اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۱۱/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۸۲۶۱

سگ‌گردانی در شهر و پارک‌های فردیس ممنوع شد کرج| دادستان فردیس گفت: با توجه به پرونده‌های متعدد ناشی از گازگرفتگی سگ و برای جلوگیری از بروز اتفاقات مشابه، سگ‌گردانی در شهر و پارک‌های فردیس ممنوع می‌شود.

حسن جهانشاهلو در ارتباط با موضوع سگ گردانی در سطح شهر از نیروی انتظامی خواست به‌محض مشاهده افرادی که اقدام به آوردن سگ در سطح شهر، معابر عمومی و پارک‌ها به عنوان تفریح یا خودنمایی می‌کنند متذکر شوند تا نسبت به انتقال حیوان اقدام کنند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فردیس ضمن تایید ابلاغ این نامه گفت: سگ‌ها تحویل مراکز نگهداری حیوانات شود و مامورین شهرداری هم موظف به همکاری در اجرای دستور قضایی هستند.

گردوهای اوکراینی

به مازندران نرسید

زنجان| مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان گفت: بیش از یک تن مغز گردوی قاچاق در شهرستان زنجان کشف و ضبط شده است.

مرتضی ممیزی با اشاره به کشف مغز گردوی قاچاق، اظهار کرد: بیش از یک تن مغز گردوی قاچاق از یک واحد نیسان که در حال حرکت به سمت استان‌ مازندران، کشف و ضبط شده است و این محموله از کشور اوکراین وارد شده و در سنندج بارگیری شده بود.

این مسوول ادامه داد: 1398 کیلوگرم گردو که در 140 گونی بسته‌بندی‌ شده به ارزش اولیه 780 میلیون ریال با دو نفر متهم به شعبه ویژه قاچاق کالا و ارز اداره‌کل تعزیرات حکومتی استان معرفی شد و این پرونده خارج از نوبت مورد بررسی قرار گرفت. او افزود: قاچاق بودن محموله محرز شده و پرونده در حال رسیدگی است و پس از انجام تحقیقات لازم وو دریافت گزارش‌های کارشناسی، حکم مقتضی صادر خواهد شد.

12اقامتگاه بوم‌گردی در کرمانشاه به بهره‌برداری می‌رسد

کرمانشاه|کارشناس معاونت سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی استان کرمانشاه گفت: دهه فجر امسال 12 واحد بوم گردی جدید در استان به بهره‌برداری خواهد رسید.

شهلا جواهری توسعه گردشگری روستایی و عشایری و تاکید بر اقتصاد مقاومتی را از جمله اهداف برنامه ششم توسعه کشور خواند و اظهارکرد: راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی یکی از راه‌های توسعه گردشگری روستایی و تحقق اقتصاد مقاومتی است که میراث فرهنگی کرمانشاه از دوسال پیش آن را بصورت جدی مورد توجه قرار داده است.

وی بابیان اینکه طی دوسال گذشته حدود 10 واحد اقامتگاه بوم گردی در استان به بهره‌برداری رسیده، گفت: برای دهه فجر امسال نیز 12 اقامتگاه بوم گردی دیگر در استان راه‌اندازی خواهیم کرد.

500 روستا؛ در صف متقاضیان آبرسانی سیار

زاهدان|  سرپرست معاونت طرح و توسعه شرکت آب‌وفاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان گفت: تانکرهای آبرسانی سیار 5 میلیارد و 300 میلیون تومان از شرکت آب و فاضلاب روستایی استان طلب دارند.

‌حسن عابدی اظهار کرد: شاخص دسترسی به شبکه آب در روستاهای سیستان و بلوچستان 46 درصد است که با شاخص بیش‌از 70 درصدی کشوری اختلاف فاحشی دارد‌.

وی افزود: بیش‌ از نیمی از جمعیت سیستان و بلوچستان در روستاها زندگی می‌کنند و این استان روستایی‌ترین استان ایران است و در عین حال کمترین شاخص دسترسی به شبکه آب در میان 31 استان ایران را دارد.

سرپرست معاونت طرح و توسعه شرکت آب‌وفاضلاب روستایی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: از میان حدود 5540 روستای این استان، 2500 روستا با جمعیت یک میلیون نفر داری شبکه آب و حدود 3 هزار روستای دیگر فاقد شبکه آبرسانی هستند‌.

شناسایی عجیب‌ترین شهر زیر زمینی دوره ساسانیان در اردستان

اردستان| شهردار اردستان گفت: در روزهای گذشته عجیب‌ترین شهر زیر زمینی دوره ساسانیان در اردستان شناسایی شد و پیش بینی می‌شود وسعت آن بیش از پنج کیلومتر باشد.

محسن حیدری اظهار داشت: در روزهای گذشته یک شهر زیر زمینی در اردستان شناسایی شد که پیش بینی می‌شود وسعت آن بیش از پنج کیلومتر باشد و با هفت محله قدیمی شهر اردستان اعم از محله‌های محال، ابالی، فهره، کبودان، راهمیان و مون و باب الرحی ارتباط دارد.

وی با بیان اینکه شهر زیر زمینی مهر اردشیر اردستان از جمله عجیب‌ترین شهرهای زیرزمینی دوره ساسانیان است، ابراز داشت: در ابتدا روی این محل یک آتشکده قرار داشته است و سپس مسجد جامع در این محل بنا شده است که قدمت آن به یک هزار سال می‌رسد.

 

ارسال نظر