اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۱۰/۲۲ - ۰۰:۲۴:۰۵
کد خبر: ۱۳۷۴۲۲

رییس‌جمهور  دوشنبه ۲۴ دی ماه به  گلستان   سفر  می‌کند

گرگان| استاندار گلستان گفت: رییس‌جمهور دوشنبه ۲۴ دی ماه به گلستان سفر می‌کند.

سید مناف هاشمی استاندار گلستان در ادامه افزود: رییس‌جمهور ساعت ۹ صبح روز دوشنبه در ورزشگاه تختی گنبد کاووس سخنرانی و با مردم گفت‌وگو خواهد کرد و ما آماده استقبال از رییس‌جمهور هستیم. اوگفت: این سومین بار است که رییس‌جمهور به گلستان سفر می‌کند و به دلیل اینکه ایشان در سفر اول در گرگان مرکز استان برای مردم سخنرانی داشتند، این‌بار شهر گنبد کاووس را که اقوام مختلف در آن ساکن هستند، برای حضور در جمع مردم انتخاب کردند.

از سرگیری پرواز‌های فرودگاه یاسوج بعد از ۱۱ ماه

یاسوج|رییس فرودگاه یاسوج گفت: نخستین پرواز هواپیمای ماهان امروز پس از وقفه‌ای طولانی از تهران در فرودگاه یاسوج به زمین نشست. بر اساس وعده‌ای که مسوولان داده بودند پس از وقفه‌ای حدود ۱۱ ماهه، امروز نخستین پرواز در ساعت ۸: ۵۰ در فرودگاه یاسوج به زمین نشست. پرواز‌های این فرودگاه دو روز در هفته و در روز‌های دوشنبه و جمعه به صورت رفت و برگشت از تهران به یاسوج انجام می‌شود. این هواپیما ظرفیت جابه‌جایی ۹۰ مسافر را دارد و امروز با ۴۱ مسافر از تهران به یاسوج و با همین تعداد مسافر به مقصد تهران پرواز کرد. ۲۹ بهمن پارسال هواپیمای ‌ای تی آر۷۲ شرکت هواپیمایی آسمان با ۶۶ مسافر در ارتفاعات دنا سقوط کرد و پس از آن پرواز‌های این فرودگاه تعطیل شد.

تجهیز بیش از 2 و نیم هکتار زمین به شبکه آبیاری نوین

شهرکرد|رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال 2 هزار و 800 هکتار از اراضی چهارمحال وبختیاری به شبکه آبیاری نوین مجهز شدند. ذبیح‌الله غریب گفت: این طرح‌ها در ۹ شهرستان چهارمحال و بختیاری اجرا شده است.  غریب افزود: دو هزار و دویست هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری هم در حال تجهیز به طرح آبیاری نوین هستند. رییس جهاد کشاورزی استان گفت: کاهش بارش‌ها و خشکسالی  روی بخش کشاورزی این استان تاثیر گذاشته است و باید مصرف آب در بخش کشاورزی کاهش یابد.  او افزود: بهره‌گیری از تجهیزات آبیاری نوین در اراضی کشاورزی نقش مهمی در کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری دارد.

کم‌آبی، چالش بزرگ استان قم در حوزه کشاورزی

قم|رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قم از افزایش سطح کشت گلخانه استان به 100 هکتار تا پایان سال خبر داد. محمدرضا طلایی با حضور در دوره آموزشی که برای صاحبان گلخانه‌های استان قم در سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد با بیان تاریخچه فعالیت‌های گلخانه‌ای در استان عنوان کرد: صنعت گلخانه در استان قم خوب شروع نشده و امروز زمان اصلاح این فرایند رسیده است. رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قم، اقلیم استان قم را موردبررسی قرارداد و افزود: بااینکه سطح گلخانه استان قم از بسیاری از استان‌ها کمتر است اما امروز شاهد انتخاب نمونه‌های کشوری و ملی از استان قم هستیم که نشان‌دهنده ظرفیت بالای استان قم در این حوزه است.

انتقاد خادم به فراری دادن بخش خصوصی از ورزش

سمنان|معاون وزیر ورزش و جوانان از حاشیه‌سازی برای بخش خصوصی علاقه‌مند به ورزش به عنوان یکی از مشکلات جدی ورزش در کشورمان نام برد و گفت: ورزش از این رویه نادرست زیان می‌بیند.  امیررضا خادم در آیین تودیع و معارفه مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان با انتقاد از فراری دادن بخش خصوصی از ورزش قهرمانی اظهار کرد: این رویه نادرست سبب می‌شود که دیگر علاقه‌مندان بخش خصوصی رغبتی به سرمایه‌گذاری در ورزش نداشته باشند. او ادامه داد: وقتی با آن دسته از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی که در ورزش سرمایه‌گذاری کردند برخورد نامناسبی می‌شود دیگر سرمایه‌گذاران به این نتیجه می‌رسند که ورزش جای امنی برای سرمایه‌گذاری نیست و این به ورزش در کشور آسیب جدی وارد می‌کند.

پرداخت 3هزار و300 فقره تسهیلات به مددجویان زنجانی

زنجان| بیش از 19میلیارد و213میلیون تومان وام قرض‌الحسنه درقالب 3هزار و300 فقره از آغازسال تاکنون به مددجویان زنجانی پرداخت شده است . مدیرکل کمیته امداد استان بابیان اینکه این تسهیلات ازصندوق ولایت تامین شده است گفت: از طریق بانک‌های عامل استان حدود 14میلیاردتومان نیزوام اشتغال وکارگشایی پرداخت شده است .صفری افزود: بهره‌گیری از ظرفیت‌های استانی در حوزه قرض‌الحسنه و پیوند فعالیت‌های صندوق امداد ولایت با فعالیت‌های حوزه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد به‌منظور جاری شدن منابع مردمی برای پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به نیازمندان از برنامه‌های این صندوق در استان زنجان است.

 

 

ارسال نظر