولاد مبارکه در توسعه ورزش بسیار موفق عمل کرده است

اصفهان| همزمان با دومین روز از ایام‌الله دهه فجر مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان، که به منظور افتتاح چند طرح ورزشی به استان اصفهان سفر کرده بود، به همراه زهرا سعیدی نماینده مردم مبارکه در مجلس و جمعی از مسوولان استان، ضمن بازدید از خطوط تولید فولاد مبارکه، با مدیرعامل و معاونان فولاد مبارکه راهکارهای نقش آفرینی این شرکت در توسعه روزافزون ورزش استان را مورد بررسی و تبادل نظر قرار دادند. وزیـر ورزش و جوانـان در ایـن بازدیـد، در مصاحبـه‌ای ضمـن قدردانـی از زحمـات فـولاد مبارکه گفت: صنایـع به موازات نقشـی کـه در تولید دارند، در مسوولیت‌های اجتماعی نیز ایفای نقش می‌کنند و یکـی از واحدهایـی کـه در توسـعه ورزش بسـیار موفـق عمـل کـرده، فـولاد مبارکـه اسـت. این بنگاه صنعتی، باشگاه ورزشی کاملی دارد که در آن رشته‌های مختلفی در حال فعالیت و افتخارآفرینی هسـتند.

توقیف محموله دام قاچاق در سقز

سنندج| فرمانده انتظامی استان کردستان گفت: ۷۲ رأس دام قاچاق به ارزش بیش از ۵میلیارد ریال در شهرستان «سقز » توقیف شد.

سردار علی آزادی با اعلام خبر توقیف محموله قاچاقی دام در محور سقز به بانه اظهار کرد: ماموران انتظامی شهرستان سقز در راستای طرح عملیاتی مبارزه با قاچاق دام و فرآورده‌های دامی موفق به توقیف چهار دستگاه خودروی حامل دام فاقد مجوز طی یک عملیات هدفمند پلیسی شدند. فرماندهی انتظامی استان کردستان تصریح کرد: از خودروهای مورد نظر ۳۰ رأس گاو و۴۲ رأس گوسفند فاقد مجوز حمل کشف تحویل مراجع ذی‌صلاح شدند.

زمین‌های کوهپایه‌ای لنگرود مورد طمع ویلاسازان

رشت| مدیرجهاد کشاورزی لنگرود گفت: روستاهایی که در بخش کوهپایه‌ای لنگرود قرار دارند به دلیل چشم‌انداز زیبا بیش از دیگر اراضی این شهرستان مورد طمع ویلاسازان قرار دارند.

محمدباقر قاسم پور گفت: شهرستان لنگرود دارای اراضی ارزشمند کشاورزی و باغی است که محصولات مختلفی از جمله برنج، گردو، فندق، هندوانه و … در آن تولید می‌شود. او با اشاره به اینکه با گشت‌زنی و نظارت‌های مستمر تلاش می‌شود تا از اراضی کشاورزی این شهرستان در برابر هر گونه تغییرکاربری محافظت شود، افزود: هرگونه نظارت بر تغییر کاربری در حوزه طرح هادی به بنیاد مسکن مربوط می‌شود و خارج از طرح هادی توسط جهاد کشاورزی رصد می‌شود.

دریچه‌های سد زاینده رود بسته می‌شود

اصفهان| معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان اعلام کرد: دریچه‌های سد زاینده‌رود بامداد روز یک‌شنبه بیست و هشتم بهمن ماه بسته می‌شود.  حسن ساسانی با بیان اینکه در حال حاضر حجم ذخیره سد زاینده‌رود ۱۵۲ میلیون مترمکعب است، افزود: حجم ورودی آب۳۰ مترمکعب بر ثانیه و خروجی ۸۰ مترمکعب بر ثانیه است؛ بارش‌های اخیر که بیشتر به صورت برف بوده به دلیل سرمای زیاد در بالادست تاکنون تاثیری به عنوان روان آب نداشته است. او گفت: میزان بارش‌ها در ایستگاه شاخص چلگرد تاکنون یک‌هزار و ۱۵۵ میلی متر و متوسط دراز مدت بارش‌ها تاکنون حدود ۸۰۰ میلی متر بوده است، در حالی‌ که سال گذشته در چنین روزی میزان بارش‌ها ۱۹۵ میلی متر بود.

 

ارسال نظر