اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۱۱/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۹۰۹۶

امدادرسانی به ۱۸۰۰ حادثه‌دیده سیل اخیر لرستان

خرم‌آباد| جانشین مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان از امدادرسانی به ۱۸۰۰ حادثه‌دیده سیل اخیر استان خبر داد. امیرحسین یوسفوند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هم‌اکنون در راستای راه‌اندازی شعب جمعیت در استان ۹ شعبه و یک دفتر نمایندگی داریم. او با بیان اینکه ۱۸ پایگاه امداد بین شهری در استان داریم، افزود: همچنین دو پایگاه کوهستانی و ۷ پایگاه موقت در استان به خدمات‌دهی می‌پردازند. یوسفوند میزان انبار امدادی و سوله جمعیت هلال احمر استان را ۹۲۹۰ متر اعلام کرد که در ۹ شهرستان قرار دارند و گفت: همچنین ۱۳۰۰ دستگاه انواع خودرو در استان داریم. جانشین مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان با بیان اینکه طی ۹ ماهه گذشته اقدامات خوبی در حوزه امداد و نجات داشته‌ایم، اضافه کرد: مهم‌ترین حادثه‌ای که رخ داد زلزله کرمانشاه بود و جمعیت استان قبل از همه نیروی امدادی در مناطق حادثه‌دیده حضور یافت.

ایجاد ۴۷۳ شغل جدید در حوزه صمت چهارمحال و بختیاری

شهرکرد| همزمان با دهه فجر۴۷۳ شغل جدید در حوزه صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری ایجاد شده است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: همزمان باچهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایام‌الله دهه مبارک فجر، ۲۸ طرح صنعتی درچهارمحال و بختیاری افتتاح می‌شود.  محمدکاظم منزوی افزود: برای ساخت و تکمیل این تعداد طرح، ۷۸۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شد.

او گفت: با افتتاح این پروژه‌ها، برای ۴۷۳ نفر شغل مستقیم ایجاد می‌شود. منزوی افزود: تولید کاغذ کرافت، انواع فریز خانگی، گرانول بازیافتی، ربات، تابلو و کیت‌های آزمایشگاهی، سولفات روی، انواع حلال نفتی، محصولات بتنی، آجر نسوز، فیلتر خودرو، بازسازی و نوسازی واگن از جمله این طرح‌هاست.

کشف انبار حاوی 4 تن چای احتکاری در مشهد

مشهد|پلیس آگاهی استان از کشف یک انبار حاوی 4 تن چای غیرمجاز به ارزش 2 میلیارد ریال در حاشیه شهر مشهد خبر داد.

حسین بیات مختاری در تشریح این خبر اظهار کرد: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان از وجود یک انبار در سطح شهر مشهد که توسط فردی سودجو که در آن ۴تن چای به‌صورت غیرقانونی دپو شده بود، آگاه شدند. وی افزود: ماموران پس از شناسایی این انبار با هماهنگی مقام قضایی به محل مورد نظر رفته و در بازرسی از این مکان مقدار ۴ تن چای احتکاری کشف کردند.

این محموله ارزشی معادل با ۲ میلیارد ریال دارد. در این رابطه یک متهم دستگیر که پس از تشکیل پرونده مقدماتی به‌منظور سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

 

ارسال نظر