چهره‌های استانی

۱۳۹۷/۱۱/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۹۳۲۱

روی آوردن مردم به میوه‌های درجه ۲ و ۳

Taadol-11-4یزد| رییس اتحادیه میوه و تره بار یزد از افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی بازار میوه به علت تغییرات آب و هوایی و صادرات خبر داد. حسین مشرف در گفت ‎ و‌ گو با ایسنا با اشاره به تأثیر وضعیت آب و هوا و بارندگی‌های این چند روزه بر بازار میوه و تره بار، اظهار کرد: شهرهای جنوبی که از تأمین‌کنندگان میوه یزد به حساب می‌آیند، اخیراً درگیر بارش‌های باران شده‌اند از این رو ورود میوه به یزد کمتر شده از طرفی صادرات نیز بر گرانی بازار میوه تأثیر گذاشته است.

او در این رابطه از افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی برخی از اقلام میوه یزد خبر داد و گفت: این تغییر قیمت تا پایان هفته ثابت است به شرط آنکه بارندگی‌ها خاتمه یابد و قیمت‌ها کاهش یابد.این مسوول گفت: به میزان کافی میوه درجه یک موجود و در بازار توزیع می‌شود اما افزایش قیمت‌ها توان خرید مردم را پایین آورده و مغازه ‎ داران نیز کمتر به خرید اقلام درجه یک در بازار آزاد میوه تمایل دارند.

شناسایی بیش از ۲ میلیون خانوار روستایی بیمه نشده

Taadol-11-5مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور از شناسایی بیش از دو میلیون خانوار روستایی بیمه نشده در کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمدرضا واعظ مهدوی دیروز با حضور جمعی از روستاییان و عشایر استان در استانداری کرمانشاه برگزار شد، با گرامیداشت دهه فجر، اظهار کرد: باید در چهل سالگی انقلاب نگاهی به دستاوردهای انقلاب داشته باشیم، چراکه این اتفاق خواهد توانست در تقویت دستاوردها و رفع نقاط ضعف اثرگذار باشد.واعظ مهدوی از راه‌اندازی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر به عنوان یکی از دستاوردهای مهم نظام یاد و اظهارکرد: امیدواریم روزی همه روستاییان و عشایر تحت پوشش این بیمه بروند. او افزود: ایجاد صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر از اقدامات خوب صورت گرفته در کشور است که برای قدردانی و ایجاد دلگرمی بین کشاورزان و عشایر تولید‌کننده پرداخت می‌شود.

واگذاری بیش از یک‌هزار و ۷۰۰ هکتار زمین به سرمایه‌گذاران

Taadol-11-7فارس| احمد فتوحی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس با بیان اینکه تاکنون در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان افزون بر ۵۹۷۰ سرمایه‌گذار نسبت به انعقاد قرارداد و دریافت زمین اقدام کرده‌اند، گفت:

بیش از هزار و ۷۰۰ هکتار زمین به این سرمایه‌گذاران واگذار شده است. به گزارش روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس در این مراسم با بیان اینکه در حال حاضر دو هزار و ۹۷۵ واحد بهره‌بردار با اشتغالزایی افزون بر ۳۴ هزار و ۷۰۰ نفر و سرمایه‌گذاری ۲۲ هزار میلیارد ریال در شهرک‌های صنعتی استان مشغول به فعالیت و تولید هستند گفت: ۲۹۹۶ واحد صنعتی نیزدر مرحله ساخت و ساز قراردارد.

او گفت: صنعتگران ما در عرصه‌های مختلف نشان دادند که پایبند به نظام انقلاب و رهبری هستند و با تولیدات خود این موضوع را نشان داده‌اند.

صادرات ۱۳۸ میلیون دلاری سمنان

Taadol-11-8سمنان|مدیرکل گمرک استان سمنان از صادرات ۲۶۳ هزار تن کالا به ارزش ۱۳۸ میلیون دلار در ۱۰ ماهه امسال خبر داد.

به گزارش تسنیم، علی سعدالدین دیروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: این میزان کالا از گمرک استان سمنان به 45 کشور دنیا کالا صادر می‌شود.او با بیان اینکه گمرک استان سمنان در سال 1377 تأسیس شده است افزود: در آغاز تأسیس گمرک استان سمنان، ارزش کالاهای صادراتی این استان تنها 2 هزار دلار بوده است؛ در حالی که امروز پیش‌بینی می‌شود میزان صادرات از گمرک استان سمنان تا پایان امسال به 160 میلیون دلار نیز برسد.مدیرکل گمرک استان سمنان با اشاره به مقصد کالاهای صادراتی از استان سمنان افزود: بیشتر کالاهای استان سمنان به کشورهای کرواسی، انگلستان، آلمان، ایتالیا، فرانسه، سوئد، لهستان، کنگو، کشورهای آفریقای جنوبی، عراق و افغانستان صادر می‌شود.

گیلان ظرفیت تبدیل به نقطه اتصال اروپا و ایران را دارد

Taadol-11-6گیلان|مدیرعامل کشتیرانی ایران باتأکید بر لزوم ایجاد بسترهای مناسب برای حمل و نقل ترکیبی و تکمیل سریعتر کریدور شمال - جنوب، گفت: گیلان ظرفیت تبدیل شده به نقطه اتصال اروپا و ایران را دارد.

به گزارش مهر، محمد سعیدی دیروز در مراسم بهره‌برداری از سیلوهای ۴۵ هزار تنی در بندرانزلی، اظهارکرد: امروز ایران اسلامی بعداز ۴۰ سال به عنوان یکی از کشورهای آزاد، مستقل و مقتدر در خاورمیانه است.

او با اشاره به اینکه ایران اسلامی در همه حوزه‌های سیاسی، اجتماعی و علمی با تکیه بر توان و ظرفیت جوانان توانست به دستاوردهای فراوانی دست یابد، افزود: در سال ۵۷ ایران در حوزه فناوری‌های نوین هیچ جایگاهی نداشت اما امروز با حضور جوانان متعهد و متخصص موقف شده‌ایم درحوزه بایوتکنولوژی در رده دوازدهم کشورهای جهان قرار‌گیریم.

 

ارسال نظر