تعاونی‌های مسکن تجربه بالایی در زمینه ساخت‌وساز دارند

۱۳۹۷/۱۱/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۸۳۴۱
تعاونی‌های مسکن تجربه بالایی در زمینه ساخت‌وساز دارند

 در کشور ما نقدینگی و سرمایه زیادی دست مردم است و ما این را در هجوم این نقدینگی به بازارهای مختلف از جمله بازار ارز و طلا شاهد بودیم.

به گزارش «تعادل» از پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق تعاون ایران، اسماعیل خاکفرجی رییس کمیسیون مسکن و خدمات فنی مهندسی اتاق تعاون ایران در همایش راهکارهای نوین توانمندسازی تعاونی‌های مسکن با اشاره به سرمایه‌های عظیم خُردِ مردم گفت: در کشور ما نقدینگی و سرمایه زیادی دست مردم است و ما این را در هجوم این نقدینگی به بازارهای مختلف از جمله بازار ارز و طلا شاهد بودیم.

وی با تأکید بر اینکه باید با گسترش تعاونی‌ها، سرمایه‌های خرد مردم را به سمت بازار گسترده مسکن هدایت کنیم، تشریح کرد: تعاونی‌های مسکن توانایی و تجربه بسیار بالایی در زمینه ساخت‌وساز در کشور ما دارند.

در ادامه این همایش، عبدالرضا جباری، با اشاره به ۲۰۰ هزار میلیارد سود بانکی پرداخت شده توسط بانک‌ها به مردم تصریح کرد: مردم کشور ما با دارایی‌های عظیم خود توان مالی لازم برای سرمایه‌گذاری در تعاونی‌های مسکن را دارند.

وی با بیان اینکه در کشور عراق، دولتمردان‌شان به‌شدت به‌دنبال جذب سرمایه و متخصصان مختلف هستند خاطرنشان کرد: در کشور ما مردم دیگر علاقه‌ای به سرمایه‌گذاری ندارند. آمارها نشان می‌دهد مردم ما بیشتر به‌سمت شبکه‌های اجتماعی سوق پیدا کرده‌اند تا به موضوع فعالیت‌های اقتصادی بپردازند.رییس شرکت مهندسین مشاور آینده‌پژوهان نوآور کارگشا گفت: در این شرکت که به‌همت متخصصان جوان اداره می‌شود، تمام نیازهای بخش مسکن از مشاوره قبل از ساخت تا پایان ساخت به متقاضیان عرضه می‌شود.

جباری با تأکید بر اینکه تنها راه برون‌رفت از مشکلات در بخش مسکن استفاده از تعاونی‌ها یا ساختارهای بورس‌گونه است، توضیح داد: بخش مسکن یکی از بخش‌های مهم برای اشتغال‌زایی است چرا که حدود ۲۶۰ گروه شغلی با این صنعت در ارتباط هستند.

گفتنی است، همایش راهکارهای نوین توانمندسازی تعاونی‌های مسکن با هدف افزایش توان تعاونی‌های مسکن در جذب اعضا و سرمایه، انتقال و آموزش اطلاعات فنی و مهندسی به مدیران تعاونی‌ها، ارتقا و آموزش اطلاعات حقوقی مورد نیاز مدیران تعاونی‌ها و افزایش اطلاعات اجرا و نظارت بر پروژه‌های عمرانی مدیران در اتاق تعاون ایران برگزار شد.

 

ارسال نظر