اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۱۱/۱۳ - ۰۰:۲۵:۱۲
کد خبر: ۱۳۸۹۲۲

شکوفایی در مدیریت

آب و انرژی خراسان رضوی

وزیر نیرو گفت: حضور علیرضا رزم‌حسینی در جایگاه استانداری خراسان رضوی آغاز شکوفایی در مدیریت آب و انرژی این خطه خواهد بود.  رضا اردکانیان در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی افزود: رزم‌حسینی از شایسته‌ترین همکاران در مدیریت منابع آب و انرژی است. وی با بیان اینکه دیدگاه‌ها و برنامه‌های وی، در استان کرمان بسیار موفق بوده و آثار بسیار ارزشمندی در این منطقه از کشور در برداشته است، اظهارکرد: زمانی که وی استان کرمان را ترک کرد بسیار متاسف شدیم اما حضور رزم حسینی در خراسان رضوی آغاز دوران شکوفایی در مدیریت آب و انرژی این استان و مناطق هم اقلیم این منطقه خواهد بود. وی تصریح کرد: استاندار خراسان رضوی برنامه‌های تفصیلی خود را در حوزه مدیریت آب و انرژی ارایه دهد و هر اختیاری که تفویض آن غیرقانونی نباشد در حوزه مدیریت آب و انرژی به وی واگذار می‌کنم.

کاهش حجم سدهای

 سیستان و بلوچستان

زاهدان|مدیرعامل آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: حجم فعلی سدهای سیستان و بلوچستان ۴۸ درصد کاهش آبی دارند و بحران آب در این استان به مرز هشدار رسیده و وضعیت خیلی بدی داریم. اتابک جعفری در پنجمین همایش علمی فرهنگی قضات سیستان و بلوچستان که با حضور دادستان کل کشور در چابهار برگزار شد افزود: سالانه ۶۰۰ میلیون مترمکعب اضافه برداشت آب در استان داریم و ۵۰ درصد چاه‌های غیرمجاز آب‌ها را هدر می‌دهند. جعفری گفت: بحران آب در سیستان و بلوچستان جدی است و کمک و همراهی همه قشرها را می‌طلبد. او اظهار کرد: چهار هزار و هفت روستای استان فاقد شبکه آبرسانی هستند و بحران آب در این نقطه از ایران اسلامی در حد زلزله خاموش است. جعفری از قضات و دادستان‌های سیستان وبلوچستان خواست که در زمینه پلمب چاه‌های غیرمجاز، امور آب را یاری کنند.

اورژانس هسته‌ای بوشهر سال آینده افتتاح می‌شود

بوشهر|استاندار بوشهر با اشاره به پیشرفت ۷۰ درصدی ساختمان اورژانس هسته‌ای بوشهر گفت: استان بوشهر برای ساخت اورژانس هسته‌ای تاکنون ۹ میلیارد تومان هزینه کرده است. به گزارش ایسنا، عبدالکریم گراوند در جریان بازدید از روند اجرای ساختمان اورژانس هسته‌ای بوشهر تصریح کرد: با توجه به اینکه این پروژه با همکاری سازمان انرژی اتمی ایران در حال ساخت است انتظار داریم سازمان انرژی اتمی همکاری بیشتری برای تکمیل این پروژه داشته باشد. وی افزود: عملیات اجرایی این مرکز درمانی بر اساس تفاهم‌نامه سه جانبه وزارت بهداشت، استانداری بوشهر و سازمان انرژی اتمی ایران آغاز شده است. استاندار بوشهر با بیان اینکه ساختمان اورژانس هسته‌ای بوشهر از پیشرفت مطلوبی برخوردار است، افزود: بر اساس ارزیابی‌های انجام شده ساختمان اورژانس هسته‌ای بوشهر دارای 65 تا 70 درصد پیشرفت است و البته مصالح تکمیل این ساختمان تامین شده است.

برخورداری ۹۴ درصدی روستاهای گلستان از گاز

گرگان|مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان گفت: قبل از انقلاب اسلامی بهره مندی روستاهای استان گلستان از نعمت گاز صفر بود و اکنون ۹۴ درصد جمعیت روستاهای گلستان از این نعمت برخوردار هستند.  علی نصیبی دیروز در مراسم جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب ویژه روستاهای بخش مرکزی گنبدکاووس اظهارداشت: حدود 871 هزارو 546 نفر از جمعیت استان گلستان در روستاها زندگی می‌کنند و به صورت میانگین 46.7 درصد جمعیت گلستان در روستاها ساکن هستند در صورتی این میانگین در کشور 26 درصد است. وی افزود: میانگین بالای 55 درصد جمعیت شهرستان گنبدکاووس در روستاها نشان‌دهنده نقش ویژه روستاها در توسعه شهرستان است.

بازدید از روند برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان

ساری|استاندار مازندران به همراه مدیرکل راه و شهرسازی مازندران از برگزاری آزمون ورود به حرفه مهندسان در شهر ساری بازدید کرد . احمد حسین زادگان استاندار مازندران در این بازدید ضمن قدردانی از مجموعه راه و شهرسازی استان به منظور برگزاری مطلوب آزمون مذکور عنوان کرد: در اجرای آیین‌نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، آزمون ورود به حرفه مهندسان، کاردان‌های فنی ساختمان و معماران تجربی در تاریخ 11 و 12 بهمن ماه امسال همزمان با سراسر کشور در مازندران برگزار می‌شود. حسین زادگان اضافه کرد: سابقه کار حرفه‌ای مورد نیاز برای این آزمون مطابق با ماده 5 آیین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی ساختمان خواهد بود و نحوه محاسبه سنوات لازم ازتاریخ اخذ مدرک تحصیلی لیسانس تا پایان 12 بهمن ماه 1397 است .

 

ارسال نظر