اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۷/۱۰/۱۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۳۶۹۴۵

دستگیری ۹ نفر از عناصر کلیدی و سرشبکه دلالان ارزی

اصفهان|فرمانده انتظامی استان اصفهان از دستگیری ۹ نفر از عناصر کلیدی و سرشبکه دلالان ارزی و عاملان اصلی گرانفروشی ارز در عملیات کارآگاهان پلیس آگاهی خبر داد.

سردار مهدی معصوم‌بیگی اظهار داشت: ‌با توجه به اینکه برابر مصوبه شورای امنیت کشور و بر اساس تصمیم شورای عالی هماهنگی اقتصادی، خرید و فروش هرگونه ارز در خارج از بانک‌های عامل و صرافی‌های مجاز ممنوع است در همین راستا عملیات مبارزه با اخلالگران بازار ارز در قرارگاه عملیاتی اقدام و عمل فرماندهی انتظامی استان اصفهان طراحی و به مرحله اجرا گذاشته شد.

فرمانده انتظامی اصفهان گفت: در نتیجه این عملیات ۹ نفر از عناصر کلیدی و سرشبکه دلالان ارزی و عاملان اصلی گرانفروشی ارز شناسایی و با تشکیل پرونده روانه زندان شدند.

 وی افزود: در اجرای این عملیات از متهمان دستگیر شده مبالغی ارز شامل ۲۸ هزار و ۱۵۰ دلار، ۱۵۰ سنت، ۱۵۰ پوند، هزار دینار عراق، ۵۰۰ لیر ترکیه و مبلغ ۵۰۰ میلیون و ۲۹۶ هزار و ۳۴۰ ریال وجه نقد توقیف شد.

بدهی ۱۱۵ میلیارد تومانی شهرداری‌های لرستان

خرم‌آباد|معاون استاندار لرستان گفت: بیشترین بدهی مربوط به شهرداری بروجرد با ۸ ماه حقوق معوقه است.

«احمد مرادپور» در جلسه شهرداران استان اظهار کرد: لرستان سومین استان پرآب کشور پس از استان‌های شمالی است، لرستان با ۲۸ هزار و ۳۸۰ کیلومترمساحت دارای یک میلیون و ۷۶۰ هزارنفر جمعیت است. از جمعیت ذکرشده یک میلیون جمعیت شهری و مابقی مربوط به جمعیت روستایی است، همچنین لرستان ۲۷ شهر دارد که از این تعداد ۹ شهر بزرگ است.

وی با بیان اینکه اعتبار عمرانی و جاری کل شهرداری‌های استان ۷۰۰ میلیارد تومان است، خاطرنشان کرد: متأسفانه با وجود همه ظرفیت‌های استان شامل معادن، آب، کشاورزی و دیگر موارد اما شهرداری‌ها هم‌اکنون ۱۱۵ میلیارد تومان بدهی به پرسنل دارند که بدون احتساب بدهی پیمانکاران و اشخاص حقیقی و حقوقی است.

مرادپور تصریح کرد: بیشترین بدهی مربوط به شهرداری بروجرد با ۸ ماه حقوق معوق و۴۱ میلیارد تومان است، خرم‌آباد با ۵ ماه حقوق معوق و ۲۶ میلیارد تومان بدهی در ردیف بعدی قرار دارد.

51  مدرسه در سیستان و بلوچستان در حال ساخت است

زاهدان|مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: هم اینک 51 مدرسه با 2 هزار و 189 کلاس درس در این استان در حال ساخت است.

علیرضا راشکی اظهار داشت: این مدارس افزون بر 255 هزار متر مربع زیر بنا دارند.

او افزود: 117 مدرسه با 422 کلاس درس از مجموع مدارس در دست ساخت سیستان و بلوچستان بطور 100 درصد توسط خیران در حال احداث هستند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان‌و‌بلوچستان ادامه داد: همچنین 205مدرسه با 936 کلاس درس به صورت مشارکتی این اداره کل با خیران در حال ساخت است. وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان با توجه به نرخ بالای موالید و جذب بازماندگان از تحصیل با وجود همه اقدامات مطلوب انجام گرفته همچنان در مدرسه‌سازی به پنج هزار کلاس درس جدید نیاز دارد.

 

 

ارسال نظر