اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۱۱/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۹۰۱۰

سلفی، جان جوان رفسنجانی را گرفت

کرمان| رییس دادگاه عمومی بخش کشکوییه رفسنجان در خصوص آخرین وضعیت پرونده مرگ جوان رفسنجانی بر اثر برخورد با قطار گفت: در این رابطه پرونده قضایی تشکیل شده است و در صورتی که تخلفی صورت گرفته باشد با عاملان حادثه برخورد قاطع قضایی خواهد شد.

اویس ریاحی با اعلام این خبر اظهار کرد: عصر روز گذشته ساعت ۱۶ و ۵۰ دقیقه پنج جوان رفسنجانی برای تفریح و گرفتن عکس سلفی به روی ریل قطار احمدآباد بخش کشکوییه می‌روند که پس از نزدیک شدن قطار، لکوموتیوران با بوق‌های متعدد و علامت‌های هشدار آنان را مطلع می‌کند.

این مقام قضایی گفت: با هشدارها و علامت‌های لکوموتیوران ۴ نفر از روی ریل کنار می‌روند اما متأسفانه یک جوان ۲۸ ساله که روی دوربین خود متمرکز بوده است لحظه آخر متوجه نزدیک شدن قطار می‌شود و هنگام فرار لباس وی به قطار گیر می‌کند و متأسفانه روی ریل می‌افتد و جان خود را از دست می‌دهد.

40درصد سود زیتون طارم با خام‌فروشی از دست می‌رود

زنجان| سرپرست فرمانداری شهرستان طارم گفت: ۴۰ درصد سود زیتون طارم با خام‌فروشی از دست می‌رود.

ستار صفری در جمع مردم آب‌بر سرپرست فرمانداری طارم با اشاره به وابستگی اقتصاد شهرستان به حوزه کشاورزی، گفت: در طول چهل سال گذشته سطح زیر کشت محصول استراتژیک زیتون ۴۰ برابر شده و اکنون طارم تولیدکننده ۴۰ درصد زیتون کشور است و این امر در حالی است که تنها ۱۲ هزار هکتار از ۲۰ هزار هکتار باغات سطح زیر کشت به مرحله باردهی اقتصادی رسیده است و پیش‌بینی می‌شود در آینده این میزان به ۱۰۰ هزار تن در سال برسد.

وی با بیان اینکه خام‌فروشی محصولات ۴۰ درصد درآمد خانوارها را کاهش می‌دهد، افزود: به منظور ایجاد ارزش‌افزوده برای محصولات تولیدی از راه‌اندازی واحدهای فرآوری زیتون حمایت ویژه شده و اکنون ضمن استقرار ۵۰ واحد فرآوری از محل سرمایه‌گذاری خصوصی و تسهیلات بانکی، ایجاد نواحی صنعتی روستایی و سایت‌های کارگاهی در دستور کار است.

کارت بازرگانی ۴۸ صادرکننده در خراسان شمالی فعال است

بجنورد| رییس اتاق خراسان شمالی از فعال بودن تنها ۴۸ کارت بازرگانی در استان خبر داد.

محمد صمدی دیروز در نشست خبری با اصحاب رسانه خراسان شمالی اظهار کرد: تاکنون ۱۲۰ کارت بازرگانی در این استان صادر شده که بیشتر آنها به علت مسائل و مشکلات مختلف تجاری غیر فعال شده‌اند.

صمدی با بیان اینکه کارت‌های بازرگانی هر دو سال تمدید می‌شود، افزود: تعداد زیادی از فعالان بخش اقتصادی کارت‌های خود را تمدید نکرده‌اند.

وی ادامه داد: برخی از صادر‌کننده‌های خراسان شمالی از جمله سیمان و سایر کارخانه‌های بزرگ از تهران کارت بازرگانی دریافت کرده‌اند.

تقدیر از معلم فداکار دیشموکی

یاسوج| در آیینی از معلم جوانی که دانش‌آموزان را از رودخانه‌ای در روستای سرگچ بخش دیشموک کهگیلویه و بویراحمد عبور می‌داد، تجلیل شد.

در این آیین که با حضور مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، صیاد تقی‌پور معلم جوان مدرسه سرگچ بخش دیشموک کهگیلویه و بویراحمد مورد تجلیل قرار گرفت.

تقی پور با اشاره به اینکه پس از فصل شروع بارش‌ها و افزایش آب رودخانه دانش‌آموزان توان عبور از رودخانه را نداشتند، گفت: در همین راستا دانش‌آموزان را از رودخانه عبور می‌دادم .

 تقی پور تصریح کرد: کار معلمی تنها در تدریس نیست و باید تمام رفتار‌ها آموزنده و تربیت محور باشد.

تعمیرات اساسی هواپیمای فوق‌سنگین در شیراز

شیراز|هواپیمای فوق سنگین و هواپیما‌های جنگی به همت متخصصان داخلی در شیراز تعمیر می‌شود

بازنشسته نیروی هوایی پایگاه شهید دوران شیراز گفت: از آنجا که در دوران دفاع مقدس هیچ کشوری حاضر به تعمیر یا ارایه قطعات مورد نیاز هواپیما‌ها به ما نبود، با تکیه بر توان تکنیسین‌های داخلی و با استفاده از کتاب راهنمای هر هواپیما، آنها را تعمیر کردیم.

نصرالهی افزود: برای تعمیر هر هواپیما قطعات مورد نیاز را از هواپیما‌های از رده خارج شده تهیه یا نمونه آن قطعه را بومی‌سازی کردیم.

او. بیان داشت: هم‌اکنون با ارتقای تجربه تکنیسین‌ها توانسته‌ایم، هواپیما‌های غول پیکر، انواع جنگنده بمب افکن‌های شکاری و هواپیما‌های سنگین ترابری را تعمیر کنیم.

 

 

ارسال نظر