اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۱۰/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۷۰۳۲

ارامنه ایام سال نو را با امنیت

و شادمانی گذراندند اصفهان|استاندار اصفهان به همراه هیأت همراه با اسقف ارامنه اصفهان و جنوب ایران دیدار و سال نو میلادی را به هموطنان ارمنی تبریک گفت. عباس رضایی دیروز در دیدار با اسقف ارامنه اصفهان و جنوب ایران اظهار کرد: هم‌محله‌ای ارامنه هستم و تا جایی که یاد دارم همیشه هموطنان ارامنه در کمال امنیت و آرامش با مردمانی با وقار و فرهیخته و خوب در کنار سایر هموطنان زندگی می‌کنند. همچنین در این دیدار سیپان کاشجیان نیز بیان کرد: امنیت، آسایش و وضعیتی که در روزهای اخیر در شهر حاکم بود را در کنار نیروی انتظامی مدیون استانداری و شهرداری هم هستیم و شاهد نظم و انضباط خوبی در این ایام بودیم.

کاشجیان ادامه داد: به همین دلیل ایام سال جدید را با موفقیت و شادمانی هرچه بیشتر گذراندیم؛ تشکرات ویژه را به پیشوای مذهبی خودمان و تمامی مسوولان استانداری، شهرداری و تمامی قسمت‌های ذی‌ربط دارم و از همین فرصت استفاده می‌کنم و از جانب خودم و تمامی ارامنه انتصاب شما را تبریک می‌گویم.

هواپیمای نروژی در فرودگاه شیراز در دست تعمیر است

شیراز|مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس گفت: هواپیمای بویینگ 737 شرکت هواپیمایی ایر شاتل کشور نروژ که جمعه 23 آذرماه 97 به دلیل نقص فنی در فرودگاه شیراز فرود اضطراری کرد توسط تعمیرکاران این شرکت در دست تعمیر است. رضا بدیعی فرد افزود: مهندسان و تعمیرکاران اعزامی این شرکت از نروژ در تلاش هستند که این هواپیما را بدون نیاز به تعویض موتور به پرواز درآورند که پیچیدگی‌های خاص خود را دارد و زمانبر است. او ادامه داد: چنانچه تعمیرکاران موفق به تعمیر موتور این هواپیما نشوند بحث تعویض موتور را دنبال خواهند کرد. هواپیمای بویینگ 737 که از دوبی عازم اسلو پایتخت نروژ بود ظهر جمعه 23 آذرماه 97 به دلیل وجود نقص فنی در یکی از موتورها با بیش از 187مسافر و کادر پرواز مجبور به فرود اضطراری در فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز شد.

مذاکرات برای آزادی مرزبانان ربوده‌‌شده ادامه دارد

زاهدان| نماینده مردم خاش و میرجاوه در مجلس دهم گفت: مذاکرات برای آزادی مرزبانان ربوده‌شده بین ایران و پاکستان ادامه دارد.   علی کرد در میرجاوه اظهار داشت: رایزنی‌ها برای آزادسازی مرزبانان غیور ایران اسلامی که توسط گروهک تروریستی گروگان گرفته شده‌اند بطور جدی از سوی مقامات ایرانی در حال انجام است. نماینده مردم خاش و میرجاوه در مجلس دهم با اشاره به اینکه تاکنون پیگیری‌های متعددی برای آزادی این گروگان‌ها شده است تصریح کرد: با توجه به اینکه آخرین خبرها در مورد آزادسازی آنها امنیتی است نمی‌توان این مسائل را رسانه‌ای کرد.

خسارت 20 میلیارد تومانی برف به شهرستان کوهرنگ

شهرکرد| فرماندار کوهرنگ با اشاره به بارش‌های اخیر در این شهرستان، گفت: میزان خسارت سیلاب، باد، توفان و برف به شهرستان کوهرنگ بیش از 20 میلیارد تومان بوده است. «مرتضی زمانپور» با اشاره به خسارت‌های وارده به زیرساخت‌های جاده‌ها، برق، آب، تأسیسات، شیلات ماهی، بخش کشاورزی و مناطق مسکونی، اظهار کرد: بیشترین خسارت‌های بارندگی در این شهرستان به راه‌ها، بخش کشاورزی و مناطق مسکونی وارد شده که این خسارت‌ها برای بخش‌های دارای بیمه، جبران خواهد شد. زمانپور با اشاره به اینکه راه‌های مسدود شده شهرستان دیشب با کمک نیروهای راهداری باز شده است، خاطرنشان کرد: برق قطع شده بیش از 25 روستا نیز وصل شد. فرماندار کوهرنگ یادآور شد: در بارش‌های اخیر شهرستان کوهرنگ به 100 خانوار و 200 تا 300 خودرو گرفتار در برف امدادرسانی شد.

22دلال ارز در شیراز دستگیر شدند

شیراز| معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس گفت: 22 نفر از دلالان ارز که در خیابان کریمخان زند شیراز اقدام به خرید و فروش دلار و سایر ارزهای دیگر می‌کردند؛ دستگیر شدند. سرهنگ کاووس محمدی با اشاره به اجرای طرح برخورد قانونی با دلالان ارز و صرافی‌های غیرمجاز، افزود: این طرح از پنجشنبه 13 دی‌ماه به اجرا درآمد و تاکنون 22 نفر از دلالان ارزی در شیراز دستگیر شدند. او ادامه داد: در راستای انجام این عملیات مبالغی ارز شامل 25 هزار و 498 دلار، یک هزار و 520 پوند، یک هزار و 840 یورو، 9 هزار و 700 درهم، یک هزار و 405 لیر، 10 دستگاه کارتخوان و 85 فقره کارت بانکی کشف و ضبط شد. معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس اظهار داشت: متهمان پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

نرخ بیکاری پاییز 97 گلستان 10.7 درصد اعلام شد

گرگان| معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گلستان گفت: مرکز آمار ایران نرخ بیکاری فصل پاییز سال 97 استان را 10/7 درصد اعلام کرد.

مهدی سعادت‌فر افزود: بررسی روند تغییرات نرخ بیکاری استان گلستان نشان می‌دهد که این شاخص، نسبت به فصل مشابه در سال قبل 2 درصد کاهش داشته است. وی بیان کرد: در این مدت نرخ مشارکت اقتصادی جمعیت 10 ساله و بیشتر در استان 38/2 درصد و در کل کشور 40/5 درصد است و گلستان از نظر این شاخص در جایگاه 22 کشور قرار دارد.

 

ارسال نظر