عمده مشکلات تعاون درون بخشی است

۱۳۹۷/۱۱/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۹۵۶۰
عمده مشکلات تعاون درون بخشی است

 تعاونی‌ها بایستی متشکل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اتاق‌های تعاون سراسر کشور باشد تا بتوان این موانع اقتصادی را از پیش روی این حوزه برداشت.

به گزارش «تعادل» از پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق تعاون ایران، در جلسه کارگروه اشتغال فارس که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، رییس اتاق تعاون فارس ضمن پیشنهاد ایجاد کارگروه رفع موانع اقتصادی تعاون بر اصلاح قوانین حوزه اقتصاد تعاونی‌ها تاکید کرد که این مهم با استقبال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی روبرو شد.

بهروز فرهنگیان دراین جلسه گفت: در مدیریت تعاون هم به موضوع اجتماعی و هم به موضوع اقتصادی باید پرداخت ولی عموم قوانین تعاون در حوزه اجتماعی تدوین شده است و به همین خاطر مسائل اقتصادی تعاون رشد نکرده است.

او با اشاره به اینکه تعاون دربخش اقتصادی نتوانسته به سهم اصلی خود دست پیداکند، افزود: اتاق تعاون که نقش تسهیل‌کننده امور اقتصادی تعاونی‌ها را دارد به دلیل ابهامات قانونی در حوزه اقتصاد تعاون اقتدار لازم را برای دفاع از فعالیت‌های اقتصادی پیدا نکرده است.رییس اتاق تعاون فارس بیان داشت: عمده قوانینی که در حوزه تعاونی نوشته شده مربوط به حوزه اجتماعی است به همین دلیل دولت روی این حوزه حساس بوده و حاضر نیست دخالت خود را از این حوزه کم کرده و تصدی‌گری‌ها را واگذار کند.

فرهنگیان ادامه داد: عمده مشکلات تعاون درون بخشی است و کارگروه رفع موانع اقتصادی تعاونی‌ها بایستی متشکل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اتاق‌های تعاون سراسر کشور باشد تا بتوان این موانع اقتصادی را از پیش روی این حوزه برداشت.

 

 

ارسال نظر