اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۱۰/۲۵ - ۰۰:۳۹:۰۳
کد خبر: ۱۳۷۶۷۸

پیگیری برای پروازهای خارجی به افغانستان و پاکستان

زاهدان| ‌مدیرکل فرودگاه‌های استان سیستان و بلوچستان گفت: در حال پیگیری پروازهای خارجی به افغانستان و پاکستان هستیم.

اعرابی مقدم در برنامه مهمان هفته در فرودگاه زاهدان افزود: به دنبال آن هستیم تا فرودگاه زاهدان “بیس “ هواپیمایی زاگرس باشد و صبح اول وقت از زاهدان پرواز کند‌.

مدیرکل فرودگاه‌های استان سیستان و بلوچستان در ادامه گفت: افزایش کیفیت خدمات فرودگاهی به مسافران هوایی، یکی از اهداف اصلی ما است‌.

او بیان کرد: فرودگاه زاهدان از ۵ نمره بازرسان طرح ASQ نمره 3.5 را گرفته است و ما به دنبال افزایش کیفیت خدمات برای کسب حداکثر نمره هستیم‌.

 

همدان با کمبود پرستار روبه‌رو است

همدان| معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: اجرای طرح پرستار اجتماعی در کشور الزامی است.

 ابراهیم جلیلی در همایش گرامیداشت روز پرستار با اشاره به توانمندی و تجارب پرستاران و نیاز بروز این توانمندی در جامعه، بیان کرد: پرستاران نباید تنها در کنار بالین بیماران باشند بلکه باید در جامعه این تجارب و توانمندی‌های خود را جهت ارتقای سلامت به مردم انتقال دهند.

وی از فعالیت ۳۰۰۰ پرستار در دانشگاه علوم پزشکی خبرداد و گفت: در استان همدان با کمبود نیرو روبرو هستیم و ۳۰۰۰ پرستار موجود به اندازه ۶۰۰۰ پرستار کار می‌کنند.

جلیلی با اشاره به تنگناهای مالی موجود و خدمات با کیفیت پرستاران در استان، مطرح کرد: امیدواریم با تلاش شرایط کادر درمان و نیروهای پرستاری را به موازات پیشرفت به تعادل برسانیم‌.

 

کاهش 18 درصدی سطح اشغال هتل‌های فارس

شیراز| رییس جامعه هتلداران استان فارس با اشاره به کاهش 18 درصدی سطح اشغال هتل‌های استان در 9 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، ابراز امیداوری کرد که با اعمال سیاست‌های تشویقی توسط دولتمردان شاهد افزایش سفرها و رونق هتل‌ها باشیم.

حسن سیادتان با بیان اینکه رزرو هتل‌ها و مراکز اقامتی فارس برای ایام نوروز 98 از اوایل بهمن ماه آغاز و تا پایان اسفند 97 ادامه دارد، گفت: در حال حاضر سطح اشغال هتل‌های استان 15 تا 20 درصد است.

وی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی در سال 97 موجب کاهش سفر و یا حذف آن از سبد خانوار شده است، افزود: امید است دولتمردان بسته‌های تشویقی منطقی ایجاد کنند تا بخشی از مخارج سنگین هتل‌ها با تکمیل ظرفیت پذیرش آنها جبران شود.

رییس جامعه هتلداران استان فارس همچنین خاطرنشان کرد که برای نوروز 98 برنامه تخفیف هتل‌ها برای جذب مهمان و گردشگران داخلی و خارجی در دستور کار قرار گرفته است.

 

کشف 30 هزار لیتر سوخت قاچاق در زنجان

زنجان| مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان از کشف 30 هزار لیتر سوخت قاچاق در زنجان خبر داد و گفت: با کشف این محموله تعداد محموله‌ها به 39 مورد رسید.

مرتضی ممیزی دیروز اظهار کرد: اداره کل تعزیرات حکومتی استان زنجان از آغاز سال تاکنون 39 پرونده مربوط به سوخت قاچاق را در استان بررسی کرده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان با بیان اینکه محموله‌‎های سوخت قاچاق که عموما از استان‌های مرزی بارگیری شده و به سمت خارج از کشور در حال حرکت بودند، در زنجان توقیف شده است، گفت: این محموله‌ها در شهرستان‌های مختلف کشف شده و جریمه نقدی تعیین شده برای آنها 15 میلیارد و 700 میلیون ریال بوده است. که از نظر تعدادی نیز میزان محموله‌ها 50 درصد افزایش یافته است.

ممیزی با بیان اینکه در بررسی‌های اولیه پرونده همه‌چیز قانونی به نظر می‌رسد، گفت: در بررسی‌های بعدی و فک پلمب مشخص شد که بار خودرو 30 هزار سوخت یارانه‌ای بوده است که قرار بوده است به صورت خارج از شبکه عرضه شود.

 

توزیع  ۱۸ میلیون کیلوگرم آرد در روستا‌های   قزوین

قزوین| رییس سازمان تعاون روستایی استان قزوین گفت: در ۹ ماه امسال بیش از ۱۸ میلیون و ۴۳۰ هزار و ۶۸۰ کیلوگرم آرد در روستا‌های استان توزیع شده است.

محمود محمودی با اشاره به توزیع بیش از ۱۸ میلیون کیلوگرم آرد در روستا‌های استان گفت: سهمیه توزیع در شهرستان قزوین ۱۰ میلیون و ۵۳ هزار و ۶۰۰ کیلوگرم، در شهرستان تاکستان ۴ میلیون و ۳۰۴ هزار و ۸۸۰ کیلوگرم و در شهرستان بوئین زهرا ۴ میلیون و ۷۲ هزار و ۲۰۰ کیلوگرم بوده است.

محمودی افزود: خدمات رسانی به کشاورزان و روستاییان از مهم‌ترین فعالیت‌های شبکه تعاونی روستایی استان محسوب می‌شود.

 

ارسال نظر