نقشه راه صنعت دامپروری

۱۳۹۷/۱۱/۱۱ - ۰۰:۰۵:۵۱
کد خبر: ۱۳۸۸۲۹
نقشه راه صنعت دامپروری

 رییس کمیسیون کشاورزی مجلس بر نقش موثر صنعت خوراک دام، طیور و آبزیان در زنجیره تولید محصولات پروتئینی تاکید کرد و گفت: وزارت جهاد کشاورزی باید با کمک اتحادیه‌های تولید خوراک، نقشه راه را برای رسیدن صنعت دامپروری به لزوم استفاده از خوراک آماده تدوین و اجرا کند.

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس بر نقش موثر صنعت خوراک دام، طیور و آبزیان در زنجیره تولید محصولات پروتئینی تاکید کرد و گفت: وزارت جهاد کشاورزی باید با کمک اتحادیه‌های تولید خوراک، نقشه راه را برای رسیدن صنعت دامپروری به لزوم استفاده از خوراک آماده تدوین و اجرا کند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق تعاون ایران به نقل از آگنا، رییس کمیسیون کشاورزی مجلس بر نقش موثر صنعت خوراک دام، طیور و آبزیان در زنجیره تولید محصولات پروتئینی تاکید کرد و گفت: وزارت جهاد کشاورزی باید با کمک اتحادیه‌های تولید خوراک، نقشه راه را برای رسیدن صنعت دامپروری به لزوم استفاده از خوراک آماده تدوین و اجرا کند.

احمدعلی کیخا، در نشست مشترک کمیسیون کشاورزی مجلس با اتحادیه تعاونی‌های خوراک دام، طیور و آبزیان کشور، افزود: نقش صنعت خوراک آماده در زنجیره تولید محصولات پروتئینی بسیار واضح و

با اهمیت است.وی اظهار کرد: برنامه‌ریزی و ترسیم نقشه راه برای صنعت دامپروری در راستای استفاده از خوراک آماده صنعتی به جای توزیع مواد اولیه به صورت خام باید جایگزین شود و پرورش‌دهندگان صرفا به استفاده از انواع خوراک و دان آماده تولید شده در کارخانجات خوراک استاندارد ملزم شوند.

رییس کمیسیون کشاورزی مجلس، با اشاره به تحریم‌های اقتصادی و مشکلاتی در تامین نهاده‌های دامی، بر لزوم استفاده از خوراک آماده تاکید و تصریح کرد: مصرف خوراک آماده صنعتی در فارم‌های مختلف پرورش دام، طیور و آبزیان در سراسر کشور بایستی با زمانبندی مشخص در دستور کار متولیان و مسوولان این بخش قرار گیرد.

کیخا بر حمایت‌های همه‌جانبه مجلس و کمیسیون کشاورزی از این برنامه تاکید کرد و گفت: ما در کمیسیون کشاورزی مجلس این مهم را پیگیری می‌کنیم و از کارخانجات خوراک آماده استاندارد حمایت‌های لازم را انجام خواهیم داد.

 درخواست کارخانجات خوراک آماده برای تخصیص نهاده‌های دامی به بخش تولید

در این نشست مشترک، اعضای اتحادیه تعاونی‌های خوراک دام، طیور و آبزیان کشور نیز بر روند ساماندهی تامین نهاده‌های دامی با قیمت مصوب وزارت جهاد کشاورزی برای کارخانجات خوراک آماده تاکید کردند و خواستار بررسی این موضوع شدند.اعضا و نمایندگان تشکل صنعت خوراک آماده با توجه به شرایط نابسامان فعلی بازار مواد اولیه و نهاده‌های دامی تثبیت جایگاه پراهمیت تولیدکنندگان خوراک را بطور موثر در زنجیره تولید محصولات پروتئینی کشور خواستار شدند.

 وزارت جهاد کشاورزی، آسیاب و میکسرها را از واحدهای سنتی برچیند

علی بختیاری، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس نیز در این نشست بر لزوم اصلاح ساختار سنتی مرغداری‌ها و دامداری‌ها در کشور تاکید و تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی و سازمان نظام مهندسی کشور باید

در راستای حذف آسیاب و میکسرها در فارم‌های پرورش سنتی اقدامات لازم را انجام دهند.

 طرح پایلوت تخصیص نهاده به کارخانجات برای تولید خوراک آماده در ۸ استان

در ادامه این نشست، محمدرضا حزبئی، معاون بازرگانی شرکت پشتیبانی امور دام نیز پس از ارایه گزارشی از اقدامات و پیگیری‌های انجام شده در شرکت پشتیبانی امور دام، پیرو درخواست مطرح شده توسط اتحادیه خوراک آماده گفت: تخصیص نهاده‌های دامی به کارخانجات خوراک و ارایه محصولات تولیدی این واحدها به دامداران و مرغداران در حال بررسی است.

 آخرین وضعیت صادرات کشور

وی اظهار کرد: تخصیص نهاده‌های دامی به کارخانجات خوراک به زودی و پس از مشخص شدن مکانیزم اجرایی آن با وزارت جهاد کشاورزی، در هشت استان به صورت پایلوت اجرا خواهد شد.معاون بازرگانی پشتیبانی امور دام در ادامه به راهکارهای حمایت صادرات خوراک نیز اشاره و اظهار کرد: در صورت عملیاتی شدن این طرح، کمک شایانی به صادرکنندگان خوراک در کشور می‌شود.

 

 

ارسال نظر