اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۱۰/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۷۱۰۹

حباب 150 هزار تومانی  سکه

اهواز|رییس اتحادیه طلافروشان اهواز با بیان اینکه قیمت فعلی سکه حدود 150 هزار تومان حباب دارد، گفت: قیمت واقعی سکه باید حدود 3 میلیون و 450هزار تومان باشد. عبدالرحمان ذهبی در خصوص وضعیت خرید و فروش طلا در بازار اهواز اظهار کرد: در حال حاضر بازار سکه و طلا آرام و راکد است و قیمت‌ها نیز از هفته گذشته تاکنون ثبات نسبی دارند و تغییر چندانی نکرده‌اند. رییس اتحادیه طلافروشان اهواز تصریح کرد: بازار طلا هیجان گذشته را ندارد و آرام است. در حال حاضر با توجه به شرایط موجود بازار طلافروشان اهواز در رکود قرار دارد و به دلیل بالا بودن قیمت‌ها مردم رغبتی به خرید طلا ندارند. ذهبی عنوان کرد: سکه و طلا به وفور در بازار است و مردم اگر بخواهند می‌توانند خریداری کنند اما شرایط بازار خیلی مناسب نیست و اکثر معاملات در زمینه تعویض طلا انجام می‌شود و مردم کمتر طلای جدید خریداری می‌کنند.

طرح توسعه واحدها بهترین روش جذب سرمایه است

قزوین|رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین طرح توسعه واحدهای تولیدی و صنعتی را بهترین روش برای جذب سرمایه‌گذاری و اشتغال عنوان کرد. علی پرزحمت در جلسه بررسی وضعیت واحدهای صنعتی شهرک صنعتی کاسپین یک شهرستان آبیک استان قزوین اظهار کرد: دولت در راستای حمایت از تولیدات داخلی، واردات یک‌هزار و 340 قلم کالا را ممنوع کرده که فرصت خوبی برای واحدهای صنعتی استان قزوین است تا با این شرایط خود را به روز کرده یا تولیدات خود را به فروش برسانند. وی افزود: واحدهای تولیدی باید قیمت کالاهای اساسی را رعایت کنند چرا که از ارز 4 هزا ر و 200 استفاده کرده‌اند. رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین ادامه داد: بیشتر واحدهای صنعتی و تولیدی درگیر بانک‌ها هستند و دراین زمینه مشکل دارند. پرزحمت اضافه کرد: از مسوولان استان قزوین درخواست می‌شود مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید را اجرا کنند.

قطع برق 9400 جوجه را تلف کرد

بیرجند|مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: بر اثر قطع ناگهانی برق در یکی از مرغداری‌های شهرستان بشرویه 9 هزار و 400 قطعه جوجه 40 روزه تلف شدند. محمد اصغرزاده افزود: این مرغداری دارای 2 سالن با ظرفیت 20 هزار قطعه جوجه است که امروز به دلیل مشکل فنی در سیستم موتور برق، جوجه‌های یک سالن بطور کامل تلف شدند. وی اظهار داشت: 2 روز تا پایان دوره این مرغداری باقی مانده و جوجه‌ها برای ارسال به کشتارگاه آماده بودند که دچار تلفات شدند. مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی میزان خسارت وارده به این مرغداری را حدود 200 میلیون تومان عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه اکثر تجهیزات مرغداری به وسیله برق فعال است باید صاحبان مرغداری نسبت به برق اضطراری پیش بینی لازم را داشته باشند.

راه‌آهن تهران -جنوب  در محور لرستان مسدود شد

خرم‌آباد|مدیرکل راه‌آهن لرستان گفت: خط راه‌آهن سراسری تهران- جنوب در محدوده استان لرستان به‌ دلیل انجام عملیات بازسازی مسدود شد.  رحمت رحمت‌نژاد اظهار داشت: خط راه‌آهن سراسری تهران - جنوب در محدوده اداره کل راه آهن لرستان به‌دلیل انجام عملیات بازسازی از روز یکشنبه 16 دی ماه تا 17 دی ماه به‌ مدت 2 روز مسدود شد. او با بیان اینکه عملیات بازسازی بلاک قارون-بیشه به‌طول 16و نیم کیلومتر از تیرماه امسال آغاز و به تدریج در حال انجام است، افزود: در مدت بازسازی تمام قطارهای باری و مسافری از جمله قطارهای محلی و سراسری نمی‌توانند از این محور تردد کنند. مدیرکل راه‌آهن لرستان با تأکید بر اینکه تنها بلاکی که در محور جنوب بازسازی نشده بلاک قارون- بیشه است عنوان کرد: ادامه عملیات بازسازی و نوسازی به‌صورت شبانه‌روز و به‌مدت 2 روز انجام می‌شود.

کشف دلار قاچاق در مرز بازرگان

تبریز|فرمانده هنگ مرزی شهرستان ماکو گفت: ۷۵ هزار دلار قاچاق در مرز بازرگان کشف شد. سرهنگ شیرزاد حاجی‌زاده فرمانده هنگ مرزی شهرستان ماکو گفت: با تلاش مرزبانان در پست کنترلی و مراقبت مرزی بازرگان، ۷۵ هزار دلار ارز قاچاق از مسافران خروجی کشف و ضبط شد. وی افزود: در این ارتباط دو نفر متهم دستگیر و با تشکیل پرونده به محاکم قضایی معرفی شدند. فرمانده هنگ مرزی ماکو ارزش ارز‌های خارجی قاچاق کشف شده را سه میلیارد و ۱۴۸ میلیون ریال اعلام کرد.

فعالیت 100 مرکز غذای آماده بدون مجوز در کرمانشاه

کرمانشاه|نایب‌رییس اتحادیه چلوکبابی‌ها و اصناف وابسته کرمانشاه از فعالیت حدود 100 مرکز غذای آماده بدون مجوز در کرمانشاه خبر داد و گفت: این مراکز به معضلی برای سلامت مردم تبدیل شده‌اند و برخورد با آنها در دستور کار قرار دارد. سیروس گل‌عنبر با بیان اینکه مراکز تهیه غذای بدون مجوز به معضلی برای شهر کرمانشاه تبدیل شده‌اند، افزود: نزدیک به 100 مرکز غذای آماده غیرمجاز در کرمانشاه داریم که فعالیت آنها و غذایی که تحویل مردم می‌دهند مورد تایید نیست و بدلیل فعالیت غیرمجاز امکان نظارت بر فعالیت آنها نیز وجود ندارد.

 

ارسال نظر