انتقال آب دریای عمان به استان‌های شرقی کشور

۱۳۹۷/۱۰/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۷۰۲۹
انتقال آب دریای عمان به استان‌های شرقی کشور

سیستان‌و‌بلوچستان| استاندار سیستان و بلوچستان از بحران جدی آب در پی خشکسالی و خالی شدن آب چاه‌ها خبر داد. به گزارش ایلنا، احمد علی موهبتی در چهارمین جلسه کمیته استانی گفت: میانگین آبرسانی در کشور 50 لیتر در ثانیه و در سیستان و بلوچستان 8 لیتر در ثانیه است. 50 درصد ذخایر آب چاه نیمه‌ها کم شده و بیش از 30 درصد آب سدهای جنوب استان نیز بر اثر تبخیر از بین رفته است. او با بیان اینکه سرانه بودجه فرهنگی و هنری استان پهناور سیستان و بلوچستان یک دهم میانگین کشوری است، گفت: در سایر شاخص‌ها از جمله آب آشامیدنی، بهداشت و آموزش نیز فاصله بسیار زیادی با شاخص‌های کشوری داریم.

 وی افزود: از 420 هزار میلیارد تومان بودجه کل کشور فقط کمتر از 10 هزار میلیارد تومان معادل یک و هفت دهم بودجه به استان اختصاص یافته است که مطمئنا با این بودجه نمی‌توان شاخص‌های این استان را به میانگین کشوری رساند.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تراکم جمعیت در سیستان و بلوچستان در هر کیلومتر 15 نفر و معادل یک چهارم تراکم کشوری است که هزینه خدمات هم به همین نسبت افزایش پیدا می‌کند که نیازمند توجه بیشتر و نگاه ویژه مسوولان کشوری است.

 

ارسال نظر