اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۱۱/۱۱ - ۰۰:۱۱:۱۸
کد خبر: ۱۳۸۸۳۷

برگزاری بیش از 300 عنوان برنامه به مناسبت ایام دهه فجر

اصفهان|بیش از 300 عنوان برنامه ورزشی، فرهنگی، اجتماعی و شهری با شعار “ افتخار به گذشته؛ امید به آینده “ از سوی شهرداری اصفهان ویژه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، طراحی و برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، این مجموعه رویدادها صبح روز پنج‌شنبه 11 بهمن ماه با برگزاری آیین آغاز به کار رسمی ویژه برنامه‌های ستاد گرامیداشت دهه فجر از مقابل ساختمان مرکزی شهرداری اصفهان، با حضور مدیران شهری و خانواده شهدا و با برافراشتن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران، آغاز می‌شود.

300 رویداد شهرداری اصفهان ویژه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، شامل برگزاری برنامه‌های مناطق 15 گانه شهر اصفهان با عنوان «چهلستون امید»، جشن مدارس با عنوان «بهار آزادی»، برنامه‌های گردشگری شهری با عنوان «گذر انقلاب»، برنامه‌های عرصه محور و میدانی سطح شهر با عنوان «چهل میدان»، جشن‌های محله‌ای با عنوان «چهلچراغ»، برنامه‌های ورزشی با عنوان «چهل سال افتخار»، فضاسازی‌های شهری با عنوان «چهلستون انقلاب» و برنامه تجلیل از بانوان نام‌آور با عنوان «چهل نام‌آور بانو» برگزار می‌شود. توجه به توزیع عادلانه برنامه‌ها در تمامی مناطق شهر از نکات ویژه‌ای است که در اجرا و طراحی این برنامه‌ها مد نظر قرار گرفته است. همچنین با توجه به تقارن این ایام با ایام فاطمیه، ویژه برنامه‌هایی متناسب با این ایام پیش بینی شده و حفظ حرمت این ایام در این برنامه‌ها مورد تأکید است.

اجرای پنج هزار طرح تحقیقاتی کشاورزی

اهواز| معاون وزیر و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: هم‌اکنون

پنج هزار طرح تحقیقات کاربردی کشاورزی توسط این سازمان با هدف افزایش تولیدات زراعی و باغی کشور در حال اجرا است.

کاظم خاوازی در حاشیه همایش نخستین همایش ملی علوم کشاورزی و زیست محیطی ایران در دانشگاه رامین خوزستان در شهرستان باوی، در گفت‌وگو با ایرنا بیان کرد: با اجرا و به ثمر رسیدن هر طرح تحقیقاتی کشاورزی در ایران و به‌کارگیری آن در بخش‌های زراعی و باغی، سالانه سه میلیارد و 300میلیون ریال عاید کشاورزان و بهره‌برداران این بخش می‌شود. وی افزود: دانشگاه‌ها و موسسه‌های پژوهشی نیز طرح‌های تحقیقی زیادی در بخش کشاورزی انجام می‌دهند که بسیاری از این تحقیقات به بهره‌برداران کشاورزی کمک می‌کند تا دانش و مهارت خود را افزایش دهند.

با اختصاص بودجه، مترو پردیس به بهر‌ه‌برداری می‌رسد

تهران|فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا بابیان اینکه امروز فاز اول بخشی از زیرساخت‌های مطالعات قطارشهری کلنگ‌زنی می‌شود گفت: طول فاز دوم ۲۵ کیلومتر بوده که با اختصاص بودجه این پروژه در کمترین زمان ممکن به اتمام می‌رسد.

سعید محمد در مراسم آغاز عملیات اجرایی زیرساخت‌های پردیس و مطالعات فاز ۲ قطار برقی تهران-پردیس، اظهار داشت: شهرهای اقماری حاشیه تهران اهمیت بالایی در توسعه تهران دارند.

او با بیان اینکه هزینه گزافی به‌خاطر تردد به تهران به خانواده‌ها تحمیل می‌شود، افزود: در قرارگاه خاتم‌الانبیا هر تلاشی برای سرعت بخشیدن به اجرای پروژه مترو که آرزوی مردم پردیس است را انجام خواهیم داد.

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا بابیان اینکه امروز فاز اول بخشی از زیرساخت‌های مطالعات قطارشهری کلنگ‌زنی می‌شود، تصریح کرد: طول فاز دوم ۲۵ کیلومتر بوده که با اختصاص بودجه این پروژه در کمترین زمان ممکن به اتمام می‌رسد.وی با بیان اینکه باید در بحث بومی‌سازی مترو توان بیشتری بگذاریم، تصریح کرد: سالانه ارز بسیاری برای سیستم‌های مترو از کشور خارج می‌شود در حالی که شرکت‌هایی در کشور هستند که با حمایت می‌توانند حرکت را به سمت بومی‌سازی پیش ببرند.

 

ارسال نظر